«قهرمان پدافند» روایت‌گر حدیث اقتدار و عزت کارکنان پدافند هوایی

کتاب «قهرمان پدافند» اثر خسرو جهانی، حدیث اقتدار و عزت کارکنان پدافند هوایی ارتش است که در آغاز انقلاب با پیوستن به موج انقلابی مردم عهدی ناگسستنی با امام امت بستند.
کد خبر: ۱۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳ - 17February 2014

«قهرمان پدافند» روایت‌گر حدیث اقتدار و عزت کارکنان پدافند هوایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب «قهرمان پدافند» اثر خسرو جهانی حدیث اقتدار و عزت کارکنان پدافند نیروی هوایی ارتش است که در آغاز انقلاب با پیوستن به موج انقلابی مردم عهدی ناگسستنی با امام امت بستند و با شروع جنگ تحمیلی نیز همچنان به عهد خود با امام و شهدای انقلاب ایستاده و در راه استقلال و سرفرازی کشور جان خویش را فدا کردند.

در بخشی از این کتاب میخوانیم:

من به ایشان گفتم این اطلاعات را از کجا کسب کردهای؟ گفت من همین حالا هم به خاطر عشقی که به ایران و ایرانی دارم اخبار و حوادث شما را از شبکههای مختلف دنبال کرده و کتب بسیاری مطالعه میکنم. اگر مسئولان چینی بدانند شهروند چینی به دنبال اطلاعات از ایران است از آمریکاییها بدتر عمل کرده، روزگار نفر را سیاه میکنند. من داوطلبانه رابط شما شدهام که نوکری شماها را بکنم. گفت فرزندش مریض است برایش دعا کنید و به زور از من خواست که پیراهنی را به او بدهم تا روی فرزندش بیندازد و شفا بگیرد.

در قسمتی از این کتاب میخوانیم:

یازده نفر از برادران سپاهی که جزء واحد اطلاعات محمد رسول الله (ص) بودند وارد سایت شدند. از ما آب و غذا خواستند من به تدارکات گفتم برایشان نان و کنسرو ماهی آوردند. خوردند و از بس نخوابیده بودند در همان سوله (سنگر) سربازان خوابشان برد. گفتم خسته هستند، بیدارشان نکنیم. صدای آژیر خطر سایت بلند شد، چون فرمانده سایت بودم احساس مسئولیت میکردم. خود را به اتاق فرمان رساندم. حسن هوشیارانه عمل میکرد، پنج فروند هواپیما در ۳۸ کیلومتری سایت در حال پیشروی بودند، به حسن گفتم اقدام کن.

در جای دیگر این کتاب آمده است:

مرداد ماه ۱۳۵۸ هنگامی که سردوشی سال دومی را در دانشگاه افسری ارتش گرفتیم قرار بود به مرخصی سالیانه برویم و از تعطیلات استفاده کنیم. خبر رسید غرب کشور به ویژه کردستان وضع امنیتی و حفاظتی آشفتهای دارد و مردم بومی و کمیته قادر به خنثی کردم اقدامات ضد انقلاب نشدهاند. فرمان آماده باش داده شد و از اعزام دانشجویان دانشگاه افسری به مرخصی ممانعت به عمل آمد.

در قسمت دیگر آمده است:

یکی از فرایندهای غیر قابل انکار در بالا رفتن انگیزه جهت تداوم عملیاتها و ماندن در کنار رزمندگان دلاور غیر از اعمال قانون به حق جوک گفتن و شوخی کرن با یکدیگر بود. در سامانه موشکی و توپی که در جنگ خدمت میکردم به لحاظ کمبود نیروی انسانی در بعد تخصصی بیشتر پرسنلی که در سایتها و در مناطق مختلف نبرد به کار گرفته میشدند از سایر یگانهای پدافندی اعزام و به صورت مامور در اختیار یگان در خط قرار میگرفتند و پس از سی یا چهل روز با جایگزینی نفر تعویض میشدند.

علاقه مندان میتوانند برای تهیه این کتاب به انتشارات سازمان حفظ آثار و نظر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۱۹۵۴۱۱۱ تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار