رئیس ستاد بزرگداشت شهید فخری‌زاده:

تلاش‌های علمی شهید فخری‌زاده در راستای اقتدارآفرینی و تمدن‌سازی بود

حجت‌الاسلام آقاجانپور گفت: تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار شهید فخری‌زاده در راستای اقتدارآفرینی و تمدن‌سازی و نوآوری بود و نیاز است که به ابعاد شخصیتی و خدمات وی پرداخته شود.
کد خبر: ۶۲۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ - 08November 2023

رئیس ستاد بزرگداشت شهید فخری زاده: تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار شهید فخری زاده در راستای اقتدار آفرینی و تمدن سازی و نوآوری بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس ستاد بزرگداشت شهید فخری‌زاده در جلسه این ستاد، با اشاره به ابعاد شخصیتی و علمی این شهید اظهار داشت: دانشمند شهید محسن فخری‌زاده از جمله مجاهدان انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام، متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد.

حجت‌الاسلام آقاجانپور این گمنامی را محصول خودسازی و ارتباط عمیق با خدا، بریدن از تعلقات دنیوی و تلاش برای رضای خدا دانست و افزود: به رغم همه گمنامی‌ها این شهید شهرت جهانی دارد و نیاز است که به ابعاد شخصیتی و خدمات وی پرداخته شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به سوابق مبارزات انقلابی و دفاع مقدس شهید فخری‌زاده، مطالعه آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مظلومیت مردم در دوران دفاع مقدس و از طرف دیگر تجهیز دشمن به انواع سلاح‌های پیشرفته از سوی کشور‌های استکباری در تحول فکری شهید بسیار مؤثر بود؛ به طوری که وی بعد از اتمام جنگ، عمر پر خیر و برکت خود را صرف تحصیل و تلاش‌های علمی، ساخت، توسعه و گسترش گروه‌های دانش و مراکز پژوهش کرد و در نهایت در این مسیر به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید فخری‌زاده تمام دوران تحصیل خود را در دانشگاه‌های همین مرز و بوم به انجام رساند، تأکید کرد: تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار این دانشمند انقلابی و رزمنده دوران دفاع مقدس، در راستای اقتدارآفرینی، تمدن‌سازی و نوآوری بود.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین با وحشیانه‌ترین روش، و همچنین نقش چهره‌هایی مانند شهید سلیمانی در توسعه و افزایش توان جبهه مقاومت، افزود: عملیات غرورانگیز محور مقاومت محصول اندیشه و عمل این بزرگوار بود و امروز نقش این شهید بیش از پیش برجسته می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت شهید فخری‌زاده همچنین با اشاره به نقش این شهید در بروز نگرانی و ترس در صهیونیست‌ها، اقدام ناجوانمرادانه در ترور وی به دست شقی‌ترین انسان‌های روی زمین را نشانه عجز ناتوانی آن‌ها را در برابر رشد علم و فناوری دانست.

در این جلسه ضمن بررسی برنامه‌های بزرگداشت شهید فخری‌زاده بر تبیین اقدامات و انگیزه‌های معنوی این شهید والامقام برای آحاد مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان تأکید شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها