معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح:

فهم دقیق مسائل مهندسی نیازمند دانش علوم پایه است/ علوم‌پایه باز کننده راه‌های جدید و ناشناخته برای ایجاد دست برتر است

سردار مهدی نژادنوری گفت: ایران اسلامی از توان بالایی در سطح دنیا برخوردار است و برای حفظ پیشتازی و صادر کننده بودن، باید به علوم پایه بیشتر توجه شود.
کد خبر: ۶۱۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ - 27August 2023

فهم دقیق مسائل مهندسی نیازمند به دانش علوم پایه است/ علوم پایه باز کننده راه‌های جدید و ناشناخته برای ایجاد دست برتر استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمد مهدی‌ نژاد نوری» معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه علوم پایه در نیرو‌های مسلح که امروز (یکشنبه) در دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ضمن پرداختن به موضوعات جاری خود، باید به فکر باشند که تهدیدات را دفع کنند و نقاط قوتی داشته باشند ولذا باید به فکر آینده نیز باشند.

سردار مهدی نژاد نوری ادامه داد: نیرو‌های مسلح از هم اکنون باید برای رخداد‌های آینده برنامه ریزی داشته باشند تا به یکباره غافلگیر نشوند.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: حوزه‌ای که می‌تواند در آینده دست برتر را دهد و بتوانیم موضوعات جدیدی که خواست ما باشد و دیگران به آن دست پیدا نکرده باشند، علوم پایه است.

وی گفت: وقتی به مباحث فیزیک، ریاضی، زیست و زمین شناسی ورود پیدا می‌کنید انواع حالات و واقعیت کشف نشده‌ای را ارائه می‌کند که این واقعیت ها، وقتی که معلوم می‌شود و تا بخواهد به یک وسیله و ابزار تبدیل شود زمان می‌برد؛ اگر کشوری بخواهد به قله‌ها برسد و استقلال خود را حفظ کند چاره‌ای ندارد جز اینکه به علوم پایه بپردازد تا محتاج دیگر ندارد.

سردار مهدی نزاد نوری تاکید کرد: ما نباید پشت دیگران حرکت کنیم و باید از دیگران جلوتر حرکت کنیم و فهم دقیق مسائل مهندسی نیازمند به دانش علوم پایه است؛ در واقع اگر بخواهید هواپیما بسازید باید دانش علوم پایه را داشته باشید.

وی با بیان اینکه علوم پایه باز کننده راه‌های جدید و ناشناخته برای ایجاد دست برتر است، خاطرنشان کرد: علوم پایه ابزار بسیار مهمی است برای اینکه از سایر علوم به اندازه کفایت و قوت استقاده کرد.

سردار مهدی نژاد نوری با بیان اینکه در نیرو‌های مسلح به موضوع علوم پایه به خوبی پرداخته می‌شود، یادآور شد: ایران اسلامی از توان بالایی در سطح دنیا برخوردار است و برای حفظ پیشتازی و صادر کننده بودن، باید به علوم پایه بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار