عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی:

ارزش‌های دفاع مقدس واقع‌گرایانه و به دور از احساس ترویج شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آنچه که جوان امروزی از رشادتهای یک رزمنده و شهید می‌خواند می‌بایست با اصل واقعیات زندگی آن فرد تطابق داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵ - 05March 2014

ارزش‌های دفاع مقدس واقع‌گرایانه و به دور از احساس ترویج شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، "دکتر اکرم رحمانی" رئیس دانشکده پردیس خواهران دانشگاه آزاد اسلامی رشت در نشست تخصصی پژوهشگران و پیشکسوتان استان گیلان گفت: پس از گذشت دو دهه از جنگ تحمیلی و فاصله گرفتن از آن فضای معنوی آن دوران، آنچه که باعث پیشرفت و ایستادگی ما در کشور شده است ارزش نهادن به خون شهدا و رشادتهای رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه ضمن بررسی آسیبشناسی ناشی از جنگ فرهنگی در جامعه گفت: اساس کار میبایست بر این اصل استوار باشد که یک رزمنده دیروز و یا پیشکسوت امروز بدون اتلاف وقت آماده گفتن خاطراتش باشد.

رحمانی شناسایی و مصاحبه از پیشکسوتان و معرفی آنها به نسل کنونی جامعه را یکی از وظایف عمدهٔ صدا و سیما و دیگر رسانه های فعال در این عرصه عنوان کرد.

 وی با توجه به گسترش دانشگاهها و سطح پذیرش دانشجویان گفت: متأسفانه استقبال از پایان نامههایی که مرتبط با حوزه دفاع مقدس در دانشگاهها کمتر از حد معمول است، زیرا منابع مورد نیاز برای تحقیق در این رابطه محدود است.

رئیس دانشکده پردیس خواهران دانشگاه آزاد اسلامی رشت همچنین خطلب به نویسندگان این عرصه گفت: در نوشتن زندگی نامه و خاطرات شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به واقعیات توجه اساسی شود.

وی تاکید کرد: آنچه که جوان امروزی از رشادتهای یک رزمنده و شهید میشنود و یا میخواند میبایست با اصل واقعیات زندگی آن فرد تطابق داشته باشد، نه اینکه با نوشتن کتابهای احساسی و غلوانگاری شبهات زیادی را در ذهن خوانندگان به وجود بیاورد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار