در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

معاون تربیت و آموزش ارتش: دست برتر ارتش در حوزه فناوری‌های شالوده‌شکن/ باید دانش پایه فناوری‌های شالوده‌شکن در داخل نیرو‌های مسلح ایجاد شود

امیر سرتیپ «شیخ» به اهمیت آموزش دروس فناوری‌های شالوده‌شکن در دانشگاه‌های افسری ارتش اشاره کرد و گفت: ضروری است که دانش پایه فناوری‌های شالوده‌شکن در داخل نیرو‌های مسلح ایجاد شود.
کد خبر: ۶۱۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۶ - 17September 2023

معاون تربیت و آموزش ارتش:امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی‌ امنیتی دفاع‌پرس، با بیان اینکه فناوری‌های شالوده‌شکن، علومی هستند که ناظر بر فناوری‌های آتی به حوزه دفاعی ورود پیدا می‌کنند، اظهار داشت: ضروری است دانش پایه فناوری‌های شالوده‌شکن در داخل نیرو‌های مسلح ایجاد شود؛ لذا ما دانشجوی امروز را برای محیط فردا آموزش می‌دهیم و تربیت می‌کنیم.

امیر سرتیپ شیخ با بیان اینکه ۱۴ حوزه بر اساس محیط‌شناسی توسط دستگاه‌های مختلف به‌عنوان فناوری شالوده‌شکن مطرح شده است، ادامه داد: ما این فناوری‌ها را در تمام دانشگاه‌های افسری ارتش و تمامی مقاطع به‌عنوان دروس عمومی و تخصصی در فرایند آموزشی‌مان قرار داده و به عنوان واحد‌های درسی در بدنه سازمان جاری کرده‌ایم.

معاون تربیت و آموزش ارتش تاکید کرد: در دانشگاه‌ها، مراکز تخصصی و یگان‌های آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران این علوم را به‌عنوان پایه و مبنا برای آشنایی تمام رده‌ها در ارتش مصوب کردیم که خوشبختانه آثار و پیامد‌های خوبی را در پی داشته است.

امیر شیخ درباره توانمندی ارتش در فناوری‌های شالوده‌شکن گفت: دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در علوم فناوری شالوده‌شکن را می‌توانید در حوزه‌های سایبر، جنگال و پهپاد مشاهده کنید؛ در این راستا ما دانشکده پهپاد را در سال ۱۳۹۶ احداث کردیم که دستاوردهای خوبی برای ارتش داشته است.

معاون تربیت و آموزش ارتش خاطرنشان کرد: همچنین در ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشکده جنگال (جنگ الکترونیک) را تأسیس کردیم که نمونه خروجی آن را در رزمایش اخیر جنگال ملاحظه کردید؛ در رزمایش اخیر جنگال فارغ‌التحصیلان رشته جنگال و عناصر اصلی در بدنه اجرایی حضور داشتند و قدرت‌آفرین بودند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها