رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

شهدا در سازندگی جامعه نقش بسزایی داشتند

حجت‌الاسلام‌ «سلطانی» گفت: ما به شهدا مدیون هستیم چراکه آن‌ها در سازندگی جامعه و تعالی آن در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشتند.
کد خبر: ۵۸۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ - 16May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام اولین یادواره کتابدار شهید «عباس غفرانی» با حضور حجت‌الاسلام «سید محمد سلطانی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حجت‌الاسلام «داوود زاهدی» امام جمعه شهرستان مه‌ولات و قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع شهرستان مه ولات برگزار شد.

حجت‌الاسلام سلطانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، سلامت و امنیت با اشاره به روایتی از ششمین امام شیعیان اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند زندگی من بر چهار مبنا نهاده شده است، اول اینکه یقین یافتم که کاری که بر عهده من است را کس دیگری انجام نمی‌دهد، پس تلاش فراوان کردم که کارهایم را خودم انجام دهم، دوم اینکه یقین یافتم که خداوند بر من آگاه است، پس حیا کردم که گناه کنم، سوم اینکه یقین یافتم که رزقی که مال من است به من می‌رسد و کسی قادر به تغییر آن نیست و آرامش یافتم و چهارم اینکه یقین یافتم آخر کار همه مرگ است، پس آماده مرگ شدم.

وی با اشاره به این روایت ادامه داد: هدف از زندگی انسان‌ها، عمل کردن به تکالیف الهی و توجه به بایدها و نبایدهاست و هر کدام از ما انسان‌ها وظیفه داریم که در مسیر سازندگی خویش قدم برداریم و در جامعه موثر باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از شهید سردار سلیمانی به عنوان انسان بزرگی که مجاهدت‌های او تأثیر جهانی داشت یاد کرد و گفت: ما به شهدا مدیون هستیم چراکه آن‌ها بودند که در سازندگی جامعه و تعالی آن در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشتند.

سلطانی از شهدای سال ۱۳۴۲ تا به امروز به عنوان سرمایه‌های انقلاب اسلامی ایران نام برد و گفت: ایران اسلامی، به برکت خون شهدا با سربلندی همیشه در اوج بوده و خواهد ماند ولذا همه مسئولین که وام‌دار خون شهدا هستند باید هرچه بیشتر به مردم خدمت کنند.

شهدا بی‌تفاوتی را از جامعه زدودند

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام زاهدی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به خصوص شهید کتابدار عباس غفرانی تنها شهید کتابدار خراسان، با اشاره به جایگاه بالای شهادت و شهید ابراز داشت: در عالم هستی هر خیر و فضیلیتی مراتب بالاتری دارد جز شهادت در راه خداوند، که فضیلتی بالاتر از این خیر و نیکی نیست.

وی افزود: خیر و فضیلت شهدا به تمام بشریت می‌رسد و این خدمتی است که شهید به انسانیت می‌کند.

امام جمعه شهرستان مه‌ولات ادامه داد: جان بهترین و با ارزش‌ترین دارایی هر انسان است و فردی که جان خود را در مسیر دفاع از ارزش‌های الهی تقدیم می‌کند، به بالاترین سطح فضائل دست یافته است؛ بر همین اساس شهدا برای همه انسان‌ها مقدس و ارزشمند هستند.

زاهدی با گرامیداشت شهید غیرت حمیدرضا الداغی از وی به عنوان الگویی برای نسل جوان جامعه ایران نام برد.

وی از بی‌تفاوتی برخی از مردم به منکرها و مفاسد در جامعه اسلامی به عنوان یک معضل نام برد و گفت: شهدا نسبت به ارزش‌های الهی بی‌تفاوت نبودند و با نثار جان خود بی‌تفاوتی را از جامعه زدودند.

در این مراسم حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی پیام «مهدی رمضانی» دبیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور به اولین یادواره شهید «عباس غفرانی» را قرائت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها