در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: فرهنگ دفاع مقدس روحیه ایثار و ازخودگذشتگی را در بین جوانان متبلور می‌کند

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه برای حل مشکلات بایستی از گنجینه ارزشمند دفاع مقدس استفاده کرد، گفت: فرهنگ دفاع مقدس روحیه ایثار، از خودگذشتگی، رشادت و شهادت را در بین جوانان متبلور می‌کند.
کد خبر: ۶۱۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴ - 15September 2023

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: فرهنگ دفاع مقدس روحیه ایثار، از خودگذشتگی، رشادت و شهادت را در بین جوانان متبلور می کندسردار سرتیپ دوم پاسدار «رسول سنایی‌راد» معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با بیان اینکه جنگ تحمیلی زمینه توسعه و تثبیت سپاه را فراهم کرد، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی برای دفع تجاوز رژیم حزب بعث عراق، نیرو‌های سپاه و بسیج مردمی با مقاومتی جانانه، انگیزه دفاعی بالا و روحیه جهادی برای مقابله با دشمن به میدان نبرد شتافتند.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه آموزش بسیجیان را نیرو‌های ارتشی به عهده داشتند، افزود: با طولانی شدن جنگ تحمیلی، سازمان بسیج در قالب نوعی نهاد مردمی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و این نهاد در جنگ تحمیلی نقش مؤثری ایفا کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: ابتدا تصور بر این بود که فقط در دوران دفاع مقدس نیاز به بسیج باشد، اما نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) این بود که این نهاد متعلق به همه فصول انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج در عرصه‌های نبرد سخت، دفاع نظامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن کارایی بالایی دارد، عنوان کرد: یکی از نهاد‌های کارآمد انقلاب اسلامی که عملکرد مثبت و بالای خود را در همه عرصه‌ها نشان داده، بسیج است.

سردار سنایی‌راد گفت: بسیج یکی از کارآمدترین نهاد‌ها برای دفاع از انقلاب و انجام اقدامات جهادی و مردمی است. بسیج در عرصه‌هایی همچون واکسیناسیون و مقابله با ویروس منحوس کرونا خوش درخشید و با روحیه دفاع مقدسی برای حفظ امنیت مردم ایفای نقش کرده است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه بسیج در رأس کار‌های جهادی و خدمت به مردم است، افزود: فرهنگ دفاع مقدس روحیه ایثار، ازخودگذشتگی، رشادت و شهادت را در بین جوانان متبلور می‌کند و برکات زیادی برای انقلاب اسلامی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در بسیاری از عرصه‌هایی که با مشکل مواجه هستیم، روحیه جهادی و غیرت ملی گم شده است؛ لذا برای حل مشکلات بایستی از گنجینه ارزشمند دفاع مقدس استفاده کرد.

سردار سنایی‌راد در پایان به روحیه انقلابی و جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و عنوان کرد: شهید سلیمانی یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس بود که در منطقه یک ارتش بدون مرز رقم زد و عمق انقلاب اسلامی را تا دوردست‌ها وسعت داد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار