در اختتامیه دهمین جشنواره سراسری سرود ارتش؛

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: پرچم هنر فاخر در ارتش برافراشته است

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: صلابت با لطافت در ارتش آمیخته شده است و این موضوع را می‌توان از مهم‌ترین عوامل ارتقای توان رزمی در ارتش دانست.
کد خبر: ۶۱۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ - 19September 2023

پرچم هنرفاخر در ارتش برافراشته استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری سرود ارتش که امروز (سه‌شنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن تبریک به‌مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول، با اشاره به این موضوع که پرچم هنر فاخر در ارتش جمهوری اسلامی ایران برافراشته است، اظهار داشت: ما موظفیم که این پرچم را همچنان بالا نگه‌داریم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه هر ملتی که از هنر دور شود، باید برای ساختن هویت خود وابسته به دیگران باشد، گفت: جامعه را باید به دو دسته انسان‌های هنرمند و هنردوست تقسیم کرد و اگر انسانی پیدا شود که نه هنرمند و نه هنردوست باشد، سودی برای خود و جامعه‌اش ندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه اسلام پیروان خود را هنرمند می‌طلبد، افزود: مایه افتخار ما مسلمانان است که در ۱۴۰۰ سال پیش که بی‌هنری جامعه جاهلی آن روز را کلافه کرده بود، پیامبر اسلام (ص) از هنر متعالی سخن گفته و انسان‌ها را به زندگی آمیخته با هنر فاخر دعوت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه از زیباترین نغمه‌های آفریده شده توسط خداوند، نغمه صوت زیباست، خاطرنشان‌ کرد: نغمات هنرمندانه اکتسابی هستند و ما می‌توانیم با پرورش آنچه که در درون‌مان است، خودمان را به انسان‌هایی که صاحب هنر اثربخش هستند، تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه صلابت با لطافت در ارتش آمیخته شده است و این موضوع را می‌توان از مهم‌ترین عوامل ارتقای توان رزمی در ارتش دانست، عنوان کرد: ارتش در عین صلابت از استعداد‌های فاخر هنری برخوردار است و ما نیز در مجموعه عقیدتی سیاسی ارتش، تکلیف شرعی، ولایی و ملی خود می‌دانیم که پشتیبان عزیزان هنرمند باشیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار