مروری بر زندگی‌نامه شهید «یحیی شهبازی»

«یحیی شهبازی» ۵ خرداد ۱۳۲۴ در یکی از روستا‌های شهرستان سیروان دید به جهان گشود و در ۲۷ مهر ۱۳۶۱ در عملیات میمک به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۶۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۹ - 05May 2024

مروری کوتاه به زندگی‌نامه شهید«یحیی شهبازی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «یحیی شهبازی» فرزند عیسی ۵ خرداد سال ۱۳۲۴ در شهرستان مهران دیده به جهان گشود. «یحیی شهبازی» در دوران کودکی به علت نبود امکانات آموزشی نتوانست تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتدایی دنبال کند و قبل از پیوستن به بسیج کشاورزی و دامداری پرداخت تا از لحاظ اقتصادی در کنار خانوادش باشد.

«یحیی شهبازی» در تاریخ ۶ مهر ۱۳۵۹ به جمع نیرو‌های سپاه پاسداران پیوست و به دلیل آشنایی با منطقه میمک به عنوان مسئول اطلاعات عملیات محورسرنی منصوب شد.

فعالیت‌های وی در کنار نیرو‌های ارتش چنان چشمگیر شده بود توسط فرمانده وقت لشکر ۸۱ زرهی سرهنگ ستار ابراهیمی تشویق شد.
شهبازی در سال ۱۳۶۰ گردان ۱۵۹ لشکر زرهی ارتش را ترک کرد و به رزمندگان سپاه پاسداران اسلامی ملحق شد. یحیی شخصی بود که در حد توانش به نیازمندان کمک کرد و اهل نماز و تلاوت قرآن بود.

«یحیی شهبازی» در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۶۱ در عملیات چریکی در منطقه میمک فرمانده اطلاعات عملیات بود که بر اثر اصابت گلوله دوشکا بر سینه به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید در جوار بارگاه امامزاده علی صالح به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار