در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

توضیحات معاون تربیت و آموزش ارتش درباره دوره‌های جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشجویان

امیر سرتیپ «شیخ» دانشجویان دانشگاه‌های افسری را آینده‌داران ارتش و طلایه‌داران آینده دفاعی کشور دانست و گفت: دانشجویانی که در دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک حضور می‌یابند، افسرانی خواهند شد که آینده دفاعی کشور بر اساس اندیشه و توان آن‌ها مدیریت می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ - 19September 2023

دانشجویان دانشگاه‌های افسری، آینده‌داران ارتش و طلایه داران آینده دفاعی کشور هستندامیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درخصوص برگزاری دوره‌های جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، اظهار داشت: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها یکی از مراحل تربیت و آموزش دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه محسوب می‌شود که در چرخه نظام تربیت و آموزش باید به کمال برسد.

امیر سرتیپ شیخ ادامه داد: این دانشجویان بعد از یک دوره هشت هفته‌ای جامعه‌پذیری نظامی برای اخذ سردوشی آماده می‌شوند و بعد از این مرحله، دانشجویان به دانشگاه‌های نیروی مطبوع خود وارد شده و فرآیند آغاز تحصیلات علمی و تخصصی خود را دنبال می‌کنند.

معاون تربیت و آموزش ارتش افزود: فرآیند تربیت و آموزش این دانشجویان در دوره هشت هفته‌ای مذکور در قالب دوره جامعه‌پذیری برای آشنایی با مشترکات اصول و برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سربازی و نظامی‌گری در قالب برنامه‌های منظم تعریف‌ شده است.

وی اضافه کرد: این دانشجویان، عزیزانی هستند که از مجموع هزاران داوطلب علاقه‌مندِ ورود به ارتش جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند و پس از طی مراحل مختلف جذب و گزینش توانستند به ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد شوند؛ آن‌ها آینده‌داران ارتش و طلایه‌داران آینده دفاعی کشور هستند.

امیر شیخ عنوان کرد: دانشجویانی که در دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش توفیق حضور پیدا می‌کنند، افسرانی خواهند شد که آینده دفاعی کشور بر اساس اندیشه و توان آن‌ها مدیریت می‌شود.

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: پس از برگزاری دوره جامعه‌پذیری نظامی، مراحل بعدی تربیت و آموزش این دانشجویان آغاز می‌شود که در فرآیند تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی و در قالب نظام آموزشی دنبال خواهد شد تا از نیروی انسانی ورودی، سرمایه انسانی قابلی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم و تحویل این نظام مقدس بدهیم.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها