بازخوانی مهم‌ترین اخبار دفاعی امنیتی در شهریور ۱۴۰۲؛

الحاق هواپیما‌های آموزشی یاک ۱۳۰ به نیروی هوایی ارتش/ انهدام هسته‌های تروریستی در ۴ استان کشور

شناسایی و برخورد با هسته‌های تروریستی در ۴ استان کشور، خنثی‌سازی بزرگترین خرابکاری در صنایع موشکی وزارت دفاع، الحاق هواپیما‌های آموزشی یاک ۱۳۰ به نیروی هوایی ارتش، و ضربۀ اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به شبکۀ سازماندهی اغتشاشات و آموزش تروریست‌های نوظهور در اروپا، از جمله مهم‌ترین اخبار دفاعی امنیتی در شهریور ۱۴۰۲ بود.
کد خبر: ۶۵۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶ - 25March 2024

الحاق هواپیما‌های آموزشی یاک ۱۳۰ به نیروی هوایی ارتش/ انهدام هسته‌های تروریستی در ۴ استان کشوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مهم‌ترین اخبار مربوط به حوزه دفاع و امنیت در شهریور ۱۴۰۲ به شرح زیر است.

برای مشاهده متن هر خبر، بر روی تیتر مربوطه کلیک کنید.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
«مهاجر»‌های امیدآفرین
ساخت و تولید انواع پرنده‌های بدون سرنشین مهاجر، امید‌ به پیشرفت روزافزون در صنعت دفاعی را بیشتر می‌کند.

با حضور فرمانده کل ارتش؛
اعطای نشان فداکاری به شهید «یحیوی» و جانباز آزاده «عظیمی‌راد»/ سامانه یکپارچه بهداشت و درمان ارتش رونمایی شد
آیین گرامیداشت روز پزشک با حضور سرلشکر موسوی در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار و طی آن از سامانه یکپارچه بهداشت و درمان ارتش رونمایی شد.

در گفت‌وگویی تلفنی؛
سرلشکر باقری: ایجاد امنیت در مرز‌ها تنها با وحدت بین کشور‌های همسایه امکان‌پذیر است/ وزیر دفاع آذربایجان: از همکاری‌های نظامی با ایران در تمام حوزه‌ها استقبال می‌کنیم
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، از آمادگی ایران برای شرکت در کمیسیون مشترک نظامی باکو خبر داد و گفت: نیرو‌های مسلح می‌توانند عامل تقویت دوستی و برادری بین دو کشور شوند.

در آیین گرامیداشت روز پزشک؛
سرلشکر موسوی: ارتش در حوزه بهداشت و درمان از ظرفیت بالایی برخوردار است
فرمانده کل ارتش با اشاره به ظرفیت بالای ارتش در بخش بهداشت و درمان، گفت: به دنبال الگو بودن هستیم و حضور مؤثر ارتش در هنگام بلایای طبیعی و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ترکیه می‌تواند الگو باشد.

اختتامیه دومین رویداد مسابقات کوهنوردی ارتش‌های جهان برگزار شد
آیین اختتامیه دومین رویداد مسابقات کوهنوردی ارتش‌های جهان در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش:
مسابقات ورزشی باعث استحکام روابط صلح‌آمیز بین دولت‌ها می‌شود
امیر سرتیپ «فلاح» با اشاره به مسابقات «سیزم» گفت: دیپلماسی ورزش که زبان مشترک همه کشور‌های جهان است، ضمن‌ استحکام‌بخشی به روابط دوستانه و صلح‌آمیز بین دولت‌ها، ثبات و امنیت بین کشور‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح:
قرآن‌سوزی در اروپا برای ایجاد اختلاف بین ملت‌هاست
امیر سرتیپ «باقری» با اشاره به عمل شنیع قرآن‌سوزی در اروپا، گفت: این اقدام، حرکتی برای تحریک احساسات مسلمانان و اختلاف‌افکنی بیشتر بین تمدن اسلامی و غرب است.

رئیس کمیته ورزشی صخره‌نوردی ارتش‌های جهان:
رویداد «صعود برای صلح» ارزش‌های «سیزم» را توسعه می‌دهد
سرهنگ «گروموف» گفت: رویداد صعود برای صلح ارزش‌های سیزم از جمله صلح، همبستگی و دوستی را توسعه می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرد؛
آمادگی نیروی زمینی سپاه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
سردار سرتیپ «پاکپور» گفت: نیروی زمینی سپاه در تمام مبادی ورودی و خروجی کشور آمادگی خدمات‌رسانی به زائران اربعین را دارد.

در دیدار با وابستگان نظامی ۳۷ کشور جهان؛
وزیر دفاع: آمادگی ایران برای همکاری نظامی با کشور‌های همسو/ تجهیزات دفاعی ایران نقش تعیین‌کننده‌ای در صحنه‌های نبرد با تروریسم دارد
امیر سرتیپ «آشتیانی» گفت: امروز تسلیحات و تجهیزات دفاعی ایران، نقش تعیین‌کنندگی و اثربخشی خود را در صحنه‌های نبرد و به‌ویژه مبارزه با تروریسم به اثبات رسانده و بسیاری از کشور‌ها با دیدن این واقعیت به دنبال توسعه همکاری دفاعی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

بازدید وابستگان نظامی ۳۷ کشور جهان از نمایشگاه دستاورد‌های وزارت دفاع
وابستگان نظامی ۳۷ کشور جهان از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع که به‌مناسبت روز صنعت دفاعی کشور برپا شده است، بازدید کردند.

در جمع خبرنگاران؛
دریادار سیاری: جامعه پزشکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در توان رزم نیرو‌های مسلح است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به نقش مؤثر جامعه پزشکی در مردم‌یاری‌ها و هنگام وقوع بلایای طبیعی، گفت: جامعه پزشکی یکی از بزرگترین مؤلفه‌های تأثیرگذار در توان رزم نیرو‌های مسلح است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛
تعمیق همکاری ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم
امیر سرتیپ «حیدری» از تعمیق و ادامه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا‌ء (ص) کشور:
کوچکترین تجاوز به حریم هوایی کشور با پاسخ آتشین پدافند هوایی مواجه می‌شود
امیر سرتیپ «رحیم‌زاده» گفت: حریم هوایی کشور خط قرمز ما است و کوچکترین تجاوز به حریم هوایی کشور با پاسخ کوبنده و آتشین پدافند هوایی مواجه خواهد شد.

به‌مناسبت روز صنعت دفاعی صورت گرفت؛
دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حجت‌الاسلام آقاجانپور
حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: روز صنعت دفاعی روز تجلیل از بزرگمردانی است که با عزمی پولادین در مقابله با تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، معنا و مفهوم خودباوری و خود اتکایی را به جهانیان نشان دادند.

سردار فدوی:
ترویج بدحجابی جدیدترین نقشه دشمنان برای آسیب زدن به جامعه است
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ترویج بدحجابی جدیدترین نقشه دشمنان برای آسیب زدن به جامعه اسلامی است، گفت: حجاب امری است الهی و مورد تاکید آموزه‌های دینی و کسانی که به دنبال بد حجابی و یا ترویج آن هستند در مقابل دستور خدا قرار گرفته‌اند.

سردار جوانی:
هدف دشمن مأیوس‌سازی مردم و مسئولان از آینده است
معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه هدف دشمن، مأیوس‌سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است، گفت: جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی است. با تصویرسازی درست باید ذهن را از اسارت دشمن خارج کرد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری: برپایی موکب‌های نهاجا در مرز مهران، نجف و کربلا/ آمبولانس‌های هوایی در مرز‌ها مستقر می‌شود
امیر سرتیپ دوم «مروی‌نام» گفت: برنامه‌ریزی لازم جهت برپایی موکب‌هایی در مرز مهران، نجف اشرف و کربلای معلی و آماده‌سازی آمبولانس‌های هوایی در مرز‌های کشور صورت گرفته است.

سردار طلایی‌نیک: ۹۰ درصد نیازهای نظامی را خودمان تولید می‌کنیم
سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: کشورمان ۹۰ درصد نیاز‌های نظامی خود را تولید می‌کند و هم‌اکنون در میان ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه فناوری صنایع دفاعی قرار دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعین:
آمادگی دفاعی جوانان سبب واهمه دشمنان شده است
سردار قریشی آمادگی دفاعی و بالابردن توان دفاعی جوانان را از ماموریت‌ها بیان کرد و گفت: آمادگی دفاعی جوانان سبب واهمه و ترس دشمنان شده است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش:
تمام راهبرد‌های نظام سلطه در دشمنی با ملت ایران شکست خورده است
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنگ تمام‌عیار ترکیبی با جبهه استکبار به سرکردگی آمریکاست، گفت: دنیا دید که به برکت خون مطهر شهدا، نتیجه تمام دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها و راهبرد‌های نظام سلطه در مقابل ملت بزرگ ایران شکست خورد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
بسیج منبع تولید قدرت مردمی است
سردار «قریشی» بسیج را منبع تولید قدرت مردمی برای اهداف انقلاب دانست و گفت: این قدرت مردمی باید ارتقا یابد تا بتواند با جنگ ترکیبی دشمن مقابله کند.

در رزمایش سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲ انجام شد؛
تمرین و ارزیابی عملیاتی انواع سامانه‌های زمین‌پایه و هواپایه جنگ الکترونیک
رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز یاحسین (ع) با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

قهرمانی تیم ارتش در مسابقات والیبال نیروهای مسلح
مسابقات قهرمانی والیبال نیرو‌های مسلح با حضور تیم‌های ارتش، سپاه و فراجا و به میزبانی منطقه پدافند هوایی تهران برگزار شد که در نهایت تیم‌های ارتش و سپاه به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.

رزمایش مشترک جنگ الکترونیک ارتش پایان یافت
رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» که با شرکت یکان‌های جنگ الکترونیک، سایبری و پهپادی نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گسترده‌ای از مرکز کشور برگزار شده بود، به کار خود پایان داد.

بازدید سردار پاکپور از نحوه خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرز خسروی
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در مرز خسروی از نحوه خدمت‌رسانی به زائران اربعین و امنیت مرز بازدید کرد.

در همایش بسیج اصناف مطرح شد؛
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح: برگ برنده ایران در جنگ اقتصادی/ قدرت‌های شیطانی در حال فروپاشی هستند
سردار سرتیپ «شکارچی» گفت: امروز هندسه نظم نوین جهانی در حال تغییر بوده و قدرت‌های شیطانی همچون آمریکا در حال افول و فروپاشی هستند؛ به همین دلیل آمریکا برای جلوگیری از تحقق این موضوع دست و پا می‌زند.

دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید «تیموری» و آزاده جانباز «کریمی»
امیر سرتیپ «واحدی» با حضور در شهرستان گیلاوند با خانواده شهید خلبان فریبرز تیموری و کارمند آزاده جانباز احمد کریمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدید‌های نوپدید دریایی؛
سرلشکر صفوی: پیوند قلمرو‌های دریایی و زمینی استراتژی جدید ایران است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ما باید بتوانیم بین قلمرو‌های ژئواستراتژیک دریایی و زمینی پیوند برقرار کنیم، این یک استراتژی جدید است.

در جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدید‌های نوپدید دریایی؛
فرمانده نیروی دریایی سپاه: برای نقش‌آفرینی در نظم جدید جهانی باید بر دریا مسلط شویم
سردار تنگسیری با اشاره به اهمیت دریا گفت: اگر ما می‌خواهیم در هندسه نظم جدید جهانی تأثیرگذار باشیم، باید بر دریا مسلط شویم.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و دانشگاه علم و صنعت
قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و دانشگاه علم و صنعت ایران به‌منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های حوزه‌های تحقیقات کاربردی، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
دستاوردهای جدید ارتش رونمایی می‌شود
امیر دریادار سیاری گفت: دستاورد‌های جدید ارتش جمهوری اسلامی در حوزه‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافند رونمایی خواهد شد.

با حضور جمعی از مقامات لشکری؛
همایش سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه علوم پایه در نیرو‌های مسلح برگزار شد
همایش سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه علوم پایه در نیرو‌های مسلح در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد.

در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه؛
فرمانده نیروی پدافند هوایی: رونمایی از دستاوردهای جدید پدافندی در آینده نزدیک/ درس خوداتکایی را از دفاع مقدس آموختیم
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: در آستانه سالروز تشکیل پدافند هوایی دستاورد‌های جدیدی به این نیرو الحاق خواهند شد که بیشتر شامل سامانه‌های جنگ الکترونیک و پهپادی و لایه‌های پنهان پدافند است.

بازدید سرلشکر موسوی از دوره جامعه‌پذیری دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش
فرمانده کل ارتش با حضور در مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نزاجا از روند آموزشی دانشجویان دوره جامعه‌پذیری دانشگاه‌های افسری ارتش بازدید کرد.

در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی؛
سردار احمدی‌مقدم: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک صنعت بومی و نوآور است
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی گفت:صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک صنعت بومی، متکی به خود و نوآور است که موجب ارتقا امنیت ملی و اصلاح لهجه تهدید آمیز دشمنان شده است.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح:
فهم دقیق مسائل مهندسی نیازمند دانش علوم پایه است/ علوم‌پایه باز کننده راه‌های جدید و ناشناخته برای ایجاد دست برتر است
سردار مهدی‌نژاد نوری گفت: ایران اسلامی از توان بالایی در سطح دنیا برخوردار است و برای حفظ پیشتازی و صادرکننده بودن، باید به علوم پایه بیشتر توجه شود.

خدمات‌رسانی بیمارستان سیار شهید قاضی نیروی زمینی سپاه در مرز باشماق
بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه در مرز باشماق استان کردستان به منظور ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین حسینی آغاز به کار کرد.

در همایش سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه علوم پایه در نیرو‌های مسلح عنوان شد؛
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش: علوم پایه در پیشرفت علم و فناوری نقش اساسی دارد
امیر سرتیپ فلاح با بیان اینکه علوم پایه خیلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بوده است، گفت: هرگونه پیشرفتی که در علم و فناوری در دنیا اتفاق افتاده علوم پایه در آن نقش اساسی داشته است.

در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی؛
جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا: متخصصان صنعت دفاعی نیرو‌های مسلح را به سمت تکنولوژی روز دنیا حرکت می‌دهند
سرلشکر حسین حسنی سعدی در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی گفت: وزارت دفاع در تامین نیاز‌های نیرو‌های مسلح پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
پهپاد‌هایی برای انهدام اهدافی در عمق ۲ هزار کیلومتری
پهپاد‌های سه گانه برد بلند جمهوری اسلامی ایران قادر هستند هر هدفی را در برد عملیاتی بیش از دو هزار کیلومتر مورد شناسایی و اصابت قرار دهند.

در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دافوس؛
امیر موسوی: بیانیه گام دوم انقلاب مهم‌ترین سند بعد از پیروی انقلاب اسلامی/ راه خنثی‌سازی تهدیدات قوی‌تر شدن در همه بخش‌هاست
فرمانده کل ارتش گفت: راه خنثی‌سازی تهدیدات و استفاده از فرصت‌ها قوی‌تر شدن در همه بخش‌هاست و یکی از راه‌های قوی‌تر شدن بخش دفاعی است.

در مراسم آغاز سال تحصیلی دافوس؛
فرمانده دافوس: دانشجویان مدیریت دفاعی برای مقابله با هرگونه تهدید آماده هستند
امیر سرتیپ ولی‌وند گفت: پذیرفته شدگان آزمون مدیریت دفاعی با طی کردن دروس تئوری، نظری و میدانی آماده مقابله با هرگونه تهدید خواهند بود و با درک و تحلیل تهدید‌ات، متناسب با آن‌ها اقدام خواهند کرد.

در اجلاس وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران مطرح شد؛
تقلای آمریکا برای توجیه حضور نامشروع خود در آبراهه‌های منطقه
در اجلاس وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران تاکید شد: «آمریکا و انگلیس با ناامن جلوه دادن آبراهه‌های منطقه، به دنبال توجیه حضور نامشروع نظامی خود هستند».

معاون هماهنگ‌کننده جدید نیروی دریایی سپاه منصوب شد
مراسم تکریم و معارفه معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه با حضور سردار نقدی و سردار تنگسیری برگزار شد.

در پیامی به‌مناسبت هفته دولت؛
سرلشکر باقری: هفته دولت، بهترین فرصت تبیین خدمات و دستاوردهای دولت برای ملت ایران است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به‌مناسبت هفته دولت تاکید کرد: هفته دولت که به نام شهیدان مردمی و والامقام، رجایی و باهنر مزین شده، فرصت مناسبی است تا ضمن ارزیابی عملکرد، خدمات و دستاورد‌های دولت محترم برای مردم تبیین و تشریح شود.

افتتاح بیمارستان‌های صحرایی نیروی دریایی سپاه در «شلمچه» و «کربلا»
دو بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه و شهر کربلای معلی برای ارائه خدمات درمانی شبانه روزی توسط نیروی دریایی سپاه افتتاح شد.

در نشست کنگره بین‌المللی شهید طهرانی‌مقدم؛
سرلشکر صفوی: راهبرد امروز ما در برابر زورگوریان تهاجمی خواهد بود/ موشک و پهپاد‌های ایران معادله قدرت را در منطقه تغییر داده است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه موشک و پهپاد‌های ایران معادله قدرت را در منطقه تغییر داده است، گفت: امروز ما از حالت دفاع خارج شدیم و در برابر زورگوریان استراتژی تهاجمی را برگزیدیم.

یازدهمین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره شهید طهرانی‌مقدم برگزار شد
یازدهمین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش: استقرار موکب نیروی زمینی ارتش در کربلا/ بیمارستان‌های صحرایی ارتش به زائرین خدمات ارائه می‌کنند
امیر سرتیپ فلاح با بیان اینکه موکب نیروی زمینی ارتش در کربلا به زائرین اربعین حسینی خدمات ارائه می‌کند، گفت: نیروی زمینی ارتش ۱۳ موکب در مرزهای باشماق، تمرچین، خسروی، مهران و چذابه دایر کرده است.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص):
اگر دشمن مرتکب اشتباه شود پاسخ دندان‌شکنی دریافت می‌کند
امیر رحیم‌زاده در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده اقتدار دفاعی کشور و اثبات جمله «ما می‌توانیم» است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی:
برای رسیدن به نقطه مطلوب سبک زندگی قرآنی، باید همه تلاش کنند
آئین اختتامیه مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآن خانواده‌ها و خواهران شاغل نیروی دریایی ارتش با حضور امیر دریادار کاویانی در مجموعه فرهنگی آدینه برگزار شد.

در بازدید از قرارگاه اربعین حسینی مطرح شد؛
سرلشکر باقری: اربعین حسینی رزمایش معنوی و نمایش اقتدار اسلام است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، اربعین حسینی را یک رزمایش معنوی، دینی و مذهبی و نمایش اقتدار اسلام عنوان کرد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
مشاور فرمانده نیروی ‌هوافضای سپاه: ایجاد قدرت بازدارندگی با بومی‌سازی دانش موشک‌های نقطه‌زن/ به بالاترین سطح علم و تولید پیشرفته‌ترین موشک‌ها مجهز شده‌ایم
سردار بلالی با اشاره به اینکه به بالاترین سطح علم و تولید پیشرفته‌ترین موشک‌ها مجهز شده‌ایم گفت: وجود دانش بومی ساخت و به‌کارگیری انواع موشک‌های نقطه‌زن در کشورمان، قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است.

در نشست مدیریت دانش ارتش مطرح شد؛
معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش: ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه/ سرافرازی هر ملت ارتباط مستقیمی با میزان مجاهدت افراد آن جامعه دارد
امیر شرفی گفت: دفاع از ارزش‌های میهن اسلامی از جمله دفاع مقدس، تنها با فداکاری همه‌جانبه اقشار جامعه میسر می‌شود؛ چرا که میزان سرافرازی هر ملت، ارتباط مستقیمی با میزان مجاهدت افراد آن جامعه بستگی دارد.

در گردهمایی پیشکسوتان ارتش؛
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: باید به صورت نظام‌مند از ظرفیت پیشکسوتان ارتش استفاده شود
حجت‌الاسلام محمد حسنی گفت: باید به صورت نظام‌مند از ظرفیت پیشکسوتان ارتش استفاده شود و آنچه از سوی آن‌ها دریافت می‌شود، تبدیل به برنامه، سیاست و حتی نظریه شود.

در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران؛
سردار فضلی: اربعین تاثیرگذارترین برنامه انسان‌ساز است
جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به اینکه اربعین تاثیرگذارترین برنامه انسان‌ساز است، گفت: اربعین به دلیل عشق مردم به آن و حضور در این مراسم، هر روز در جایگاه خودش متعالی‌تر می‌شود.

در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی؛
معاون هماهنگ‌کننده سپاه: کشور‌های زیادی خریدار دستاورد‌های دفاعی ایران هستند
سردار نقدی در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی گفت: امروز به کشوری تبدیل شده‌ایم که کشور‌های زیادی خریدار دستاورد‌های صنایع دفاعی آن هستند.

در گردهمایی پیشکسوتان ارتش؛
امیر سیاری: لزوم تبیین ایثارگری‌های ارتش در دوران دفاع مقدس/ ارتش از ابتدا سپر دفاعی انقلاب اسلامی بوده است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه باید افتخارات و ایثارگری‌های ارتش در دوران دفاع مقدس به درستی تبیین شود، گفت: ارتش از همان ابتدا  سپر دفاعی انقلاب بوده و همچنان با اقتدار از مرز‌ها و منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهد کرد.

در همایش فرماندهان قرارگاه‌های عملیاتی شمال غرب؛
فرمانده نیروی زمینی سپاه: امروز جنگ ترکیبی دشمن ابعاد جدیدی به خود گرفته است
سردار پاکپور گفت: امروز جنگ ترکیبی دشمن در زمینه‌های نرم، نیمه‌سخت و سخت در حال فشاور آوردن بر روی افکار مردم ایران انقلابی است.

رئیس هیأت کشتی نیرو‌های مسلح:
حضور پرقدرت نیروهای مسلح در مسابقات ارتش‌های جهان/ اردوی آمادگی تیم کشتی برای مسابقات جهانی برگزار می‌شود
سردار حیدرنیا با اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی در نیرو‌های مسلح گفت: مسابقات ارتش‌های جهان سیزم در آذرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و ما تلاش می‌کنیم حضوری پر قدرت در این مسابقات داشته باشیم.

رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی و سلامت ستاد کل نیرو‌های مسلح:
مسیر خلق محصولات دفاعی پیشرفته در کشور هموار شده است
سردار عزیزی دلشاد گفت: مسیر نوآوری و خلق محصولات دفاعی پیشرفته در کشور هموار شده است.

نظر به فرامین مستمر امام خامنه‌ای؛
دستورالعمل اجرایی نکوداشت هفته پدافند غیرعامل از سوی سرلشکر باقری ابلاغ شد
نظر به فرامین مستمر امام خامنه‌ای درباره اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت فرهنگ‌سازی آن، دستورالعمل اجرایی نکوداشت پدافند غیرعامل در ۱۰ ماده از سوی سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروی مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شد.

به مناسبت هفته پدافند غیر عامل؛
همایش ملی پدافند غیرعامل با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود
همایش ملی پدافند غیرعامل با حضور وزیر کشور، استانداران و شهرداران به میزبانی وزارت کشور در هفته پدافند غیرعامل برگزار می‌شود.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
معاون هماهنگ‌کننده ارتش: برای تامین امنیت منطقه نیازی به حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای نیست
امیر دریادار سیاری با تاکید بر اینکه در تامین امنیت منطقه نیازی به حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای نیست، گفت: امنیت تنگه هرمز برای خطوط تجاری قطعا توسط ایران اسلامی و کشور‌های منطقه قابل تامین است.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا مطرح کرد؛
اهتمام فراجا در فراهم‌سازی زیرساخت‌های ماموریت اربعین/ وضعیت تردد‌های زائران از مرز‌ها مطلوب است
سردار شیرازی با بیان این که اهتمام فراجا در فراهم ساختن زیرساخت ماموریت اربعین در کنار وظایف ذاتی ستودنی است، گفت: وضعیت مطلوب تردد‌های زائران از مرز‌ها مشهود است.

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد؛
شناسایی و برخورد با هسته‌های تروریستی در ۴ استان کشور/ افشا‌ی هویت دو تن از سرکردگان عملیات تروریستی مستقر در دانمارک و هلند
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد: همکاری با نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و فرماندهی انتظامی کشور موجب شد هسته‌های خرابکاری و تروریستی در ۴ استان کشور شناسایی و‌ مورد ضربه قرار گیرند.

در مرقد مطهر امام خمینی (ره) مطرح شد؛
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: هیچ مشکلی برای کشف و درگیری با پرنده‌های مختلف نداریم/ آماده مقابله و انهدام هرگونه تهدیدی در آسمان کشورمان هستیم
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: هیچ مشکلی برای کشف و درگیری با هرنوع پرنده‌ای از هر نسلی که باشد، نداریم.

در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی؛
مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی: نیرو‌های مسلح در هر شرایطی قادر به تامین امنیت کشور هستند
سردار دهقان گفت: با توجه به پیشرفت صنایع دفاعی، باید همواره اطمینان داشته باشیم که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی قادر به تامین امنیت کشور هستند.

با برگزاری نشست تخصصی در دافوس ارتش؛
دستاورد‌های ناوگروه ۸۶ در دافوس ارتش تبیین شد
نشست تخصصی «تبیین دستاورد‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
رئیس سازمان اطلاعات سپاه: آمادگی اطلاعات سپاه برای مقابله با توطئه‌های دشمنان/ جای هیچ‌گونه نگرانی نیست
سردار کاظمی درباره آمادگی سازمان اطلاعات سپاه برای مقابله با دشمنان گفت: امت اسلامی آماده است و اطلاعات سپاه هم همه جانبه آماده است و هیچ نگرانی وجود ندارد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
معاون هماهنگ‌کننده نزاجا: استفاده از پهپاد‌های نیروی زمینی ارتش جهت شناسایی مسیر‌های زائرین اربعین حسینی/ رصد مرز‌های کشور با دوربین‌های پیشرفته
امیر سرتیپ فلاح گفت: بالگرد‌های هوانیروز به‌منظور اجرای عملیات امدادرسانی و اورژانس در مناطق غرب و جنوب کشور مستقر و در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خبر داد؛
۲۰ پرواز رفت و برگشت نیروی هوایی برای تردد زائران اربعین
امیر سرتیپ خلبان واحدی با اشاره به خدمات نیروی هوایی ارتش در پیاده روی اربعین حسینی، گفت: ۲۰ پرواز رفت و برگشت برای تردد زائران اربعین از پایگاه هوایی مهرآباد پیش بینی شده و همچنین ۳ فروند هواپیمای سی ۱۳۰، یک فروند به عنوان اورژانس هوایی و ۲ فروند برای پشتیبانی در صورت نیاز به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) خدمات‌رسانی خواهند کرد.

به‌مناسبت روز پدافند هوایی؛
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: شبکه یکپارچه پدافند هوایی امنیت پایدار را برای آسمان ایران رقم زده است
سرلشکر باقری طی پیامی به مناسبت روز پدافند هوایی، نوشت: امروز شبکه یکپارچه و بومی پدافند هوایی کشور در اوج اقتدار و هوشمندی، آسمان میهن اسلامی را تحت رصد و اشراف کامل و همه‌جانبه دارد و امنیت پایدار و مثال زدنی و در تراز معیار‌های بین‌المللی را برای پرواز‌های داخلی و عبوری از ایران عزیز فراهم آورده است.

سرلشکر سلامی:
میزبانی مردم خوزستان از زائران ایرانی و غیرایرانی شایسته قدردانی است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: میزبانی مردم خوزستان از زائران ایرانی و غیرایرانی به نحوی شایسته است که جای قدردانی دارد.

در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی؛
سرلشکر موسوی: هیچ وابستگی در تامین تجهیزات دفاعی نداریم
فرمانده کل ارتش گفت: امروز با رهبری و تدبیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) به جایی رسیده‌ایم که برای تامین نیازمندی‌های عرصه دفاعی هیچ وابستگی به خارج از مرز‌های کشور نداریم.

خنثی‌سازی بزرگترین خرابکاری در صنایع موشکی وزارت دفاع
سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح توانست طی طرحی پیچیده از خرابکاری موساد در صنایع موشکی وزارت دفاع پیشگیری کند.

انتشار اولین اسناد کشف بزرگترین خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی وزارت دفاع+ تصاویر و فیلم
سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح توانست طی طرحی پیچیده از خرابکاری موساد در صنایع موشکی وزارت دفاع پیشگیری کند.

سرلشکر سلامی:
دشمنان دچار کوررنگی شده‌اند و حضور پررنگ مردم را نمی‌بینند
فرمانده سپاه پاسدران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان دچار کوررنگی شده‌اند، آن چیزی که در حال مشاهده آن هستیم، این مراسم خیلی پررنگ‌تر از سال‌های گذشته در حال برگزاری است، ولی دشمنان ما رنگ‌ها را تشخیص نمی‌دهند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:
زیرساخت‌های مناسبی در پایانه خسروی ایجاد شده است/ پلیس در ماموریت اربعین خوش درخشید
امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: زیرساخت‌های مناسب پایانه خسروی باعث استقبال خوب زائران از این مرز طی سال جاری نسبت به سال‌های گذشته شده است.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح تشریح کرد؛
جزئیات جدید از کشف بزرگترین خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی
سردار طلائی‌نیک جزئیات جدیدی از کشف بزرگترین خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی این نهاد را تشریح کرد.

در بازدید ار مرز مهران مطرح شد؛
فرمانده کل سپاه: برقراری امنیت کامل در مرزها/ سپاه با تمام ظرفیت‌ مشغول خدمات‌رسانی به زوار اربعین است
سردار سلامی با بیان اینکه سپاه با تمامی ظرفیت‌ها مشغول خدمات‌رسانی به زوار اربعین است، گفت: با تلاش همه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی، امنیت کامل مرز‌ها برقرار است و هیچ مشکلی امنیتی در مرز‌ها نداریم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
پدافند هوایی در بالاترین سطح آمادگی و قدرت رزمی قرار دارد/ دشمن روزنه‌ای برای نفوذ به آسمان ایران ندارد
امیر صباحی‌فرد گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش و پدافند هوایی سپاه در خط مقدم دفاعی در حال حاضر در بالاترین سطح خودکفایی، آمادگی و قدرت رزمی قرار دارند و به هر دو نیرو یک ید واحده هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
اربعین یک نقطه عطف در تاریخ اسلام است
دریادار ایرانی گفت: اربعین یک نقطه عطف در تاریخ اسلام و نقطه اشتراک بزرگی بین همه فرقه‌های مسلمان و به طور خاص در ایران زمین است.

فرمانده کل سپاه:
زیرساخت‌های مرز خسروی نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است
سردار سلامی در بازدید از زیرساخت‌های مرزی خسروی، گفت: زیرساخت‌های مرز خسروی نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است.

در بازدید از مرزهای مهران و خسروی مطرح شد؛
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: راهپیمایی اربعین حسینی رزمایش معنوی بی‌نظیر و منحصر به فرد در جهان است
امیر «نصیرزاده» راهپیمایی اربعین حسینی را رزمایش معنوی بی‌نظیر و منحصر به فرد در جهان دانست و گفت: امیدواریم که با حمایت‌های دولت در سال‌های آینده شاهد خدمات بیشتر و بهتر دستگاه‌های مختلف در این زمینه باشیم.

تحویل ماهواره طلوع ۳ به سازمان فضایی ایران
ماهواره «طلوع ۳» توسط صنایع الکترونیک ایران به سازمان فضایی ایران تحویل داده شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:
پیشرفت‌های چشمگیر نیرو‌های مسلح مرهون تلاش‌ جوانان متدین، انقلابی و خستگی‌ناپذیر است
سردار نوری گفت: نیرو‌های مسلح رشد و بالندگی خود را مرهون تلاش‌های جوانان متدین انقلابی رشید و خستگی‌ناپذیری هستند که با توکل بر خداوند متعال و اعتماد به خودباوری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی به این جایگاه رفیع دست یافتند.

الحاق هواپیما‌های آموزشی یاک ۱۳۰ به نیروی هوایی ارتش
تعدادی هواپیمای آموزشی یاک ۱۳۰ در راستای ارتقای توان آموزشی و رزمی نیروی هوایی ارتش وارد کشور و به پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان ملحق شدند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی رزمایشی جهت آماده شدن برای ظهور است
حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت با بیان اينکه حضور در راهپیمایی اربعین حسینی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند، گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی سیلی محکمی به دهان دشمنان نظام و انقلاب است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ: برگزاری بزرگترین راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی/ بیش از دو هزار موکب آماده خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین هستند
سردار حسن‌زاده گفت: تمامی پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که شاهد بزرگترین رویداد مردمی - معنوی در تهران با حضور گسترده خانواده‌ها در این پیاده‌روی در سطح استان تهران خواهیم بود.

سردار نقدی: راهپیمایی جاماندگان اربعین نوعی جهاد تبیین عملی است
معاون همهانگ‌کننده سپاه گفت: باید تلاش کنیم همانند حضرت زینب (س) حرف دل مردم را به همه دنیا برسانیم که این پیام دفاع از قرآن، ولایت و حجاب به عنوان اصلی‌ترین پیام پیاده‌روی اربعین و جاماندگان اربعین است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: ایران نماد جبهه حق در برابر جبهه شیطان است
حجت‌الاسلام «سعیدی» گفت: دوقطبی حق و باطل مربوط به دوره خاصی نمی شود چرا که این دو قطبی همواره در برابر هم قرار داشته و دارد. امروز ولی فقیه محور امامت نور است و ایران نماد جبهه حق در برابر آمریکا، نماد شیطان و استکبار است.

دومین سالگرد درگذشت رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد+ تصاویر
دومین سالگرد درگذشت سردار سرلشکر بسیجی «سید حسن فیروزآبادی» در مسجد شهدای ارتش برگزار شد.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
«یاک ۱۳۰»؛ پرنده‌ای با کاربری رزمی ـ آموزشی
هواپیمای «یاک ۱۳۰»، قابلیت کاربری رزمی ـ آموزشی نسل چهارم است دارد که می‌تواند بخشی از نیاز‌های آموزشی خلبانان کشورمان را در استفاده از هواپیما‌های نسل جدید رفع کند.

استقبال ویژه ایران از زائران پاکستانی/ انتقال زائرین با هواپیماهای سپاه و ارتش
تعدادی از شیعیان پاکستان برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین از جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد کشورمان شدند که برای اعزام آنها به آبادان، هواپیماهای سپاه و ارتش به خدمت گرفته شدند.

اولین کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران برگزار می‌شود
سردار ذوالقدر از برگزاری اولین کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران همزمان با اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: آماده برگزاری رزمایش مشترک با کشور‌های هم‌پیمان هستیم/ راهبرد دفاعی نیروی پدافند هوایی بازدارندگی است
امیر صباحی‌فرد گفت: پیام نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و به ویژه پدافند هوایی ارتش به همه کشور‌های دوست و هم پیمان، صلح و دوستی است. در این راستا، این نیرو آمادگی گسترش همکاری‌های مختلف نظامی در حوزه‌های آموزشی برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل تجربیات فنی و عملیاتی و دیدار‌های دوجانبه را دارد.

نماینده وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران: ایران از قدرتمندترین نیرو‌های دفاعی در منطقه برخوردار است
سرهنگ‌ میرکوتون گفت: آگاهیم که امروز جمهوری اسلامی ایران به داشتن نیروی پدافند هوایی با قابلیت‌های بالا و برخوردار از کارکنان حرفه‌ای و تجهیزات روزآمد نظامی که جایگاه والایی را در منطقه برای آن رقم زده، مفتخر است.

در پیامی به فرمانده ارتش پاکستان؛
سرلشکر باقری حمله انتحاری علیه نیرو‌های نظامی پاکستان را محکوم کرد
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی به فرمانده ارتش پاکستان، حمله انتحاری علیه نیرو‌های نظامی این کشور را محکوم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: خودکفایی در تولید قطعات جنگ افزارها/ قدرت دفاعی ایران به بالاترین سطح رسیده است
امیر حیدری گفت: امروز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به واسطه حضور جوانان مؤمن و متعهد به بالاترین سطح رسیده است.

پایان کار نمایشگاه صنعت دفاعی سال ۱۴۰۲
نمایشگاه دستاورد‌های وزارت دفاع که ۳۱ مرداد با شعار صنعت دفاعی؛ تبلور امید، تجلی اقتدار و با حضور رئیس جمهور افتتاح شده بود به کار خود پایان داد.

نیرو‌های مسلح آماده پاسخ دندان‌شکن در مقابل کوچکترین تهدید دشمن هستند
امیر دریادار سیاری ارتقای جایگاه ایران را از نتایج ایثار شهدا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیرو‌های مسلح مقتدرانه در مقابل کوچکترین تهدید دشمن آماده پاسخی دندان‌شکن هستند.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
موشک‌های ضد زره؛ از «دهلاویه» تا «بدر»
نیرو‌های مسلح کشورمان امروز برای مورد اصابت قرار دادن زرهی دشمن می‌توانند انواعی از موشک‌ها از «دهلاویه» تا «بدر» را مورد استفاده قرار دهند.

انتقال ۳۷ مصدوم اربعین به تهران با اورژانس هوایی نهاجا
امیر واحدی گفت: تعداد ۳۷ مصدوم و بیمار بد حال در اولین پرواز هواپیمای آی سی یو هوایی C-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از فرودگاه ایلام به پایگاه هوایی شهید لشکری در تهران منتقل شدند.

تبیین نقش راهبردی بسیج در پدافند غیرعامل
سازمان پدافند غیرعامل کشور هشتم آبان که مصادف با روز «پدافند غیرعامل» است، نقش راهبردی بسیج در پدافند غیرعامل را تبیین می‌کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: پدافند هوایی عرصه را بر جولان بیگانگان در منطقه تنگ کرده است
امیر صباحی‌فرد با اشاره به دفاع چند لایه مرز‌های هوایی کشورمان گفت: توانمندی‌های پدافند هوایی ارتش، عرصه را بر جولان بیگانگان در منطقه تنگ کرده است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا: ایران با راهبرد مقاومت جبهه استکبار را با شکست روبه‌رو ساخته است
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ایران با راهبرد مقاومت جبهه استکبار را شکست داده است، گفت: پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی در شرایطی ادامه یافته است که نظام سلطه با انواع دشمنی، توطئه، تحریم، تحمیل جنگ هشت ساله، ایجاد آشوب و ناآرامی، ترور و فشار‌های سیاسی و بین‌المللی قصد نابودی و براندازی نظام اسلامی را داشت.

امیر آشتیانی: همه تحریم‌های تسلیحاتی ایران مهرماه پایان می‌یابد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آمادگی این وزارتخانه برای برقراری و توسعه مناسبات دفاعی و راهبردی با همه کشورهای مستقل و همسو به ویژه همسایگان منطقه‌ای و کشورهای مسلمان خبر داد و اعلام کرد: همه تحریم‌های ظالمانه تسلیحاتی کشور، مهرماه آینده پایان می‌یابد.

آمادگی رزم نیروی زمینی سپاه مطلوب است
سردار نوری گفت: وضعیت اعتقادی و معنوی و آمادگی رزم یگان‌های نیروی زمینی سپاه مطلوب است؛ ولی لازم است این پیشرفت به صورت مداوم و روزافزون ادامه یابد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش: حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای جز ناامنی دستاوردی برای منطقه نداشته است
امیر سیاری با بیان اینکه شناور‌های بدون سرنشین در ارتقای توان رزم ما موثر است، گفت: حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای جز ناامنی دستاوردی برای منطقه نداشته و این را تجربه ثابت کرده است.

حضور فرمانده کل سپاه در مراسم جاماندگان اربعین حسینی
سرلشکر سلامی در مراسم جاماندگان اربعین حسینی حضور یافت.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش:
تمامی اقیانوس‌ها و آب‌های آزاد کره زمین در دسترس دریادلان ایران اسلامی است
دریادار «بلوچ» گفت: ماموریت ناوگروه ۸۶ ثابت کرد که محدودیتی برای ورود به آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی ارتش وجود ندارد و تمامی دریاها، اقیانوس‌ها و آب‌های آزاد کره زمین در دسترس دریادلان ایران اسلامی است.

در جمع دانشجویان بازگشتی از پیاده‌روی اربعین حسینی؛
فرمانده نیروی هوایی ارتش: موکب‌های نیروی هوایی در حال خدمت‌رسانی به زائرین است
امیر سرتیپ واحدی گفت: موکب‌های نیروی هوایی با شعار «حیاتنا الحسین (ع)» با مشارکت مردمی و خادمان حريم ولایت نهاجا در شهرهای نجف، کربلا و مهران در حال خدمت‌رسانی به زائرین است.

ضربۀ اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به شبکۀ سازماندهی اغتشاشات
سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای مشترک از ضربه جدی به شبکه سازماندهی اغتشاشات خبر دادند.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
«غزه»؛ دوربردترین پهپاد ایرانی
پهپاد «غزه» در مقایسه با دو پهپاد «کمان ۲۲» و «مهاجر ۱۰» به لحاظ کاربردی از ویژگی‌های برتری برخوردار است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع:
امنیت پایدار در کردستان حاکم است
امیر خواجه‌امیری گفت: امنیت پایدار در کردستان حاکم است و تردد زوار اربعین حسینی به بهترین شکل انجام می‌شود.

در پیامی به رئیس سازمان حشدالشعبی عراق؛
سرلشکر باقری: برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی نشان‌دهنده زنده بودن روح عدالتخواهی در میان امت اسلامی است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پیامی از تلاش همه‌جانبه رزمندگان حشدالشّعبی در کنار ارتش، پلیس و مردم عزیز عراق، که با استقرار امنیت و آرامش، زمینه برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم معنوی را فراهم کردند، قدردانی و تاکید کرد: برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی نشان داد روح عدالتخواهی در میان امت اسلامی زنده است.

سردار تنگسیری در دیدار با امیرصباحی‌فرد:
همدلی و اتحاد بین نیرو‌های مسلح موجب خشنودی رهبری است
فرمانده نیروی دریایی سپاه در دیدار با فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت همدلی و یکپارچگی نیرو‌های مسلح تحت تدابیر فرمانده کل قوا است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
سردار پاکپور گفت: به همت مسئولان، طرح نهضت ملی مسکن در این استان با پیشرفت مطلوبی در حال اجراست به طوری که از نظر ساخت و ساز جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

بازگشت ناوگروه ۹۲ ارتش به میهن+ تصاویر
ناوگروه ۹۲ نیروی دریایی ارتش پس از ۸۶ روز ماموریت دریانوردی به میهن بازگشت.

انهدام یک تیم ۶ نفره تروریستی در سیستان و بلوچستان
یک تیم تروریستی، عامل ربایش و قتل فجیع اعضای یک خانواده بلوچ توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، شناسایی و اعضای آن بازداشت شدند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش:
«نداجا» در خط مقدم دفاع از منافع و منابع کشور است
امیر دریادار بلوچ گفت: نیروی دریایی ارتش همواره در خط مقدم دفاع از منافع و منابع کشور قرار دارد.

در همایش سران طوایف؛
فرمانده نیروی زمینی سپاه: آمریکا به‌دنبال ایجاد ناامنی در جنوب شرق کشور است
سردار پاکپور گفت: آمریکایی‌ها با گروه‌های معاندی که حتی مربوط به منطقه سیستان و بلوچستان هم نمی‌شوند، جلسات و ارتباطاتی برقرار کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ناامنی در این منطقه هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
ارتش جمهوری اسلامی مقتدرانه از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کند
حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران، ارتش نمایشگاهی مقتدر در دفاع از ارزش‌های اسلامی است که می‌تواند الگویی نمونه برای سایر سازمان‌ها باشد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:
موفقیت در طرح «یاسین»، تحویل «یاک ۱۳۰» به ایران را سرعت داد
سردار فرحی با اشاره به ورود هواپیما‌های یاک ۱۳۰ به ایران، گفت: پیشرفت‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در ورود این هواپیما‌ها به کشور داشت؛ چرا که دانش و فناوری ساخت هواپیما‌های آموزش پیشرفته خلبانی در کشور بومی شده است.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح: مراکز تحقیقاتی ارتش در حوزه فناوری‌های شالوده‌شکن اقدامات خوبی انجام داده‌اند
سردار سرتیپ مهدی‌نژاد با بیان اینکه سطح تأثیرات فناوری‎های شالوده‌شکن در زمان تحقق، بسیار عمیق و گسترده است، گفت: مراکز تحقیقاتی ارتش در حوزه فناوری‌های شالوده‌شکن اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

تفاهم‌نامه همکاری وزارت دفاع و شهرداری تهران امضا شد
تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در ارتباط با فراهم کردن زمینه مشارکت در تامین مالی، طراحی، ساخت و بهره برداری خطوط تراموای تهران به امضا رسید.

در آیین امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران؛
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح: بهره‌مندی وزارت دفاع از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها/ ساخت «تراموا» مزیت‌های زیادی برای مردم تهران دارد
امیر آشتیانی گفت: ساخت «تراموا» می‌تواند مزیت‌های زیادی برای مردم تهران از جمله افزایش سرعت نقل و انتقال، کاهش راه‌بندان، کاهش آلودگی هوا و... را در بر داشته باشد.

رئیس شرکت صاایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح کرد؛
جابجایی بیش از ۵۰ میلیون مسافر در سال با راه‌اندازی تراموا/ ۴ هزار دوربین هوشمند جهت کاهش ترافیک سطح تهران نصب می‌شود
دریادار رستگاری در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت دفاع و شهرداری تهران در خصوص ساخت و راه‌اندازی قطار برقی درون‌شهری گفت: طول این خط حدود ۳۴ کیلومتر است که با ۲۸ رام قطار که در این خط تردد خواهند داشت ظرفیتی حدود ۵۵ تا ۵۶ میلیون مسافر در سال را می‌تواند جابجا کند.

در بازدید از دوره جامعه‌پذیری دانشگاه‌های افسری ارتش؛
فرمانده نیروی هوایی ارتش: جوانان باید آماده نبرد در عرصه‌های مختلف جنگ نرم باشند
امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه امروزه جوانان باید با نظم و آموزش کارآمد، آماده نبرد در عرصه‌های مختلف جنگ نرم باشند، گفت: جوانان باید در جنگ نرمی که تمامی دنیا علیه ملت ایران آغاز کرده است، علاوه بر مراقبت از خود و افکار خود، به تقویت اندیشه‌های مقابله با این جنگ بپردازید.

وزیر اطلاعات: از تحرکات دشمن در پایان سال ۱۴۰۰ مطلع بودیم/ نزدیک مرز ایران کارخانه اسلحه‌سازی ایجاد کرده بودند
حجت‌الاسلام خطیب از کشف و خنثی‌سازی ۴۰۰ بمب در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت که ۴۰ بمب برای انفجار در ایام محرم طراحی شده بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
اقتدار و صلابت پدافند هوایی معادلات نظامی دشمنان در منطقه را بهم ریخته است
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه عملیات روانی و توطئه‌های دشمن تاثیری در توانمندی و پیشرفت روزافزون پدافند هوایی ندارد، گفت: اقتدار و صلابت پدافند هوایی معادلات نظامی دشمنان در منطقه را بهم ریخته است.

در بازدید از گروه پدافند هوایی چابهار؛
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: کوچکترین تحرکات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دشمنان را رصد می‌کنیم
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: امروز پدافند هوایی به معنای واقعی کلمه، خط مقدم دفاع از کشور است و این مسئولیت ارزشمند و در عین حال خطیر بر دوش کارکنان پدافند است.

در امضای موافقت‌نامه همکاری بین وزارت دفاع و وزارت نفت صورت گرفت؛
تأمین تجهیزات ۴۰۰ جایگاه سوخت‌گیری CNG توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
با حضور مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، موافقت‌نامه همکاری ساخت و تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوخت CNG کشور توسط وزارت دفاع به امضای طرفین رسید.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی:
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۴۰۰ جایگاه سوخت می‌سازد
امیر سرتیپ خواجه‌فرد گفت: وزارت دفاع بر اساس موافقت‌نامه همکاری که با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امضا کرده، ساخت و تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوخت CNG را عهده دار شده است.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
چگونگی محاصره ۹۰ تانک عراقی
اوایل تهاجم ارتش عراق به شهر‌های خوزستان طی طرحی ابتکاری، رزمندگان کشورمان موفق می‌شوند ۹۰ دستگاه تانک عراقی‌ها را محاصره کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
ایران در صنعت دفاعی محتاج هیچ کشوری نیست
امیر سرتیپ حیدری گفت: در بعد خودکفایی به ویژه در صنعت دفاعی، امروز محتاج هیچ کشوری در جهان نیستیم که این ثمره مجاهدت و تربیت نیرو‌هایی است که در رکاب، ولی امر مسلمین جهان در حال جهاد هستند.

در برنامه‌ تلویزیونی مطرح شد؛
وزیر اطلاعات: نقش مردم در خنثی کردن فتنه‌ها/ تروریست‌های نوظهور در اروپا آموزش می‌بینند
حجت‌الاسلام خطیب گفت: بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن به واسطه حضور حماسی مردم در این راهپیمایی، سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های بزرگ شروع به تماس گرفتن با ما کردند و حتی نمایندگانی را هم به ایران اعزام کردند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه:
باید برای نسل امروز داشته‌های انقلاب و نظام را تبیین کنیم
سردار شریف بر لزوم تبیین عملکرد و دستاورد‌های انقلاب و نظام اسلامی برای جامعه به‌ویژه نسل جوان تاکید کرد.

در نشست هم‌اندیشی تربیتی و ارزشیابی عملکرد سالیانه دانشگاه‌های ارتش؛
دریادار سیاری: اولویت اصلی دانشگاه‌های ارتش تربیت و آموزش دانشجوی منتظر و آماده ظهور است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: دانشگاه‌های ارتش باید بیش از پیش به تربیت دانشجویانی ایثارگر، متعهد، مومن، فداکار، با بصیرت، ولایتمدار، باسواد، به‌روز، متخصص و انقلابی اهتمام بورزند و در این راستا همه توان خود را پای کار بیاورند.

در جمع دانشجویان مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نزاجا؛
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: عرصه جنگ نرم نیازمند جهاد علمی و استفاده از دانش و فناوری روز است
امیر سرتیپ الهامی با بیان این که عرصه جنگ نرم، نیازمند جهاد علمی و استفاده از دانش و فناوری روز است، گفت: اقتدار دفاعی و توانمندی نیرو‌های مسلح ما امروز مبتنی بر استفاده از دانش متخصصان و نخبگان داخلی است.

با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش؛
مراسم معارفه رؤسای جدید هیأت‌های ورزشی ارتش برگزار شد
مراسم معارفه رؤسای جدید هیأت‌های ورزشی ارتش با حضور امیر دریادار سیاری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در مراسم معارفه رؤسای جدید هیأت‌های ۴۹ گانه ارتش؛
دریادار سیاری: قهرمانان واقعی شهدا هستند/ ورزش در ارتقاء توان رزم تأثیر بسزایی دارد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ورزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران امری واجب است و توان جسمی مستقیماً در توان رزم و دفاع کارکنان تأثیر بسزایی دارد.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
چگونگی احداث اولین پل شناور در دفاع مقدس
اولین پل شناوری که در دفاع مقدس ساخته شد در آبادان و به درخواست سپاه آن هم در ماه دوم شروع جنگ بود.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
واکنش معاون هماهنگ‌کننده ارتش به اظهارات رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی
امیر سیاری به اظهارات رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در تهدید به ترور مسئولان ایرانی واکنش نشان داد.

در جمع کارکنان ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش؛
معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی: ارتقای توان دفاعی کشورمان با جدیت در حال انجام است
امیر سرتیپ دوم «خوش‌قلب» گفت: با توانمندی بالای تجهیزات بومی و سامانه‌های راداری و موشکی پدافند هوایی، با اقتدار امنیت آسمان ایران اسلامی را تأمین می‌کنیم.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
ویژگی شناورهای نیروی دریایی سپاه
نیروی دریایی سپاه برای مقابله با شناور‌های دشمن در خلیج فارس، ویژگی‌هایی را برای شناور‌های خودپیش بینی کرده است تا بتواند با استفاده از آن‌ها بر دشمن چیره شود.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه خبر داد؛
خدمات‌رسانی بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه به زائران امام رضا (ع)
سردار اخوان گفت: بیمارستان تخصصی سیار ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه به‌منظور خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی مطلوب به زوار پیاده حرم علی ابن موسی الرضا (ع) به بهره‌برداری رسیده و آماده خدمات‌رسانی به این زوار به‌صورت رایگان است.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
معاون تربیت و آموزش ارتش: شیوه جذب دانشجو در دانشگاه‌های افسری ارتش/ علوم پایه در نیرو‌های مسلح جایگاه ویژه‌ای دارد
امیر سرتیپ «شیخ» گفت: علوم پایه در نیرو‌های مسلح جایگاه ویژه‌ای داشته و به‌صورت تخصصی به آن پرداخته می‌شود و پیش‌نیاز آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های نظامی و دفاعی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران:
رونمایی از محصولات جدیدی در حوزه پدافند هوایی/ تغییری در ژئوپولیتیک منطقه را نمی‌پذیریم
امیر سرتیپ آشتیانی گفت: بر اساس آخرین جلسه‌ای که در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، تاکید شد که به هیچ وجه تغییری در ژئوپولیتیک منطقه را نمی‌پذیریم.

در اجتماع دانشجویی دلدادگان عاشورایی؛
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش: هم‌افزایی و همبستگی بین ارتش و سپاه مرهون فرهنگ عاشوراست
امیر سرتیپ طالب‌زاده گفت: فرهنگ عاشورا توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند و یکی از معجزات این فرهنگ، هم‌افزایی و همبستگی بین نیرو‌های ارتش و سپاه است.

در اجتماع دانشجویی دلدادگان عاشورایی؛
فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری: راهپیمایی اربعین از ابزار‌های قدرت‌آفرین و امنیت‌ساز است
امیر سرتیپ دوم مروی‌نام با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی یکی از ابزار‌های قدرت‌آفرین و امنیت‌ساز است، گفت: سفر اربعین زیرساخت و ابزار مهمی برای رسیدن به این باور بود که باید فرماندهان جهانی باشیم.

برگزاری اجتماع دانشجویی دلدادگان حسینی در دانشگاه هوایی شهید ستاری
اجتماع دانشجویی دلدادگان حسینی عاشورایی با حضور معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:
قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) مشکل قحطی آب را برطرف کرد
حجت‌الاسلام‌ حاجی‌صادقی گفت: با عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در شاخه‌های مختلف مانند پروژه‌های آبرسانی کار عظیمی انجام شده است. کشور ما قرار بود با قحطی آب مواجه شود، ولی کار قرارگاه، جلو این مشکل بزرگ را گرفت.

در اجتماع دانشجویی دلدادگان عاشورایی؛
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع): همدلی نیرو‌های مسلح عامل عزت و سربلندی کشور است
سردار سرتیپ «غلامی» با اشاره به مجاهدت نیرو‌های مسلح برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: همدلی و هم‌افزایی بین نیرو‌های مسلح به عزت، سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی منجر شده است.

در همایش ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی؛
سرلشکر سلامی: تلاش دشمن برای دور کردن جوانان از فضایل اخلاقی/ بسیاری از مسیر‌های سخت برای فتح قله‌ها را طی کرده‌ایم
فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان تلاش دارند که جوانان ما را از فضایل اخلاقی دور کنند؛ لذا در دوره تحول آموزش و پرورش یک بازنگری در متون لازم است.

در دیدار با تهیه‌کننده و هنرمندان سریال بازپرس؛
سرلشکر موسوی: هنر از تأثیرگذارترین مؤلفه‌های جهاد تبیین است/ ارتش سوژه‌های جذاب و فراوانی برای ساخت فیلم و سریال دارد
فرمانده کل ارتش هنر را از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مؤلفه‌های جهاد تبیین و جنگ ترکیبی دانست و گفت: ارتش سوژه‌های بسیار جذاب و فراوانی برای ساخت فیلم و سریال دارد که از هنرمندان دغدغه‌مند دعوت می‌کنم تا به این حوزه تقریباً بکر وارد شوند.

در دیدار با خانواده شهید صدرزاده؛
فرمانده کل سپاه: رشادت‌های مدافعان حرم ریشه داعش را خشکاند
سرلشکر سلامی گفت: رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهید صدرزاده و شهدای مدافع حرم سبب شد ریشه تروریسم تکفیری داعش در همان محل تولد و ظهور آن‌ها خشکانده شود.

در تماس تلفنی با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان؛
سرلشکر باقری: برقراری امنیت در مرز‌های ایران و جمهوری آذربایجان/ اعزام نیرو‌ به مرز آذربایجان بی‌اساس است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با رد خبر منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعزام و تقویت نیرو‌های نظامی در مرز آذربایجان گفت: خوشبختانه امنیت خوبی در مرز‌های مشترک دو کشور برقرار است.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال‌غرب نزسا خبر داد؛
کشف بزرگترین محموله قاچاق تجهیزات ویژه اغتشاشات
سردار پورجمشیدیان گفت: بزرگترین محموله قاچاق اقلام ویژه اغتشاشات توسط رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا نزسا کشف و ضبط شد.

در جمع فعالان فضای مجازی کشور مطرح شد؛
فرمانده کل سپاه: همه راهبردها و سیاست‌های ویرانگر دشمن را شکست داده‌ایم
سرلشکر سلامی گفت: ما در طول ۴۵ سال گذشته تقریباً همه راهبردها و سیاست‌های ویرانگر و خطرناک دشمن را شکست داده‌ایم که اگر اینطور نبود، امروز ایران عزیز ما اینقدر زنده و بالنده مورد هجمه دشمنان در جهان واقع نمی‌شد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
معاون سابق بهداشت و درمان سپاه: فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس در همه عرصه‌ها تأثیرگذار است
سردار سرتیپ دوم عبداللهی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس در همه عرصه‌ها و جبهه‌ها تأثیرگذار است، گفت: آموزه‌های دینی در فرهنگ دفاع مقدس عجین شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
مأموریت موفق ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برگ برنده‌ای برای جهان اسلام است
امیر دریادار «ایرانی» با اشاره به مأموریت موفق ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، گفت: در واقع این اتفاق، برگ برنده و افتخاری نه‌فقط برای ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه منطقه و فرامنطقه، بلکه برای جهان اسلام است.

به‌مناسبت سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) صورت گرفت؛
عزاداری نیروهای مسلح در مصلی امام خمینی (ره)+ تصاویر
مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، با حضور جمعی از نیروهای مسلح، در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

وزیر اطلاعات:
اذعان دشمن به ناکارآمدی اغتشاش برای سقوط جمهوری اسلامی/ صهیونیست‌ها بیش از آنچه در ایران انجام دادند صدماتی دریافت کردند
حجت‌الاسلام خطیب گفت: دشمن متوجه شده که حمایت از آشوب و اغتشاشات برای آن‌ها نتیجه‌ای نداشته است؛ لذا به دنبال گسترش ناامنی در کشورمان هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در نشست تربیتی مسئولین دانشگاه هوایی شهید ستاری:
عزاداری برای اهل بیت (ع) در جهت رشد روحی و معنویت انسان‌ها مؤثر است
امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه عزاداری برای اهل بیت (ع) در جهت رشد روحی و معنویت انسان‌ها مؤثر است، گفت: توسل به اهل بیت (ع) روح و جان انسان را برای پیوند با پروردگار عالم و بهره‌مندی از نور الهی آماده می‌سازد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: فرهنگ دفاع مقدس روحیه ایثار و ازخودگذشتگی را در بین جوانان متبلور می‌کند
سردار سنایی‌راد با بیان اینکه برای حل مشکلات بایستی از گنجینه ارزشمند دفاع مقدس استفاده کرد، گفت: فرهنگ دفاع مقدس روحیه ایثار، از خودگذشتگی، رشادت و شهادت را در بین جوانان متبلور می‌کند.

توسط سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان صورت گرفت؛
انهدام شبکه ۲۵ نفره سازماندهی اغتشاشات در گیلان
طبق اعلام سپاه قدس گیلان، شبکه ۲۵ نفره ساماندهی اغتشاشات و خرابکاری در گیلان توسط سازمان اطلاعات سپاه استان منهدم شد.

جانشین فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه:
۲ نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج‌فارس توقیف شدند
دریادار شیرعلی جزئیات توقیف دو نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق و کشف بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را تشریح کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
اولویت اصلی نیروی زمینی ارتش تأمین امنیت مناطق مرزی است
امیر سرتیپ «حیدری» گفت: اولویت اصلی و مهم‌ترین مأموریت نیروی زمینی ارتش، حفظ و تأمین امنیت مناطق مرزی است.

در بازدید از تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه سرپل ذهاب؛
فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمنان را در هر لحظه و نقطه‌ای رصد می‌کنیم
امیر حیدری گفت: به جایگاهی از توان و اقتدار دفاعی دست یافته‌ایم که دشمنان را در هر لحظه و در هر نقطه‌ای رصد و هرگونه تجاوز به خاک این مرز و بوم را با شدیدترین شکل ممکن پاسخ خواهیم داد.

سپاه امام حسن مجتبی (ع) اعلام کرد؛
کشف سلاح گرم و سرد توسط سپاه در شهرستان ساوجبلاغ
سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در اطلاعیه‌ای از کشف سلاح گرم و سرد توسط پاسداران گمنام امام زمان (ع) در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

در هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت»؛
فرمانده نیروی زمینی ارتش: اضمحلال رژیم صهیونیستی نزدیک است
امیر «حیدری» با بیان اینکه اضمحلال رژیم صهیونیستی نزدیک است، گفت: امروز صهیونیست‌ها حتی مقابل سلاح‌های دست‌ساز نیرو‌های جبهه مقاومت نیز توان مقابله ندارند و دولت‌های استکباری در رویارویی با جبهه مقاومت عرصه را بر خود تنگ می‌بینند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش:
اقتدار آمریکا رو به افول است/ با ولایت‌پذیری از مسیر‌های سخت پیش رو گذر می‌کنیم
امیر سرتیپ پوردستان گفت: امروز در پیچ تاریخی و نظم نوین جهانی، نشانه‌های افول قدرت و اقتدار و سلطه‌گری آمریکا و خارج شدن دلار از چرخه اقتصادی دنیا را مشاهده می‌کنیم.

وزارت اطلاعات خبر داد؛
خنثی‌سازی حمله مسلحانه به تجمع غیرقانونی در کردستان
وزارت اطلاعات از خنثی‌سازی حمله مسلحانه به تجمع غیرقانونی در شهرستان سقز استان کردستان خبر داد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
معاون تربیت و آموزش ارتش: دست برتر ارتش در حوزه فناوری‌های شالوده‌شکن/ باید دانش پایه فناوری‌های شالوده‌شکن در داخل نیرو‌های مسلح ایجاد شود
امیر سرتیپ «شیخ» به اهمیت آموزش دروس فناوری‌های شالوده‌شکن در دانشگاه‌های افسری ارتش اشاره کرد و گفت: ضروری است که دانش پایه فناوری‌های شالوده‌شکن در داخل نیرو‌های مسلح ایجاد شود.

رئیس کمیته علمی پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع:
توسعه دیپلماسی دفاعی از اهداف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع است
سرهنگ پرتوی گفت: تمامی فعالیت‌های صلح‌جویانه و صلح‌طلبانه ایران اسلامی در قالب یگان‌های حافظ صلح در کشور‌های مختلف و همچنین فعالیت‌های ایران در مباحث مختلف از جمله بلایای طبیعی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارائه می‌شود.

دفاع‌پرس‌ گزارش می‌دهد؛
چرایی اهمیت خلع سلاح گروهک‌های ضدانقلاب
اصرار و پافشاری نظام اسلامی بر خلع سلاح گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم شمال عراق امری ضروری بوده که می‌بایست صورت می‌گرفت؛ چرا که اکتفا به صدور بیانیه و یا اقدامات نظامی، به هیچ عنوان جنبه بازدارندگی نخواهد داشت.

در دوره بصیرت‌افزایی ویژه فرزندان و خانواده شهدای ندسا؛
فرمانده نیروی دریایی سپاه: خواهان برقراری امنیت پایدار در منطقه هستیم/ آمریکا پیشگام تمامی جنگ‌ها در دنیاست
سردار تنگسیری گفت: ما خواهان برقراری امنیت پایدار در کشور و منطقه هستیم و به‌عنوان پاسدار کشور برای دفاع از مردم جان خود را فدا خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات: به هر اقدام تروریستی پاسخ مناسب می‌دهیم/ هیچ‌یک از رسانه‌های ترویج‌کننده خشونت در امان نخواهند بود
حجت‌الاسلام «خطیب» با اشاره به نقش دولت انگلیس در سازماندهی رسانه‌های ضد ایرانی، گفت: هیچ گروه و رسانه‌ای که خشونت و اقدامات تروریستی را ترویج می‌کند در امان نخواهد بود.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش: تعامل ارتش و سپاه در حوزه‌های مختلف/ دستاوردهای نهاجا در هفته دفاع مقدس معرفی می‌شوند
امیر سرتیپ خلبان «طالب‌زاده» با بیان اینکه باید به دفاع مقدس به‌عنوان یک دانشگاه نگاه کرد، گفت: برخی از دستاورد‌های نیروی هوایی ارتش را در هفته دفاع مقدس به ملت عزیز ایران معرفی می‌کنیم.

در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
مردان جنگ هشت ساله؛ رسواگران قاجار و پهلوی
حجت‌الاسلام شیرازی گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی حکومت‌های طاغوتی با حکومت دینی، تفاوت در دفاع از تمامیت ارضی و جغرافیایی است؛ زیرا در دوران قاجار و پهلوی، سهم عمده‌ای از سرزمین ایران به دیگران واگذار شد.

با حضور سرلشکر باقری؛
همایش «دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقه غرب آسیا» برگزار شد
همایش دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقه غرب آسیا با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

در همایش «دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی ایران و غرب آسیا»؛
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع: مقاومت و ولایتمداری رمز پیروزی ملت ایران است
حجت‌الاسلام «آقاجانپور» گفت: روحیه مقاومت و ایستادگی و ولایتمداری رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف است.

در همایش «دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی ایران و غرب آسیا»؛
سرلشکر باقری: حضور ایران در جمع قدرت‌های برتر موشکی جهان/ مشتریان جهانی پهپاد‌ها و تسلیحات نظامی ما بیشتر از میزان تولیدمان است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مشتریان جهانی پهپاد‌ها و تسلیحات نظامی ما بیشتر از میزان تولیدمان است، گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی از دیگر کشور‌ها درخواست خرید موشک می‌کردیم، اما به ما نمی‌دادند؛ این در حالی است که امروز جزو قدرت‌های برتر جهان در حوزه موشک‌های بالستیک هستیم و این‌ها از دستاورد‌های دفاع مقدس است.

با حضور فرمانده کل ارتش؛
اختتامیه بیست و یکمین دوره جامعه‌پذیری نظامی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش برگزار شد
مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با حضور سرلشکر موسوی در مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نزاجا برگزار شد.

با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش؛
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش افتتاح شد
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سیاری و جمعی از وابستگان نظامی کشور‌های مختلف مستقر در ایران افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب صلح و دفاع ارتش؛
فرمانده دافوس ارتش: دانشگاه جنگ در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد
امیر ولی‌وند گفت: دانشگاه جنگ به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه کشور، مسیر توسعه و پیشرفت را به خوبی طی کرده و در این مسیر ثابت‌قدم است.

در اختتامیه بیست و یکمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشجویان ارتش؛
سرلشکر موسوی: دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش دژ‌های پولادین امت اسلام هستند
فرمانده کل ارتش گفت: دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش را جوانانی پاک‌نهاد، نجیب و غیور دانست و گفت: چنین جوانانی مایه افتخار ملت و دژ‌های پولادین امت اسلام هستند.

به‌مناسبت روز جهانی صلح صادر شد؛
پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به‌مناسبت روز جهانی صلح
نماینده سازمان ملل متحد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به‌مناسبت روز جهانی صلح را قرائت کرد.

در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب صلح و دفاع ارتش؛
رئیس انجمن وابستگان نظامی مقیم ایران: تلاش روزافزون جمهوری اسلامی برای توسعه توان نظامی/ ایران قربانی چهره بد جنگ بوده است
«اسلاو ومیر کوتون» با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی برای افزایش توان و قدرت دفاعی خود می‌کند، گفت: ایران مانند بسیاری از کشور‌های دیگر چهره بد جنگ را تجربه کرده است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح کرد؛
تولید ۹۷ درصد از قطعات نظامی در داخل/ برنامه‌ریزی کلان کشور برای کسب فناوری‌های نوین جهانی
سردار فرحی با اعلام خبر تامین ۹۷ درصد از قطعات نظامی در داخل کشور گفت: هر کشوری که به حوزه علم، فناوری و نوآوری توجه کند در جایگاه نظم جدید جهانی جایگاه بالاتری خواهد داشت؛ لذا بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ما باید مدل فکری و کاری خود را تغییر دهیم.

در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب صلح و دفاع ارتش؛
دریادار سیاری: توان دفاعی کشور را در جهت تثبیت صلح در منطقه افزایش می‌دهیم
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به جایگاه «صلح» و «دفاع» در دین، ارزش‌های انقلابی و فرهنگ ملی ایران، گفت: ما به دنبال این هستیم که به قدری توان دفاعی خود را بالا ببریم تا صلح را در منطقه تثبیت کنیم.

در جمع خبرنگاران؛
سرلشکر صفوی: شکست دشمنان در مواجهه با گروه‌های مقاومت/ بزرگترین دستاورد دفاع مقدس تشکیل جبهه مقاومت است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: فرهنگ دفاع مقدس توانست جبهه مقاومت را در مقابل ائتلاف متجاوز آمریکایی-صهیونیستی تشکیل داده و شکست‌شان دهد.

در همایش طلاب بسیجی خواهر سراسر کشور؛
معاون سیاسی سپاه: امروز ایران بازدارندگی و قدرت متقابل دارد
سردار جوانی گفت: دشمن احساس می‌کند تلاش‌های ۴۵ ساله آن بی نتیجه بوده برای اینکه امروز ایران بازدارندگی و قدرت متقابل دارد.

بازدید امیر سیاری از نمایشگاه کتاب صلح و دفاع ارتش
معاون هماهنگ‌کننده ارتش از پنجمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع ارتش در دافوس آجا بازدید کرد.

در همایش «دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی ایران و غرب آسیا»؛
دریادار ایرانی: اجرای ۱۵ عملیات توسط نداجا در دفاع مقدس/ عمق راهبردی نیروی دریایی ارتش افزایش یافته است
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز جوانان ما توانسته‌اند بر دریا‌ها تسلط پیدا کنند، گفت: امروز توانسته‌ایم حضور و عمق راهبردی خود را در دریاها افزایش دهیم.

در همایش طلاب بسیجی خواهر سراسر کشور؛
نماینده ولی‌فقیه در سپاه: گفتمان مقا‌ومت به فرهنگ غالب تبدیل شده است
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: اینکه گفتمان مقا‌ومت به فرهنگ غالب تبدیل شده و دشمن علی‌رغم هزینه‌های زیادی که کرده، نتیجه نگرفته است، به برکت ولایت و نظام ولایی است؛ به همین دلیل دشمن می‌خواهد ولایت را بزند.

در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره شهید طهرانی‌مقدم؛
سردار نقدی: نقش مؤثر شهید طهرانی‌مقدم در ارتقاء توان بازدارندگی کشور/ جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را در انزوا قرار داده‌ است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت در فلسطین، رژیم صهیونیستی را در انزوا قرار داده‌اند و صهیونیست‌ها جرأت انجام اقدامی علیه مقاومت را ندارند.

توضیحات سخنگوی وزارت دفاع درخصوص علت حادثه گرگان
سردار سرتیپ «طلایی‌نیک» در مورد علت حادثه‌ای که در گرگان رخ داد، توضیحاتی را ارائه کرد.

به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت گرفت؛
دستگیری نیروی عملیاتی داعش در استان کرمان
سپاه ثارالله استان کرمان از دستگیری یکی از عناصر اصلی و عملیاتی گروه تروریستی داعش در یکی از شهر‌های شمالی این استان خبر داد.

وزیر اطلاعات:
فناوری‌های جامعه اطلاعاتی ایران مشتری‌های زیادی در دنیا دارد
حجت‌الاسلام خطیب گفت: ما از نظر فناوری در سخت‌افزار و نرم‌افزار و در شگرد‌های اطلاعاتی و عملیاتی موفقیت‌هایی به دست آوردیم که مانند پهپاد‌های کشورمان، مشتری زیادی در دنیا دارد.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد؛
راه‌اندازی قرارگاه جنگ نرم/ آمریکایی‌ها جنگ ترکیبی را آغاز کردند
امیر گلفام با بیان اینکه آمریکایی‌ها جنگ ترکیبی و شناختی را علیه ما آغاز کرده‌اند، گفت: آنان در تلاش هستند که فرهنگ ما را دستکاری کنند.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
جانشین فرمانده «نداجا»: توانمندی نیروی دریایی ارتش مرهون بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس است
امیر دریادار «کاویانی» با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس، گفت که این نیرو به برکت فرهنگ دفاع مقدس به توانمندی‌های بالایی رسیده است.

در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
معاون حقوقی ارتش: بررسی پرونده جانبازان شیمیایی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری/ علیه شرکت‌های هلندی، آلمانی و بلژیکی طرح دعوی می‌کنیم
امیر سرتیپ دوم «یعقوبی» با اشاره به نقش شرکت‌های غربی در تجهیز ارتش بعثی عراق به سلاح‌های شیمیایی گفت: در معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری جلسه‌ای به‌منظور بررسی پرونده آسیب‌دیدگان شیمیایی دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

در نشست خبری مطرح شد؛
رئیس ستاد رژه ۳۱ شهریور تهران: نمایش اقتدار نیرو‌های نظامی و انتظامی کشور/ رونمایی از جدیدترین تجهیزات نیروی هوافضای سپاه/ دستاورد مراسم رژه «ارتقاء بازدارندگی» و «انسجام نیرو‌های مسلح» است
سردار پورجمشیدیان «ارتقاء بازدارندگی» و «انسجام نیرو‌های مسلح» را از اهداف برگزاری مراسم رژه ۳۱ شهریور دانست و گفت: در این مراسم جدیدترین تجهیزات نظامی نیرو‌های مسلح به‌ویژه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
توضیحات معاون تربیت و آموزش ارتش درباره دوره‌های جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشجویان
امیر سرتیپ «شیخ» دانشجویان دانشگاه‌های افسری را آینده‌داران ارتش و طلایه‌داران آینده دفاعی کشور دانست و گفت: دانشجویانی که در دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک حضور می‌یابند، افسرانی خواهند شد که آینده دفاعی کشور بر اساس اندیشه و توان آن‌ها مدیریت می‌شود.

با حضور فرمانده کل سپاه؛
اولین همایش بین‌المللی نظم جدید جهانی برگزار شد
اولین همایش بین‌المللی نظم جهانی با حضور سرلشکر سلامی برگزار شد.

در همایش بین‌المللی نظم جهانی؛
سرلشکر سلامی: شکل‌گیری ائتلافی قدرتمند علیه رژیم صهیونیستی/ موشک‌های ایران ابزار قدرت برای جهان اسلام است
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه روزانه بیش از ۳۰ عملیات مسلحانه در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها انجام می‌شود، گفت: یک ائتلاف قدرتمند در عالم علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته و وضعیت مقاومت بسیار متفاوت شده است.

در همایش طلاب خواهر بسیجی؛
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: در مقابله با تهاجم فرهنگی کم‌کاری کرده‌ایم/ شکست دشمن در جنگ ترکیبی نیازمند «جهاد ترکیبی» است
حجت‌الاسلام سعیدی گفت: هجمه‌هایی که این روز‌ها علیه حجاب مشاهده می‌کنیم، پدیده‌ای است که امروز سر باز کرده؛ زیرا ۳۰ سال است که در این حوزه دچار کم‌کاری هستیم.

در مراسم رونمایی آثار انتشارات ۲۷ بعثت سپاه؛
فرمانده سپاه تهران: شکست سنگین دشمن در اغتشاشات سال گذشته/ ملت نگران فتنه‌انگیزی دشمن در اول مهر نباشند
سردار حسن‌زاده گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در جریان اغتشاشات سال گذشته تمامی ظرفیت‌های خودشان را پای کار آوردند، تا بتوانند ایران اسلامی را دچار بی‌ثباتی کنند، اما در همان سال گذشته با شکست مواجه شدند.

وزیر دفاع روسیه وارد تهران شد
وزیر دفاع فدراسیون روسیه در صدر هیأت بلندپایه نظامی وارد تهران شد.

در اختتامیه دهمین جشنواره سراسری سرود ارتش؛
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: پرچم هنر فاخر در ارتش برافراشته است
حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: صلابت با لطافت در ارتش آمیخته شده است و این موضوع را می‌توان از مهم‌ترین عوامل ارتقای توان رزمی در ارتش دانست.

وزیر دفاع روسیه با سرلشکر باقری دیدار کرد
وزیر دفاع فدراسیون روسیه با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد؛
تولید کتاب‌های مصور به تفکیک عملیات‌های دفاع مقدس
سردار معروفی در مراسم رونمایی از کتاب عکس «قائمون» گفت: لازم است که تولید کتاب‌های مصور به تفکیک عملیات‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد.

در دیدار وزیر دفاع فدراسیون روسیه مطرح شد؛
سرلشکر باقری: تدوین سند همکاری‌های طولانی‌مدت ایران و روسیه/ حرکت ساختار قدرت نظام بین‌الملل به سمت جهان چندقطبی می‌رود
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تحولاتی که امروز در سطح جهان ایجاد شده است، بیانگر این است که دوره جهان تک‌قطبی خاتمه یافته و ساختار نظام بین‌المللی به سمت و سوی یک جهان چندقطبی در حال حرکت است.

در مراسم بزرگداشت سردار شهید کاوه مطرح شد؛
سخنگوی سپاه: تقویت بنیه دفاعی کشور بدون وقفه دنبال می‌شود/ تداوم خط شهادت ضامن تداوم انقلاب اسلامی است
سردار «شریف» با بیان اینکه در تقویت بنیه دفاعی کشور و دفاع در برابر دشمنان لحظه‌ای آرام نمی‌نشینیم، گفت: ایران اسلامی به‌عنوان کشوری قدرتمند قادر است هم از منافع خود و هم از منافع هم‌پیمانانش به خوبی حراست کند.

سردار حاجی‌زاده: در همه حوزه‌ها به جایگاه برتر رسیده‌ایم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان، گفت: امروز نه در یک حوزه، بلکه در همه حوزه‌ها به جایگاه برتر رسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی:
استکبار وجود نظام ولایی را نفی خود می‌داند
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استکبار وجود نظام ولایی را نفی خود می‌داند؛ وگرنه با نماز و روزه اسلام مشکلی ندارد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع: لزوم شکل‌گیری نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس/ غفلت از فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه زیان‌بخش است
حجت‌الاسلام آقاجانپور با تأکید بر لزوم تبیین وقایع دفاع مقدس گفت: نهضت خاطره‌گویی باید ایجاد و تقویت شود؛ زیرا مردم از خاطره‌گویی بیشتر استقبال می‌کنند و برایشان جذابیت بیشتری دارد.

در دیدار رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی از کالج دفاع ملی هند مطرح شد؛
افزایش همکاری‌های علمی و آموزشی میان مراکز نظامی ایران و هند
همکاری‌های علمی و آموزشی میان دانشگاه عالی دفاع ملی و مرکز مطالعات راهبردی جنگ نیروی زمینی هند گسترش می‌یابد.

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه
وزیر دفاع فدراسیون روسیه با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس در برابر جنگ ترکیبی دشمنان/ مشکلات کنونی با استفاده از الگوی دفاع مقدس قابل حل است
سردار «غلامی» با تأکید بر لزوم استفاده از دستاورد‌ها و فرهنگ دفاع مقدس در ماقبله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان، گفت: مشکلات امروز را می‌توان با بهره‌گیری از دستاورد‌ها و ابتکارات دفاع مقدس مدیریت کرد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش:
ایران در قدرت دفاعی به جایگاهی در تراز جهانی دست یافته است/ اجازه تعدی به هیچ متجاوزی را نخواهیم داد
امیر سرتیپ حاتمی گفت: جمهوری اسلامی در قدرت دفاعی بومی خود به جایگاهی در ترازجهانی دست یافته و امروز الگویی برای سایر کشورهاست.

بازدید رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی از مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی هند
سردار احمدی‌مقدم در ادامه سفر خود به کشور هند، از مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی این کشور بازدید کرد.

در دیدار وزیر دفاع فدراسیون روسیه؛
امیر سرتیپ آشتیانی: حفظ تمامیت ارضی کشور‌های منطقه و مرز‌های بین‌المللی جزو خطوط قرمز ایران است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور‌های منطقه و مرز‌های بین‌المللی جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و در این رابطه قالب پیشنهادی ۳+۳ را یک راهکار برای حل مسالمت‌آمیز مشکلات و مسائل در منطقه قفقاز می‌دانیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد؛
همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با ۷ هزار شرکت
امیر سرتیپ آشتیانی گفت: هم‌اکنون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حدود هفت هزار شرکت همکاری می‌کند.

بازدید وزیر دفاع روسیه از نمایشگاه دائمی دستاورد‌های هوافضای سپاه+ عکس
ارتشبد «شویگو» با حضور در ستاد نیروی هوافضای سپاه از دستاورد‌های این نیرو در حوزه‌های پهپادی، موشکی و پدافند هوایی بازدید کرد.

در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش؛
فرمانده نیروی پدافند هوایی: اقتدار دفاعی کشور مرهون تجربیات دفاع مقدس است
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه اقتدار دفاعی ایران اسلامی برگرفته از تجربیات و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس است، گفت: در دفاع مقدس ثابت کردیم که هر متجاوزی با توان رزمی و دفاعی نیرو‌های نظامی کشور مواجه خواهد شد.

قدردانی نماینده ولی فقیه در سپاه از رئیس جمهور
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پیامی از مواضع دینی، قرآنی، انقلابی و جهادی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی کرد.

در آیین رونمایی از کتاب «سیطره»؛
وزیر اطلاعات: پرونده‌های موفقیت‌‌آمیز اطلاعاتی را کتاب می‌کنیم
حجت‌الاسلام خطیب انتشار کتاب «سیطره» را اقدامی مهم در راستای جهاد تبیین دانست و گفت: پرونده‌های موفقیت‌‌آمیز اطلاعاتی که نشان‌دهنده عظمت انقلاب اسلامی باشد را در اختیار هنرمندان و نویسندگان قرار می‌دهیم.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بسیج و وزارت اقتصاد؛
رئیس سازمان بسیج مستضعفین: آمادگی بسیج برای کمک به دولت/ می‌توانیم طی ۵ سال ۳۰ هزار مگابایت برق خورشیدی تولید کنیم
سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیج برای صرفه‌جویی در مصرف برق، آب و انرژی برنامه دارد، گفت: بسیج در هر عرصه‌ای که وارد شده، نتایج خوبی را شاهد بوده‌ایم.

بازدید فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید عبدالکریمی
امیر سرتیپ واحدی با حضور در پایگاه شهید عبدالکریمی، از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
بهره‌گیری از تجارب دفاع مقدس برای مقابله با چالش‌ها/ هیچ قدرتی جرأت تعدی به ایران اسلامی را ندارد
امیر سرتیپ «اکرمی‌نیا» با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و فداکاری در نیروهای مسلح، گفت: برای مقابله با چالش‌های پیش روی نظام اسلامی نیازمند بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس هستیم.

اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش برگزار شد
آئین اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش برگزار شد.

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح به‌مناسبت هفته دفاع مقدس؛
«دفاع مقدس» مقاومت را به الگویی راهبردی برای جهان اسلام تبدیل کرد
در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح به‌مناسبت هفته دفاع مقدس آمده است: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و با برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران به شمار می‌رود و هفته دفاع مقدس فرصت بسیار گرانبهایی برای بازشناسی حماسه جاودان جوانان سلحشور است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عمان با سرلشکر باقری دیدار کرد
فرمانده نیروی زمینی ارتش سلطنت عمان با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار کرد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش مطرح کرد؛
انتقال مفاهیم و تجربیات دفاع مقدس به دانشجویان/ نباید هیچ‌گاه دفاع مقدس را فراموش کنیم
امیر ولی‌وند زمانی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما به‌عنوان متولی حوزه آموزش انتقال تجربیات به دانشجویان و نسل امروز است، گفت: امروز وظیفه داریم مفاهیم و تجربیات خود را به افرادی که جنگ را درک نکرده‌اند و فقط در مورد آن خوانده‌ و شنیده‌اند، منتقل کنیم.

بیانیه وزارت دفاع به‌مناسبت هفته دفاع مقدس؛
دفاع مقدس زیربنای انسجام ساخت قدرت در درون کشور شد
وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس تأکید کرد: دفاع مقدس الگویی از شناخت محیط و تحولات بین‌المللی ایجاد کرد که زیربنای انسجام ساخت قدرت در درون کشور شد.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء:
لزوم انتقال ناگفته‌های دفاع مقدس به جوانان/ نقش ارتش در دفاع مقدس برای نسل امروز تبیین شود
سرلشکر «حسنی سعدی» به قصد صدام برای فتح یک‌هفته‌ای تهران اشاره کرد و با بیان اینکه نیروهای بعثی با وجود گذشت ۶۰ روز از آغاز جنگ، در پشت رودخانه کرخه متوقف شدند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی در آن زمان توانست مانع از عبور ارتش صدام از رودخانه کرخه شود.

در دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش سلطنت عمان مطرح شد؛
سرلشکر باقری: لزوم تامین امنیت خلیج فارس با همکاری کشورهای منطقه/ روابط نیروهای مسلح ایران و عمان گسترده، مستمر و راهبردی است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش سلطنت عمان با تاکید بر لزوم تامین امنیت خلیج فارس توسط کشورهای منطقه گفت: روابط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان گسترده، مستمر و راهبردی است.

در رزمایش بزرگ رهروان شهدا مطرح شد؛
سرلشکر سلامی: جوانان نظام اسلامی فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را در منطقه و عالم بسط دادند
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه جهاد یک درب از درب‌های بهشت است که بر روی بندگان خاص خداوند باز می‌شود، گفت: جوانان ما در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حرم از مردم صدر اسلام بهتر عمل کردند و فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را در منطقه و عالم بسط دادند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان تهران خبر داد؛
اجرای ۷ هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح استان تهران
سرهنگ امیرعبدالهیان با بیان اینکه هفت هزار ویژه برنامه‌ برای هفته دفاع مقدس امسال پیش بینی شده است، گفت: این برنامه‌ها در دو هزار محله و منطقه برگزار خواهد شد.

امیر آشتیانی:
ایران آماده ارتقای سطح همکاری با عمان است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، لزوم آرامش و تأمین امنیت این منطقه راهبردی با مشارکت کشور‌های منطقه را مورد تأکید قرار داد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای سطح همکاری با عمان را اعلام کرد.

امیر آشتیانی:
ایران برای تشکیل کمیسیون مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا آمادگی دارد
وزیر دفاع و پشتیباتی نیروهای مسلح ضمن مرور اقدامات کمیسیون طرف ایرانی از اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای حصول نتیجه و همچنین آمادگی کشورمان برای تشکیل کمیسیون بعدی و پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ونزوئلا خبر داد.

دیدار فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان
سرلشکر ستاد مطر بن سالم البلوشی با امیر سرتیپ حیدری دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر سرلشکر موسوی در دیدار با فرمانده نیروی زمینی عمان:
همکاری‌های ایران و عمان تا کنون موجب خیر و برکت برای منطقه بوده است
فرمانده کل ارتش در دیدار با فرمانده نیروی زمینی کشور عمان گفت: ما در دو طرف یکی از مهم‌ترین نقاط راهبردی جهان هستیم که همکاری‌های دو کشور تا کنون موجب خیر و برکت برای منطقه بوده و حتما توسعه آن نتایج بهتری را برای همه کشور‌های منطقه بویژه دو کشور ایران و عمان به همراه خواهد داشت.

همزمان با هفته دفاع مقدس؛
رزمایش بزرگ بسیج خدمت برگزار شد+ تصاویر
رزمایش بزرگ بسیج خدمت با حضور فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در لواسان برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش:
ارتش مقام نخست مسابقات قرآنی خانواده‌های نیرو‌های مسلح را کسب کرد
سرهنگ میدانی گفت: ارتش مقام نخست چهارمین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های نیرو‌های مسلح را کسب کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار