محمد جلائی:

باید از معارف دفاع مقدس برای گسترش علوم انسانی استفاده کرد

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: از آنجایی که علوم انسانی رایج در دانشگاه‌های ما هنوز اسلامی نشده است، باید از معارف دفاع مقدس برای گسترش علوم انسانی استفاده کرد.
کد خبر: ۱۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸ - 05March 2014

باید از معارف دفاع مقدس برای گسترش علوم انسانی استفاده کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، "محمد جلائی" از فرماندهان و پیشکسوتان عرصۀ دفاع مقدس گیلان گفت: از آنجایی که علوم انسانی رایج در دانشگاههای ما هنوز اسلامی نشده است، لذا باید از معارف دفاع مقدس برای گسترش علوم انسانی بهره برداری کرد.

وی ایجاد یک گروه علمی در دانشگاهها را برای پیگیری مباحث علمی و عقلانی دفاع مقدس ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نقد و بررسی تجربیات بدست آمده از دوران دفاع مقدس برای انتقال موثر دستاوردهای پیشکسوتان و پژوهشگران به نسل جدید لازم و ضروری است.

این جانباز هفتاد درصدی با بیان اینکه استحاله ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس از خطرات پیش روی جامعه ما است، تاکید کرد: انتظار این است که دانشگاه زمینه را جهت تبدیل مباحث ارزشی به دانش و علوم بیش از گذشته آماده کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در نشست علمی تخصصی پیشکسوتان و پژوهشگران دفاع مقدس گیلان، فاصله گرفتن دانشجو و دانشگاه را از دستاوردهای دفاع مقدس، خسارت جبران ناپذیری دانسته و رهایی از قید و بندهای غیرمنطقی کارهای پژوهشی و تحقق ایدهپردازی در محیطهای علمی و آموزشی را برای رسیدن به علوم انسانی اسلامی لازم برشمرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار