در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع: لزوم شکل‌گیری نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس/ غفلت از فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه زیان‌بخش است

حجت‌الاسلام آقاجانپور با تأکید بر لزوم تبیین وقایع دفاع مقدس گفت: نهضت خاطره‌گویی باید ایجاد و تقویت شود؛ زیرا مردم از خاطره‌گویی بیشتر استقبال می‌کنند و برایشان جذابیت بیشتری دارد.
کد خبر: ۶۱۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹ - 20September 2023

حجت‌الاسلام آقاجانپورحجت‌الاسلام «سیدضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، با بیان اینکه گرامیداشت یاد و نام شهدا امری واجب و ضروری است، اظهار داشت: نباید شهدا را از یاد برد و هرگاه از فرهنگ ایثار و شهادت و کاری که شهدا انجام داده‌اند، غفلت شده، زیان آن را دیده‌ایم.

حجت‌الاسلام آقاجانپور افزود: شهدا برای دفاع از اسلام و قرآن جان خود را فدا کرده‌اند؛ بدون اینکه چشم‌داشتی به دنیا داشته باشند که این دارای ارزش و جایگاه است و باید مد نظر نسل جوان قرار گیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع عنوان کرد: یکی از وظایف ما این است که نقش‌های ارزنده رزمندگان، ایثارگران و جهادگران برای مردم بازگو و تشریح کنیم؛ به عبارت بهتر، ارتباط میان مردم با رزمندگان و راویان دفاع مقدس باید برقرار و محکم‌ شود.

وی تأکید کرد: نهضت خاطره‌گویی باید ایجاد و تقویت شود؛ زیرا مردم از خاطره‌گویی بیشتر استقبال می‌کنند و برایشان جذابیت بیشتری دارد و همین مسئله به مروز زمان بر ذهن و فکر مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان اثر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه تشریح ایثار‌ها و دلاورمردی‎های رزمندگان لازم و ضروری است، افزود: اینکه رزمندگان ما در جنگ تحمیلی اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشور به اشغال دشمن دربیاید، خود موجب غرور ملی است و باید برای مردم شرح داده شود تا به خود ببالند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: دشمن تلاش می‌کرد که ایران را تکه‌پاره کند، ولی رزمندگان ما اجازه تحقق چنین توطئه‌ای را ندادند و اثبات کردیم که جمهوری اسلامی همانند رژیم ملعون پهلوی و حکومت قاجار نیست، بلکه جمهوری اسلامی مقتدر است و اقتدار خود را از جوانان و مردم با ایمانش می‌گیرد.

وی گفت: نسلی که آن دوران را مشاهده نکرده است، قطعاً از شرایط کشور در جنگ تحمیلی آگاهی ندارد و وقتی هم آگاهی نداشته باشد، هر تبلیغ و ادعایی را از سوی معاندان باور خواهد کرد؛ پس راه چاره، راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی، تقویت تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای و آشناسازی دانش‌آموزان و دانشجویان با دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام آقاجانپور در پایان تأکید کرد: باید قدر پیشکسوتان دفاع مقدس را بدانیم؛ زیرا وجود این‌ها برای همه ما موجب خیر و برکت است و تا در قید حیات هستند، باید خاطراتشان را مکتوب و میان این‌ها با قشر جوان ارتباط برقرار کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار