در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

معاون تربیت و آموزش ارتش: شیوه جذب دانشجو در دانشگاه‌های افسری ارتش/ علوم پایه در نیرو‌های مسلح جایگاه ویژه‌ای دارد

امیر سرتیپ «شیخ» گفت: علوم پایه در نیرو‌های مسلح جایگاه ویژه‌ای داشته و به‌صورت تخصصی به آن پرداخته می‌شود و پیش‌نیاز آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های نظامی و دفاعی است.
کد خبر: ۶۱۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ - 13September 2023

معاون تربیت و آموزش ارتش:امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی‌ امنیتی دفاع‌پرس، درباره نقش علوم پایه در افزایش سطح دانش و توانمندی ارتش اظهار داشت: سطح دانش زمینه‌ای دانشجویان دانشگاه‌های افسری در بدو ورود به عرصه فرماندهی، فنی و مدیریت باید بر اساس علوم پایه باشد.

امیر سرتیپ شیخ با بیان اینکه علوم پایه به‌عنوان اصول جامع علوم تخصصی است، ادامه داد: در دانشگاه‌های افسری جذب فقط از رشته‌های تجربی و ریاضی صورت می‌گیرد؛ چرا که رشته‌های علوم پایه پیش‌نیاز داشتن زمینه ورود به این عرصه‌هاست.

معاون تربیت و آموزش ارتش با بیان اینکه فناوری‌ها از عرصه حوزه دفاعی بیرون می‌آید و علوم پایه برای ما مقدم است، افزود: اصول پایه پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های افسری برای آمورش بر اساس علوم پایه است؛ بر این اساس علوم پایه در نیرو‌های مسلح جایگاه ویژه‌ای داشته و به‌صورت تخصصی به آن پرداخته می‌شود و پیش‌نیاز آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های نظامی و دفاعی است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره تأثیر راهپیمایی اربعین حسینی در افزایش توانمندی معنویت در ارتش گفت: در ارتش جمهوری اسلامی ایران حوزه تربیت بر حوزه آموزش مقدم است؛ لذا ما باید نیرو‌ها را ابتدا به لحاظ اعتقادی، شخصیتی و بینشی تربیت کنیم و سپس به حوزه آموزش بپردازیم.

امیر شیخ با بیان اینکه هزاران مؤلفه معنوی در راهپیمایی اربعین حسینی وجود دارد، ادامه داد: راهپیمایی اربعین حسینی فرصت بسیار خوبی برای افزایش معنویت، رشد و تقویت معارف دینی انسان‌هاست.

معاون تربیت و آموزش ارتش افزود: دانشجویان ارتشی در موکب‌های این نیرو در راهپیمایی اربعین حسینی مستقر بودند و کار‌های جهادی انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های افسری ارتش در راهپیمایی اربعین حسینی حضور فعالی داشتند، یادآور شد: دانشجویان ارتشی با کاروان به راهپیمایی اربعین حسینی اعزام شدند و ما از این فرصت‌ها در جهت تربیت و رشد معنویت در نیرو‌ها بهره بردیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها