کتاب "اقتصاد دفاع در دوران جدید" منتشر شد

کتاب "اقتصاد دفاع در دوران جدید" نوشته "حسین دری نوگورانی" در هشت فصل تنظیم و از سوی نشر ساقی منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ - 24February 2014

کتاب

کتاب "اقتصاد دفاع در دوران جدید" نوشته "حسین دری نوگورانی" از سوی نشر ساقی منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب در هشت فصل با عناوینی همچون "کلیاتی درباره اقتصاد دفاع"، "پیشینه علم اقتصاد دفاع"، "روند و ترکیب هزینههای نظامی در جهان و ایران"، "پیآمدهای اقتصادی هزینههای نظامی"، "تخصیص بهینه منابع در درون بخش دفاع: برخی تکنیکهای تخصیص منابع و بودجهبندی در درون بخش دفاع"، "بازار نیروی کار نظامی"، "بازار تجهیزات نظامی" و "اقتصاد بسیج ملی" تالیف شده است.

کتاب "اقتصاد دفاع در دوران جدید"، حاصل یک فعالیت تحقیقاتی است که در سالهای گذشته در دانشگاه امام حسین (ع) صورت گرفته، و با در دسترس قرار گرفتن برخی آمارهای جدید، در زمینه تحلیلهای مقداری به نگام شده است.

در فصل اول این کتاب، به کلیاتی درباره اقتصاد دفاع پرداخته شده است و ماهیت این علم به گونهای مقایسهای و همچنین برخی مباحث روششناختی مطرح شده است. فصل دوم، پیشینه اقتصاد دفاع از سدههای گذشته، به ویژه در فضایی که امروز به صورت یک اصطلاح کاربرد عمومی یافته است (دنیای غرب)، مرور میشود. فصل سوم به روند و ترکیب هزینههای نظامی در سطح جهانی و همچنین ایران در چند دهه اخیر اختصاص دارد.

فصل چهارم پیآمدهای مختلف هزینههای نظامی در فرایند و چارچوب بودجه دولت و پسانداز و سرمایهگذاری و تأثیر بر رشد و ظرفیت جذب، همچنین بر هزینههای اجتماعی و بخش خارجی و توسعه اقتصادی و آثار جانبی و باقیمانده را به صورت مبنایی تحلیل کرده و سرانجام برخی الگوهای برآوردکننده این آثار را موضوع بحث قرار داده است. پس از نگرشی عمدتاً برونبخشی، به فصل پنجم برای تحلیل تخصیص بهینه منابع در درون بخش دفاع پرداخته شده است و برخی تکنیکهای تخصیص منابع و بودجهبندی در درون بخش دفاع را با تمرکز بر تحلیل هزینه، اثربخشی و فرایند تحلیلی سلسله مراتبی و منطق فازی به عنوان رویکردی شهودی به چارهجویی نااطمینانی معرفی شده است.

نشر "ساقی" کتاب "اقتصاد دفاع در دوران جدید" تألیف "حسین دری نوگورانی" را در ۳۹۴ صفحه و با قیمت ۱۶۰۰۰ تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار