کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دنیای غرب دچار شکاف عمیق اجتماعی شده است

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه خیزش دانشجویان چهره واقعی آمریکا و غرب را نمایان کرد، گفت: دنیای غرب با توجه به عدم پیش‌بینی درباره تجمعات دانشجویان، امروز دچار یک شکاف عمیق اجتماعی شده است.
کد خبر: ۶۶۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۶ - 05May 2024

دنیای غرب دچار شکاف اجتماعی عمیق شده است«محمدجواد جمالی نوبندگانی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به خیزش سراسری دانشجویان آمریکایی و اروپایی در مقابله با نسل‌کشی رژیم جعلی در فلسطین، اظهار داشت: اتفاقاتی که در غرب در حال رخ دادن است نویدبخش یک تغییرات عمده‌ در کشوری (آمریکا) است که همواره خود را از سایر اقوام، ادیان و سایر نحله‌های دینی برتر می‌داند.

وی افزود: دنیای غرب امروز واقعیت‌های خود را نشان می‌دهد یکی از مشخصه‌های دموکراسی غربی اعمال معیارهای دوگانه و چندگانه است؛ و این موارد را ما در مسائلی ازجمله حقوق بشر، دسترسی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز و موارد بسیاری می‌بینیم.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: در برخی از کشورها کوچکترین حرکتی دخالت سیاست در ورزش می‌شود اما دولت آمریکا بسیاری از کشورها را به خاطر مسائل سیاسی از صحنه‌های جهانی حذف می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز دنیا شاهد است که آمریکا در تله‌ای که برای ملت‌های آزادی جهان درست کرده است گیر  افتاده‌اند؛ و همین دموکراسی غربی تا چند سال گذشته اجازه سوال کردن درباره هولوکاست را نمی‌داد. و روژه گارودی (Roger Garaudy) یکی از فیلسوفان فرانسه به خاطر موضع‌گیری‌های سیاسی‌اش به عنوان یک منکر هولوکاست چند سال در زندان بود.

وی افزود: امروزه اما مردم در کشورهای اروپایی ازجمله آلمان، فرانسه، هلند و آمریکا با انداختن چفیه فلسطینی بر گردنشان شعار آزادی فلسطین و محکومیت نسل کشی را سَر می‌دهند.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: دادگاه بین‌المللی لاهه بعد از شش ماه امروز تسلیم افکار عمومی شده است. کشور آمریکا که پشتوانه اصلی صهیونیستها است؛ موضوع آرمان فلسطین به دانشگاه‌های این کشور کشیده شده است و اساتید دانشگاه هم در کنار دانشجویان به میدان آمده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم افزود: تا چند سال اخیر رژیم صهیونیستی ظالمانی بودند که مظلوم‌نمایی می‌کردند و دموکراسی خود را به رخ دنیا می‌کشیدند و اذعان داشتند که تنها دموکراسی خاورمیانه هستند اما مقاومت مردم فلسطین و عملیات طوفان‌الاقصی جبهه مقاومت، رسوایی برای صهیونیسم شد.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: دنیای غرب با توجه به عدم پیش‌بینی درباره این تجمعات دانشجویان، امروز دچار یک شکاف عمیق اجتماعی شده است و برنامه‌ای برای مدیریت درست این تجمعات ندارد.

وی افزود: دانشجویان در جوامع به عنوان نیروهای پیشرو محسوب می‌شوند؛ جنبش چپ‌گرای دانشجویی-کارگری در سال ۱۹۶۸ فرانسه تأثیرش بر روابط انسانی و زندگی مدنی جامعه فرانسه از هیچ انقلابی کمتر نبود. 

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: این یک پیوند اجتماعی میان دانشجویان با همه اقشار دنیاست که علیه نسل‌کشی صهیونیستها اعتراض می‌کنند و آنها را بیش از گذشته رسوا کرده است و عملکرد دوگانه آنها درباره نسل کشی و شهادت کودکان و گورهای دسته جمعی و به آتش کشیدن بیمارستانها که در عالم بشریت ظلم مسلم است و در قوانین بین‌المللی ممنوع است؛ اسرائیل به صورت یک پکیج در غزه انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: همه این موارد پرده‌برداری از تفکر صهیونیسم و شرکایش است که می‌تواند در نزدیک شدن آزادی فلسطین تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها