در همایش «دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی ایران و غرب آسیا»؛

دریادار ایرانی: اجرای ۱۵ عملیات توسط نداجا در دفاع مقدس/ عمق راهبردی نیروی دریایی ارتش افزایش یافته است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز جوانان ما توانسته‌اند بر دریا‌ها تسلط پیدا کنند، گفت: امروز توانسته‌ایم حضور و عمق راهبردی خود را در دریاها افزایش دهیم.
کد خبر: ۶۱۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ - 18September 2023

دریادار ایرانی: اجرای ۱۵ عملیات توسط نداجا در دفاع مقدس/ عمق راهبردی نیروی دریایی ارتش افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش «دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقه غرب آسیا» که صبح امروز (دوشنبه) در سازمان صنایع دفاع برگزار شد، با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در تمامی ابعاد به سربلندی رسیده است، اظهار داشت: دو راهبرد نیروی دریایی در دفاع مقدس عدم غافلگیری و متوقف‌سازی حرکت دشمن بود.

امیر ایرانی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس تمامی منافع ما در دریا به‌عنوان منطقه جنگی محسوب شد، گفت: در دفاع مقدس ۱۵ عملیات مستقل و مشترک توسط نیروی دریایی ارتش انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس موضوع اسکورت نفتکش‌ها از بندر سیریک تا شمالی‌ترین نقطه بندر امام (ره) انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه شکست دشمن در کمترین زمان ممکن از مهم‌ترین دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش بود، افزود: در زمان جنگ خیلی از کشتی‌ها به خاطر اینکه راهبری آن‌ها توسط خارجی‌ها انجام می‌شد، حاضر به عبور از تنگه هرمز نبودند و راهبری این کشتی‌ها توسط ایرانی‌ها انجام می‌شد.

دریادار ایرانی با اشاره به راهبرد‌های دریایی نداجا از منظر فرماندهی معظم کل قوا گفت: بازدارندگی، ایجاد امتداد‌های عمقی، بهره‌مندی از نیروی دریایی برجسته، ارتقای قدرت دریایی، افزایش عمق راهبردی، تسلط دریایی، حضور راهبردی و الهام‌بخش و الگوسازی از جمله  راهبردهای این نیرو است.

این مقام ارشد نظامی تأکید کرد: به واسطه انقلاب اسلامی، امروز توانسته‌ایم حضور و عمق راهبردی خود را در دریاها افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: امروز جوانان این کشور توانسته‌اند بر دریا‌ها و راه‌های دریانوردی تسلط پیدا کنند و این توفیقات در شرایط اوج توطئه دشمنان حاصل شده است.

امیر ایرانی با اشاره به مأموریت موفقیت‌آمیز ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در سفر به دور کره زمین گفت: کارکنان این ناوگروه با بهره‌گیری از روحیه و فرهنگ دفاع مقدس توانستند علاوه بر سفر در دور دنیا تهدیدات امنیتی را شناسایی و با آن‌ها مقابله کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ۳۰ درصد از نیرو‌های حاضر در این عملیات دریانوردی، جوانان ۱۸ تا ۲۰ ساله بودند که این مأموریت اولین دریانوردی آن‌ها بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار