در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه؛

فرمانده نیروی پدافند هوایی: رونمایی از دستاوردهای جدید پدافندی در آینده نزدیک/ درس خوداتکایی را از دفاع مقدس آموختیم

امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: در آستانه سالروز تشکیل پدافند هوایی دستاورد‌های جدیدی به این نیرو الحاق خواهند شد که بیشتر شامل سامانه‌های جنگ الکترونیک و پهپادی و لایه‌های پنهان پدافند است.
کد خبر: ۶۱۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ - 27August 2023

امیر سرتیپ صباحی‌فردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در نشست هم‌افزایی و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که صبح امروز (یکشنبه) با حضور کارکنان و فرماندهان این نیرو برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه پدافند هوایی در دفاع از کشور اظهار داشت: دهم شهریور سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش را تبریک عرض می‌کنم.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد ادامه داد: جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تازه شکل گرفته بود؛ پدافند هوایی نیز با توجه به تجهیزمحور بودن، از سامانه‌های محدود و غیر بومی بهره  می‌برد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس حداقل تجهیزات را در اختیار داشتیم، افزود: عزیزان ما در پدافند هوایی توانستند در جنگ تحمیلی بیش از ۶۰۰ فروند هواپیما‌های دشمن را منهدم کنند؛ اما در پایان جنگ، رژیم بعثی عراق بیش از ۹۰۰ فروند هواپیمای جنگی در اختیار داشت و این نشان می‌دهند که دنیا با ما در حال جنگ بود. دفاع مقدس به ما آموخت که باید روی پای خودمان بایستیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه با اشاره به پیشرفت روزافزون این نیرو در طراحی و تولید انواع سامانه‌های پدافندی عنوان کرد: دگرگونی چشمگیری در نیروی پدافند هوایی شکل گرفته و تجهیزات بومی ما با پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی دنیا برابری می‌کند.

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه ما بهترین و به‌روزترین تجهیزات را در داخل کشور می‌سازیم، یادآور شد: ما به دستاورد‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید سامانه‌های پدافندی رسیده‌ایم و به هیچ کشوری وابسته نیستیم.

وی اظهار داشت: روزی ما دست نیاز به سوی سایر کشور‌ها دراز می‌کردیم، اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این کشور‌های دیگر هستند که دست نیاز به سوی ما دراز کرده‌اند و محتاج تجهیزات پیشرفته ایران اسلامی هستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با بیان اینکه در ساخت سامانه‌های جنگال (جنگ الکترونیک) به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم، افزود: در حوزه پهپادی هم به ابتکاراتی دست زدیم که بعضی از آن‌ها رسانه‌ای شده و برخی هم مسکوت مانده است. این پیشررفت‌ها به برکت انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) به دست آمده است و دنیا ایران اسلامی را تحسین می‌کند.

امیر صباحی‌فرد تأکید کرد: ملت عزیز ایران بدانند که اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به آسمان امن ایران اسلامی وارد شود و دشمنان این را پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تجربه کردند.

وی با تأکید بر اینکه همگام و حتی جلوتر از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا پیش می‌رویم، گفت: همرزمان من در جای جای ایران اسلامی آسمان کشورمان را رصد می‌کنند و آماده شلیک به متجاوزان و پاسخگویی به هر نگاه چپی علیه ایران هستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه رصد آسمان خلیج فارس و تنگه هرمز از وظایف این نیرو است که به‌صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود، عنوان کرد: امروز هر تحرکی که در آسمان و دریا صورت می‌گیرد، توسط سامانه‌های کشف و شناسایی پدافند رصد می‌شود و ما هزاران کیلومتر بیرون از مرز‌ها را تحت رصد داریم.

امیر صباحی‌فرد استفاده از هوش مصنوعی را یکی از اولویت‌های اصلی نیروی پدافند هوایی ارتش دانست و افزود: ما از پیشرفته‌ترین تجهیزات پدافندی استفاده می‌کنیم که هوش مصنوعی یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آستانه سالروز تشکیل پدافند هوایی دستاورد‌های جدیدی به این نیرو الحاق خواهند شد که بیشتر شامل سامانه‌های جنگ الکترونیک و پهپادی و لایه‌های پنهان پدافند است و شاید امکان رسانه‌ای شدن آن‌ها نباشد؛ اما سامانه‌هایی هم به پدافند اضافه خواهد شد که ان‌شاءالله رسانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار