جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء:

لزوم انتقال ناگفته‌های دفاع مقدس به جوانان/ نقش ارتش در دفاع مقدس برای نسل امروز تبیین شود

سرلشکر «حسنی سعدی» به قصد صدام برای فتح یک‌هفته‌ای تهران اشاره کرد و با بیان اینکه نیروهای بعثی با وجود گذشت ۶۰ روز از آغاز جنگ، در پشت رودخانه کرخه متوقف شدند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی در آن زمان توانست مانع از عبور ارتش صدام از رودخانه کرخه شود.
کد خبر: ۶۱۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ - 21September 2023

لزوم انتقال ناگفته‌های دفاع مقدس به جوانان/ نقش ارتش در دفاع مقدس برای نسل امروز تبیین شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «حسین حسنی سعدی» جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) صبح امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی در آئین اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش، که در دانشگاه جنگ برگزار شد، اظهار داشت: مسئله جنگ ما ناگفته‌های فراوانی دارد و هنوز نتوانستیم این ناگفته‌ها را برای جوانان و نسل‌های آینده باقی بگذاریم.

سرلشکر حسنی سعدی افزود: ما باید بنشینیم و واقعیت‌های دوران دفاع مقدس را مورد بحث و بررسی قرار بدهیم و ببینیم در آن زمان با چه شرایطی روبرو بودیم؛ همه ما فقط می‌گوییم یک جنگی زخ داده ولی به جزئیات و وقایع آن‌گونه که باید نپرداخته‌ایم.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: باید بررسی کنیم که از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی پیروز شد تا روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ که چیزی در حدود ۲۰ ماه می‌شود چه بر سر ارتش گذشته است. باید برسی کنیم و ببینیم ارتشی که در روز نخست آغاز جنگ وارد میدان جنگ شد، چه ارتشی بود؛ باید بررسی کنیم که این ارتش با چه ساختار، سازمانی و نیرویی وارد میدان جنگ با ارتش رژیم صدام شده است.

وی یادآور شد: زمانی که خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی بودم خدمت ایشان عرض کردم که اقدامی نکردیم که مسائلی که بر ما در جنگ گذشته برای ۵۰ سال آینده باقی بماند. اما رهبری فرمودند شما می‌گویید ۵۰ سال، بگویید برای ۲۰ سال آینده، چون در ۲۰ سال آینده هم دیگر کسی نیست که این واقعیت‌ها را برای مردم بیان کند.

امیر حسنی سعدی با اشاره به وضعیت آن روز‌های ارتش صدام عنوان کرد: ارتش صدام ۲۰ سال زمان داشت تا خودش را تقویت و آماده چنین جنگی با ایران کند و سپس این جنگ هشت ساله را با ما آغاز کرد. این در حالی بود که ارتش ما در زمان ۲۰ ماه بعد از پیروزی انقلاب تا آغاز تجاوز صدام به ایران تغییر و تحولات فراوانی پیدا کرده بود و برای مقابله با ارتش متجاوز صدام مجددا سازماندهی پیدا کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه ارتش عراق در ابتدا قصد داشت تا ظرف مدت یک هفته به تهران برسد و ایران را تصرف کند اما بعد از ۶۰ روز در پشت رودخانه کرخه متوقف شد و نتوانست از این رودخانه عبور کند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی در آن زمان توانست مانع از عبور ارتش صدام از رودخانه کرخه شود.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار