در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره شهید طهرانی‌مقدم؛

سردار نقدی: نقش مؤثر شهید طهرانی‌مقدم در ارتقاء توان بازدارندگی کشور/ جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را در انزوا قرار داده‌ است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت در فلسطین، رژیم صهیونیستی را در انزوا قرار داده‌اند و صهیونیست‌ها جرأت انجام اقدامی علیه مقاومت را ندارند.
کد خبر: ۶۱۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ - 18September 2023

شهدا نعمت بزرگی برای ما هستند و نقش موثری در تامین امنیت کشورمان داشتندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیزدهمین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی شهید حسن طهرانی‌مقدم که امروز (دوشنبه) در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، با بیان اینکه شهدا نعمت بزرگی برای ما هستند و نقش مؤثری در تامین امنیت کشورمان داشتند، اظهار داشت: آینده کشور را نوجوانان و جوانان کشور می‌سازند و کسی که آن‌ها را پرورش می‌دهد، دبیران هستند.

سردار نقدی با بیان اینکه ستون اصلی ترسیم خیمه‌گاه‌های کشور در دانشگاه‌های تربیت دبیر بنا شده است، افزود: اگر در این دانشگاه انسان‌های والا و ارزشمند تربیت شوند و تربیت جوانان و نوجوانان را در دست بگیرند، آیند کشور تضمین شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ادامه داد: توجه داشتن به این مرکز، موضوع مهمی است و ما می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) درخصوص این مرکز سخن گفتند و به وزیر آموزش و پرورش در این‌خصوص تأکید کردند.

وی با بیان اینکه پرورش و تربیت دارای روش‌ها و شیوه‌هایی است، عنوان کرد: تشویق و تنبیه، وادار کردن افراد به کاری، و پایبندی کارکنان، در تربیت افراد تأثیرگذار است.

سردار نقدی با بیان اینکه الهام گرفتن از ائمه اطهار (ع) و قرآن کریم از مؤثرترین روش‌ها در تربیت انسان‌هاست، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) مربی بشریت بودند و الگو‌های کاملی برای انسان‌ها هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه اظهار داشت: قرآن کریم شخصیت‌های ساخته شده تراز انسان را معرفی، جهاد آن‌ها را مرتباً یادآوری می‌کند و به ما مسیر را نشان می‌دهد؛ این الگو‌ها هستند که حجت را برای ما تمام می‌کنند.

وی به اقدامات دانشگاه شهید رجایی در تربیت انسان‌های تراز و موفق اشاره و تصریح کرد: ما راهی نداریم جز اینکه از بهترین روش تربیتی که استفاده از الگو‌هاست، استفاده کنیم.

سردار نقدی با بیان اینکه الگو‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف داریم، گفت: ما معلمی در تراز شهید رجایی نداریم. اگر ما آموزش و پرورش را محکم نگه داریم، دنیا را فتح کرده‌ایم؛ کما اینکه با وجود شهیدان چنین اتفاقی افتاده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در ادامه با بیان اینکه ما بازدارندگی‌مان را مدیون شهید حسن طهرانی‌مقدم هستیم، افزود: امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که از بازدارندگی عبور کردیم و حالا آمریکایی‌ها به دنبال بازدارندگی در مقابل ما هستند و این را خودشان اعتراف کردند.

وی به جایگاه انقلاب اسلامی در سطح بین‌الملل اشاره و تأکید کرد: باید ببینیم که دیروز کجا بودیم و امروز در چه جایگاهی قرار داریم؛ البته که قابل قیاس نیست؛ لذا این یک عبرتی برای کسانی است که انقلاب را هنوز نشناخته‌اند.

سردار نقدی با بیان اینکه ما در گذشته توان بازدارندگی نداشتیم و امروز وزن علمی ما در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و موشک‌های ما نقطه‌زن هستند، افزود: ما در ابتدای انقلاب، نمی‌توانستیم خمپاره ۶۰ میلی‌متری بسازیم؛ اما امروز به دلیل توانمندی بالای انقلاب اسلامی، ماهواره را با سرعت و شتاب بالا صد‌ها کیلومتر در مدار قرار می‌دهیم و این نتیجه تلاش شهید طهرانی‌مقدم است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه اضافه کرد: موشک‌های بالستیک نقطه‌زن با برد ۲ هزار کیلومتر در دنیا نداشتیم و کسی تصور نمی‌کرد که ما بتوانیم به چنین دستاوردی برسیم؛ این تلاش شهید طهرانی‌مقدم بود که با روحیه جهادی، ایمان و ولایت‌پذیری محض توانست به این مهم دست پیدا کند.

وی با اشاره به توانمندی موشکی جبهه مقاومت گفت: حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت در فلسطین، رژیم صهیونیستی را در انزوا قرار داده‌اند و صهیونیست‌ها جرأت انجام اقدامی علیه مقاومت را ندارند که این بازدارندگی مرهون تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم در حوزه موشکی است.

سردار نقدی با بیان اینکه موشک بالستیک نقطه‌زن نشان از اقتدار ایران اسلامی است، یادآور شد: جهاد، ایمان، خودباوری، ولایتمداری محض و تلاش دائمی و شبانه‌روزی، شهید طهرانی‌مقدم را برجسته کرد؛ او مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود و هیچ وقت کار را رها نمی‌کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه موفقیت ما ناشی از ایمان، جهاد، خودباوری و روحیه انقلابی ایران اسلامی است، افزود: از دل تهدیدات فرصت به دست می‌آید و امروز اگر تفکر شهید طهرانی‌مقدم در مدیریت اقتصاد ما مستولی شود، بزرگترین ابرقدرت اقتصادی جهان خواهیم شد.

وی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی کشورمان منطقه غرب آسیا را حفاظت می‌کند، عنوان کرد: توانمندی بالای ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف محصول خودباوری و ایمان به خدا بود. باور بالا از شهید طهرانی‌مقدم یک اسطوره ساخت که برای کشور‌های منطقه بازدارندگی ایجاد کرده است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: کسی در خواب هم نمی‌دید که روزی ابرقدرت‌های تسلیحاتی دنیا از ما تقاضای خرید تسلیحات کنند، اما این امروز اتفاق افتاده و این محصول جهاد و اقدامات شهید طهرانی‌مقدم و یارانش بود که باید قدردان آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها