پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به‌مناسبت روز جهانی صلح

نماینده سازمان ملل متحد صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به‌مناسبت روز جهانی صلح را قرائت کرد.
کد خبر: ۶۱۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ - 18September 2023

.به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «پاشا تبریزیان» نماینده سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، پیام «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به‌مناسبت روز جهانی صلح را قرائت کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«ما امسال روز جهانی صلح را در حالی گرامی می‌داریم که همزمان مردم سیاره ما در بحران به سر می‌برند.

درگیری‌هایی که تعداد بی‌سابقی از مردم را از خانه‌هایشان رانده است. آتش‌سوزی‌های مرگبار، سیل‌های شدید و گرمایش زمین، فقر، نابرابری و بی‌عدالتی، بی‌اعتمادی، تفرقه و تعصب موضوع امسال یادآوری می‌کند که صلح فرایندی خودکار نیست و خود به خود به دست نمی‌آید.

صلح نتیجه اقدامات عملی است؛ اقدام برای پیشرفت سریع‌تر به سوی آرمان‌های توسعه پایدار و اطمینان از اینکه هیچکس فراموش نخواهد شد، اقدام برای پایان دادن به این جنگی که با سیاره‌مان و منابع طبیعی آن می‌کنیم، اقدام برای حمایت از حقوق بشر و کرامت انسانی به خصوص که اکنون هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر را جشن می‌گیریم، اقدام برای استفاده از ابزار‌های همیشه کارآمد دیپلماسی و گفت‌وگو و همکاری برای کاهش اختلاف و پایان دادن به مناقشات، اقدام برای میلیون‌ها نفری که در میان پیامد‌های هولناک جنگ زندگی می‌کنند.

صلح تنها یک چشم‌انداز باشکوه برای بشریت نیست؛ بلکه صلح یک فراخوان برای اقدام است. بیایید متعهد شویم که صلح را برای همه می‌سازیم و پیش می‌بریم و حفظ می‌کنیم.»

براساس این گزارش، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع صبح امروز با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از وابستگان نظامی کشور‌های مختلف مستقر در ایران در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) افتتاح شد.

این نمایشگاه، از امروز تا ۳۰ شهریور با میزبانی از ناشران داخلی و خارجی دانشگاه‌های مختلف و دفاتر وابستگان نظامی دائر است.

از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه می‌توان به توسعه دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران و تشریح گزارش اقدامات ارتش در مناطق مختلف اشاره کرد.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار