معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان تهران خبر داد؛

اجرای ۷ هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح استان تهران

سرهنگ امیرعبدالهیان با بیان اینکه هفت هزار ویژه برنامه‌ برای هفته دفاع مقدس امسال پیش بینی شده است، گفت: این برنامه‌ها در دو هزار محله و منطقه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 21September 2023

هفت هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح استان تهران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرهنگ «مجید امیرعبدالهیان» معاون هماهنگ کننده سپاه استان تهران در نشست خبری هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس امسال هفت هزار عنوان برنامه پیش‌بینی شده که این برنامه‌ها در دو هزار محله و منطقه برگزار خواهد شد.

سرهنگ امیرعبدالهیان با بیان اینکه این برنامه‌ها با هدف حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد، گفت: برگزاری این برنامه در واقع به منظور آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس است، چون تجربیاتی که در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان کشورمان با آن مواجه بودند امروز در هر عرصه‌ای می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان تهران با بیان اینکه دشمن در پی گسترش دو قطبی در جامعه است، افزود: تجلیل و تکریم یاد شهدا با حضور در منازل شش هزار شهید سطح محلات استان تهران، بازسازی و اجرای عملیات کربلای پنج و والفجر دو، تبیین مکتب شهید سلیمانی برای جوانان، برپایی میز خدمت، اعژام گرو‌های جهادی به مناطق محروم، آزادسازی زندانیان معسر بویژه زنان زندانی، رونمایی از چهار عنوان کتاب دفاع مقدس، بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس امسال است.

این مقام نظامی ادامه داد: در حوزه محرومیت زدایی نیز برنامه‌هایی که پیش بینی شده شامل ترمیم و مرمت ۳۶۵ متر مربع منزل محرومان، احداث دو مسجد و تکمیل و مرمت ۱۲ مسجد، احداث ۳۱ باب منزل مسکونی برای خانواده شهدای مدافع حرم، اجرای ۲۰۵ کیلومتر آبرسانی، احداث ۳ کیلومتر کانال آبرسانی، احداث یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه و تکمیل یک باب مدرسه نیمه کاره و نیز احداث یک‌سوله ورزشی بخش دیگری از برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی با بیان اینکه سال آینده اولین کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران برگزار خواهد شد که از این تعداد چهار هزار شهید از شهدای لشکر ۱۰ سیدالشهدا هستند، اضافه کرد: طی یک سال اخیر بیش از ۱۲۰ پایگاه مقاومت و ۳۰ حوزه مقاومت به بهره‌برداری شده است؛ برای روایت صحیح دفاع مقدس دوره‌های توانمندسازی راویان قدیمی را در کنار تربیت راویان جدید برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار