مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش:

ایران در قدرت دفاعی به جایگاهی در تراز جهانی دست یافته است/ اجازه تعدی به هیچ متجاوزی را نخواهیم داد

امیر سرتیپ حاتمی گفت: جمهوری اسلامی در قدرت دفاعی بومی خود به جایگاهی در ترازجهانی دست یافته و امروز الگویی برای سایر کشورهاست.
کد خبر: ۶۱۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ - 20September 2023

جمهوری اسلامی در قدرت دفاعی به جایگاهی در تراز جهانی دست یافته است/ اجازه تعدی به هیچ متجاوزی را نخواهیم دادبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش در آستانه هفته دفاع مقدس در نشست هیأت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی در جمع دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کشور عزیزمان از همان ماه‌های اول انقلاب تحت تحریم‌های همه جانبه نظام سلطه به‌ویژه تحریم‌های سخت تسلیحاتی قرار گرفت و این تحریم‌ها با آغاز جنگ تحمیلی و حمله رژیم صدام به کشورمان به اوج خود رسید.

امیر حاتمی با بیان وابستگی کامل رژیم پهلوی به آمریکا در حوزه تسلیحات و تجهیزات نظامی تصریح کرد: رژیم منحوس پهلوی با نادیده گرفتن استعداد‌ها و ظرفیت‌های ملی و تکیه نکردن به قابلیت‌های جوانان این مرز و بوم اقدام به بکارگیری و استخدام هزاران مستشار غربی و تحمیل هزینه‌های هنگفت به ملت ایران کرد و سودای ژاندارمی منطقه را در سر می‌پروراند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با تحلیل این وابستگی خفت‌بار در همه حوزه‌ها افزود: مستشاران غربی که از جیب ملت ایران ارتزاق می‌کردند با پیروزی انقلاب اسلامی از کشور خارج شدند و ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسا‌س‌ترین شرایط تاریخی خود با انبوهی از تسلیحات وارداتی و غربی که از نظر تعمیرات و قطعات به خارج از کشور وابستگی داشت، مواجه شد و مجبور بود برای دفاع از تمامیت ارضی و انقلاب به هر نحو ممکن از این تجهیزات و تسلیحات استفاده کند.

وی با بیان تدبیر راهبردی امامین انقلاب مبنی بر لزوم خودکفایی و خود اتکایی در نیرو‌های مسلح و ارتش تصریح کرد: فرماندهان، رزمندگان و متخصصان ارتش با اتکا به غیرت دینی، هوش، استعداد، اراده و همت خود توانستند علی‌رغم خروج مستشاران و تحریم در خرید و بکارگیری قطعات و تسلیحات تا پایان جنگ تحمیلی از تمامی آن تجهیزات به بهترین نحو ممکن علیه دشمن استفاده کنند.

امیر حاتمی افزود: این قابلیت و توانایی کارکنان، رزمندگان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان این کشور قابل تصور نبود؛ چرا که انتظار داشتند در زمان کوتاهی با تحریم‌ها و قطع دسترسی ایران به خارج از کشور، آن تسلیحات غیرقابل استفاده شود و ملت ایران در جنگ شکست بخورد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش یکی از اساسی‌ترین راه‌های برون‌رفت از دشمنی نظام سلطه و آسیب ندیدن ملت ایران را قوی شدن در تمامی مولفه‌های قدرت دانست و یادآور شد: بر این اساس پس از دوران دفاع مقدس، فصل نوینی در حوزه رشد و بالندگی دفاعی کشور گشوده شد و با تکیه بر تجارب ارزنده هشت سال دفاع مقدس، پیشرفت‌های چشمگیری در تمامی حوزه‌های دفاعی نصیب ایران اسلامی شد.

وی افزود: ایران قبل از انقلاب با وجود حمایت‌های بی‌دریغ بیگانگان به‌ویژه غرب قادر به تولید حدود ۳۰ خانواده از محصولات دفاعی بود. پس از انقلاب کشور ما با روحیه خودباوری، به توانایی تولید محصولات دفاعی مورد نیاز خود در بیش از ۷۵۰ خانواده از محصولات دفاعی در تمامی حوزه‌های رزم اعم از زمینی، هوایی، دریایی، موشکی، راداری، پدافندی، الکترونیک، اپتیک و... بدون نیاز به خارج از کشور دست پیدا کرده است.

امیر حاتمی در امور ارتش ادامه داد: جمهوری اسلامی در قدرت دفاعی بومی خود به جایگاهی در تراز جهانی دست یافته و امروز الگویی برای سایر کشورهاست و به برکت این قدرت و اقتدار ملی، اجازه تعدی به هیچ متجاوز بدخواهی را نخواهد داد و قادر است به بهترین شکل ممکن از منافع و استقلال خود دفاع کند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش مطالعه تاریخ ملت ایران و درس آموختن از تجربیات تاریخی توسط جوانان و افسران جوان ارتش را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم دانست و تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که رهنامه آینده درخشان ملت ایران است به شناخت حقایق و واقعیت‌ها، دشمن‌شناسی، شناخت ابزار‌ها و ترفند‌های نظام سلطه، مجهز شدن به علم، دانش، تقوا و کار آزمودگی جوانان برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) تاکید فراوان شده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها