در جمع خبرنگاران؛

سرلشکر صفوی: شکست دشمنان در مواجهه با گروه‌های مقاومت/ بزرگترین دستاورد دفاع مقدس تشکیل جبهه مقاومت است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: فرهنگ دفاع مقدس توانست جبهه مقاومت را در مقابل ائتلاف متجاوز آمریکایی-صهیونیستی تشکیل داده و شکست‌شان دهد.
کد خبر: ۶۱۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ - 18September 2023

سرلشکر صفوی: شکست دشمنان در مواجهه با گروه‌های مقاومت/ بزرگترین دستاورد دفاع مقدس تشکیل جبهه مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه همایش «دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقه غرب آسیا» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از گذشت ۳۴ سال از پایان جنگ این همایش تخصصی توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی برگزار می‌شود. این همایش علمی تخصصی است و پیشکسوتان دفاع مقدس، اساتید و صاحب‌نظران در حوزه دفاعی، امنیت ملی و منطقه‌ای مطالب خود را ارائه می‌دهند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس به رهبری حضرت امام (ره) تغییر و تحولاتی در مبنای دفاع و امنیت به وجود آورد، افزود: پس از سال‌های دفاع مقدس با رهبری امام خامنه‌ای و الگوگیری از دفاع مقدس، جبهه مقاومت تشکیل و سپس تقویت شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: بعد از عملیات فتح خرمشهر، رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان‌ حمله کرد و گروهی از ایران به‌عنوان مستشاران و یک یا دو واحد نظامی به درخواست دولت سوریه به کمک لبنان رفت؛ البته بعد از آن حضرت امام (ره) فرمودند که آن یگان‌های نظامی برگردند.

وی با طرح این سوال اینکه دفاع مقدس چگونه توانسته است بر شکل‌گیری مقاومت اسلامی در لبنان تأثیرگذار باشد و چگونه آثار دفاع مقدس در گروه‌های فلسطینی و  شکل‌گیری جهاد اسلامی و تقویت جنبش حماس مؤثر باشد، گفت:  تا قبل از پیروی انقلاب اسلامی، ایدئولوژی‌های خاصی بر گروه‌های فلسطینی حاکم بود؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس، گروه جهاد اسلامی با یک انگیزه و دید اسلامی و در جهت مبارزه برای آزادی قدس شریف به وجود امد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران اضافه کرد: دفاع مقدس به گروه‌های فلسطینی این امید را داد که می‌توانند بر رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی غلبه کنند و این کار عملاً در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۵۵ روزه و پاسخ به حملات نظامی که صهیوست‌ها به نوار غزه و کرانه باختری داشتند، صورت گرفت.

سرلشکر صفوی گفت: فرهنگ دفاع مقدس توانست جبهه مقاومت را در مقابل ائتلاف متجاوز آمریکایی-صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی که همراه آمریکا بودند، شکل دهد تا در مقابل آن‌ها ایستادگی کند و شکست‌شان دهد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس در غرب آسیا شکل‌گیری جبهه مقاومت و برقراری امنیت با همراهی دیگر کشور‌ها و مقابله با تهدیدات برای رسیدن به صلح‌ مشترک است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار