در همایش طلاب خواهر بسیجی؛

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: در مقابله با تهاجم فرهنگی کم‌کاری کرده‌ایم/ شکست دشمن در جنگ ترکیبی نیازمند «جهاد ترکیبی» است

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: هجمه‌هایی که این روز‌ها علیه حجاب مشاهده می‌کنیم، پدیده‌ای است که امروز سر باز کرده؛ زیرا ۳۰ سال است که در این حوزه دچار کم‌کاری هستیم.
کد خبر: ۶۱۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ - 19September 2023

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: در مقابله با تهاجم فرهنگی کم‌کاری کرده‌ایم/ برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن نیازمند «جهاد ترکیبی» هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش طلاب خواهر بسیجی که در مجتمع پنج آذر سازمان بسیج برگزار شد، اظهار داشت: از عصر حضرت آدم تا به امروز شاهد چهره‌های ارزشمندی از زنان فرهیخته‌ای بودیم که در عرصه منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار بودند.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: آنچه در بین بانوان فرهیخته جبهه توحید شاهد هستیم، خدامحوری، ولایت‌شناسی، تکلیف‌مداری، دین‌مداری، رعایت اعتدال در زندگی، حجاب، خط شکنی و استقامت است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه عده‌ای خواص توانستند در دوران لغزش همچنان در کنار ولی فقیه بمانند، افزود: برخی‌ افراد اگر‌چه در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و حتی تیر و ترکش‌هایی هم به آن‌ها اصابت کرده است، اما در سال‌های اخیر از ترکش‌های سیاسی استقبال نمی‌کنند و با اینکه در جنگ تحمیلی از رفتن به خط مقدم استقبال می‌کردند، ولی اکنون از رفتن به خط مقدم جبهه سیاسی پرهیز می‌کنند.

وی دوران بسترسازی، پیروزی، استقرار و تثبیت را از جمله مراحل هر انقلاب برشمرد و گفت: هجمه‌هایی که این روز‌ها علیه حجاب مشاهده می‌کنیم، پدیده‌ای است که امروز سر باز کرده؛ زیرا ۳۰ سال است که در این حوزه دچار کم‌کاری هستیم. زمانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به تهاجم فرهنگی اشاره و بر لزوم مقابله با آن تاکید کردند، اما آخوند عمامه به سری عنوان کرد که این موضوع، توهم است؛ لذا اوضاع از آن زمان به هم ریخت.

حجت‌الاسلام سعیدی سپس به نقش زنان در مقابله با فتنه ۸۸ اشاره و خاطرنشان کرد: نقشی که زنان در فتنه ۸۸ در دفاع از کیان کشور داشتند در تاریخ بی‌نظیر است؛ البته حضور زنان در جهاد اربعین هم نقش مهمی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: متغیر‌هایی که نسل فعلی در مقایسه با گذشته دارد، نشان می‌دهد که نسل پیشین در دوران امامت و ولایت بودند، اما ما امروز در دوران غیبت هستیم و لذا رسالت ما سخت‌تر است؛ از سوی دیگر گسترش دایره دشمنان دین خدا در عرصه گیتی به اندازه فعلی نبود، اما امروز شرایطی که در منطقه و جهان حاکم است، رسالت سنگینی را بر دوش ما قرار داده است.

وی سپس به موضوع دشمنی با اسرائیل اشاره کرد و گفت: امروز چنانچه موضوع فلسطین هم حل شود، مسئله ما با اسرائیل و آمریکا حل نمی‌شود؛ چون آن‌ها ادعای موعودگرایی و جهان‌گرایی دارند و این دو ایده را در تمام سطوح ترویج می‌کنند؛ حتی بسیاری از سرمایه‌داران و رؤسای جمهور آمریکا نیز از این ایده حمایت می‌کنند؛ اما ما به دنبال موعودگرایی و جهان‌گرایی حقیقی هستیم و بر این اساس باید گفت که آن‌ها به دنبال پدیده‌ای ساختگی برای سلطه بر بشریت هستند.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه عنوان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که تمام دنیای شرک و الحاد در یک گوشی در اختیار جوان ما قرار دارد و این نشان می‌دهد که با جنگ ترکیبی، جنگ روانی و جنگ نرم دشمن مواجه هستیم. دشمن تلاش دارد تا درخصوص اربعین شبهه‌آفرینی کند؛ این در حالی است که حسین (ع) شناسنامه امام زمان (عج) است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوابا اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه ملت ایران یادآور شد: روزی درگیر «جنگ سخت» بودیم، ولی امروز این‌گونه نیست؛ به عنوان مثال غرب فقط با استفاده از رادیو و تبلیغات توانست شوروی سابق را از هم متلاشی کند؛ لذا کسانی که این اوضاع را در کشورمان به‌وجود آوردند، باید پاسخگوی وضع فعلی باشند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ امروز ترکیبی است و لذا باید به «جهاد ترکیبی» مسلح شد، گفت: هر انسانی یا در جبهه حق و یا در جبهه باطل است و جبهه سومی وجود ندارد، به همین جهت برای شناخت جبهه حق و جبهه باطل باید تلاش کنیم که شاخصه‌های این دو جبهه یا جریان را بشناسیم و آن‌ها را تبیین کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار