دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی:

کتابخانه‌های عمومی حوزه‌های معروف‌محور هستند

«رضایی» گفت: هرگونه فعالیت در حوزه کتاب اعم از ارائه خدمات کتابخانه‌ای و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۵۳۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ - 25June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور «مهدی رضایی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان امروز برگزار شد.

رضایی در این نشست با بیان اینکه کتابخانه‌ها حوزه‌های معروف محور هستند، اظهار داشت: هرگونه فعالیت در حوزه کتاب اعم از ارائه خدمات کتابخانه‌ای و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله کتاب و کتابخوانی، افزود: خوشبختانه در جامعه امروز با توجه به روند رو به رشد فضای مجازی، کتاب فیزیکی توانسته است جایگاه خود را در جامعه حفظ کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تصریح کرد: فعالیت‌های انجام شده در عرصه کتاب باید به گونه‌ای باشد که به بررسی راهکارهای مؤثر و مفید برای هدایت مردم به سمت و سوی امر به معروف و نهی از منکر و مسئله عفاف و حجاب پرداخته شود. در واقع وظیفه اصلی کتابخانه‌های عمومی اثربخشی این مسئله در جامعه است.

رضایی با اشاره به چاپ کتابچه قانون حمایت و دستورالعمل‌های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، این اداره‌کل را یکی از فعال‌ترین ادارات در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: امروز لازم است در مجموعه کتابخانه‌های عمومی بر روی مراجعین خود تمرکز بیشتری شود البته این مسئله را در نظر داشته باشید که هرگونه تذکر و اطلاع‌رسانی باید با کمال احترام و به‌صورت غیرمستقیم باشد تا مراجعین دچار فضای دو قطبی نشوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، معرفی و اهدای کتاب، نشست معرفتی در خصوص معایب بدحجابی و مزایای حجاب به همراه آسیب‌شناسی را از جمله اقدامات مؤثر در این حوزه توسط کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد.

کتاب یکی از ابزار مؤثر در احای امر به معروف و نهی از منکر است

در این نشست حجت‌الاسلام سبزیان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی فضای مناسبی برای رشد و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: کتاب به‌عنوان یک کالای فرهنگی نقش بسیار مؤثر و مفیدی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارد به عبارتی دیگر اگر به دنبال آن هستیم تا هر یک از معارف دینی را به‌صورت غیرمستقیم و نامحسوس تبیین کنیم می‌توان از کتاب به‌عنوان موثرترین روش استفاده کرد.

وی با اشاره به تشکیل طلایه‌داران معروف در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: در کتابخانه‌های عمومی می‌توان با استفاده از طرح طلایه‌داران دانایی در کنار استفاده از ظرفیت طلایه‌داران معروف با رویکرد معرفی کتاب و نگاه غیرمستقیم به مسئله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر با مشارکت و همکاری مساجد شاهد رقم خوردن اتفاقات مؤثر و مفیدی در این حوزه بود.

سبزیان اظهار امیدواری کرد برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله «سنگرکتاب»، «منبر کتاب»، «حسینیه کتاب»، نمایشگاه دائمی دفاع مقدس توسط پایگاه مقاومت بسیج کتابدار شهید عباس غفرانی و شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی را باعث تحقق اهداف این واجب فراموش شده در جامعه شود.

در این نشست از کتابچه «قانون حمایت و دستور العمل‌های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر» که به همت شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تدوین و به زیور طبع آراسته شده، رونمایی شد.

کتابچه «قانون حمایت و دستور العمل‌های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر» شامل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ضوابط تشکیل و فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و وظایف درون سازمانی و برون سازمانی دستگاه‌های عضو ستاد استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها