در پیام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آمده است؛

«شهادت» اوج تعالی و عزت ابدی است

«رمضانی» با صدور پیامی به اولین یادواره تنها شهید کتابدار خراسان «عباس غفرانی»، تلاش در جهت پرفروغ ماندن شمع ایثار و فداکاری در تندباد ناملایمات را ضروری دانست.
کد خبر: ۵۸۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ - 16May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در پی برگزاری آیین اولین یادواره تنها کتابدار شهید خراسان «عباس غفرانی»، «مهدی رمضانی» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با صدور پیامی یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت، ایثار و جان‌نثاری در راه آرمان‌ها و ارزش‌های الهی، مدالی پرافتخار است که خداوند به بهترین و رستگارترین بندگان خود ارزانی می‌دارد و نردبانی مطمئن برای رسیدن به اوج تعالی، کمال و عزت ابدی است و شهید، واژه‌ی مقدسی است که از صدر اسلام تاکنون با خصایصی همچون اخلاص، ایمان و تعهد همراه بوده است و شهدا شاهدان جاوید و مشعل‌داران پرفروغ هدایت و سرافراز جامعه‌اند.

گرامی باد یاد و خاطره همه گلگون‌کفنان میهن اسلامی که در راه حق و حقیقت جان در طبق اخلاص نهادند؛ سروقامتانی که با تأسی به قافله سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) در راه دفاع از کیان و ارزش‌های اسلامی، بیرق جهاد و شهادت را برافراشته و با ایثار و جان فشانی، استقلال، آزادی و حیات عزتمندانه را برای این کشور و ملت به ارمغان آورند و امروز یاد و نام جاودان آن‌ها، زینت‌بخش کتاب زرین سراسر حماسه و سرافرازی این سرزمین است.

اینجانب ضمن تشکر از دست‌اندرکاران اولین یادواره کتابدار شهید عباس غفرانی، یاد آن شهید عزیز، که در آستانه انقلاب اسلامی فعالیت خود را به عنوان کتابدار در کتابخانه عمومی فیض‌آباد آغاز کرد و توانست در مدت کتابداری و سرپرستی، کتابخانه را به پایگاهی برای نشر معارف اسلامی تبدیل کند، گرامی می‌دارم. آن شهید بزرگوار می‌تواند الگویی برای عمومی مردم، خصوصا کتابداران عزیز باشد.

اکنون بر ما بازماندگان است که ازخودگذشتگی آن‌ها را پاس بداریم و بکوشیم شمع ایثار و فداکاری که در تندباد حوادث و ناملایمات این روزگار کم‌فروغ نشود.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار