در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛

سردار احمدی‌مقدم: مقاومت اسلامی از انتفاضه سنگ تا انتفاضه موشک/ طوفان‌الاقصی با شکست رژیم صهیونیستی به پایان می‌رسد

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اقتدار امروز جبهه مقاومت را از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک توصیف کرد و گفت: عملیات طوفان‌الاقصی شکست غیرقابل ترمیمی را برای اسرائیل رقم زده و قطعاً پیروزی از آنِ حماس است.
کد خبر: ۶۴۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ - 10January 2024

سردار احمدی‌مقدمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» و همزمان «نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است.

سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در آخرین روز از همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، طی سخنانی، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، به‌ویژه سرداران شهید احمد کاظمی و حاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه، این شهیدان والامقام سهم بزرگی در پیروزی دفاع مقدس داشتند، اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از معماران و مهندسان محور مقاومت است.

سردار احمدی‌مقدم در ادامه با ادای احترام به روح پرفتوح سردار شهید «سید رضی موسوی» و با اشاره به اینکه، شهادت مزد تمامی مجاهدت‌های این مرد بزرگوار بود، گفت: سردار موسوی نقش مهمی در مبارزه با داعش داشت و بی‌ادعا شبانه‌روز تلاش کرد.

مطالب بیشتر:
**سرلشکر باقری: شکل‌گیری و اقتدار محور مقاومت در جهان به برکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ روند واگذاری اسناد و مدارک دفاع مقدس به محققین تسهیل شود 

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه به بررسی تحولات اخیر فلسطین پرداخت و تصریح کرد: حماس در ابتدای فعالیت خود در مساجد اقدامات فرهنگی انجام می‌داد؛ در سال ۱۹۸۸ مبارزه و انتفاضه سنگ آغاز شد و اقدامات فرهنگی حماس تبدیل به اقدامات سیاسی و مقاومت شد.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: پس از عملیات‌های استشهادی، دولت حزب کار رژیم صهیونیستی و لیکود به‌منظور تأمین امنیت اشغالگران، اقدام به مذاکره کردند تا طی مذاکرات «اسلو» سرزمین‌هایی را به دولت خودمختار فلسطین واگذار کنند.

سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با اقدامات اقتصادی به‌دنبال نفوذ از جبل‌الطارق تا انتهای اقیانوس هند بود، خاطرنشان کرد: اسرائیل با این حربه به‌دنبال عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی بود.

رئیس دانشگاه دفاع ملی اظهار داشت: صهیونیست‌ها در طول سالیان مختلف با سیاست‌های خود اقدام به شهرک‌سازی کردند و امروز فقط شش درصد از کرانه باختری با جعمیت پنج‌ونیم میلیون نفری در اختیار مردم فلسطین باقی‌مانده است.

وی با تأکید بر اینکه رزمندگان جبهه مقاومت در عملیات طوفان‌الاقصی دستاورد‌های عظیمی کسب کردند، هدف رژیم صهیونیستی از اقدامات جنایتکارانه، وحشیانه و کورکورانه را کوچاندن فلسطینیان به‌ویژه از نوار غزه دانست و افزود: اسرائیل با آغاز عملیات‌های زمینی، به‌دنبال نابودی حماس و آزادسازی اسرای خود بوده است؛ اما پس از ۹۰ روز به هیچ‌یک از اهداف خود در جنگ دست پیدا نکرده‌ است.

رئیس دانشگاه دفاع ملی با تأکید بر اینکه بقای رژیم صهیونیستی با خطر روبه‌رو شده است، گفت: امروز علاوه بر مقاومت مردم فلسطین و غزه، درگیری‌های داخلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بین صهیونیست‌ها نیز افزایش یافته و سران رژیم غاصب را بیش از پیش مستاصل کرده است.

سردار احمدی‌مقدم عنوان کرد: مقاومت فلسطینیان موجب مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی شده است و صهیونیست‌های دو تابعیتی در حال ترک این سرزمین‌ها و بازگشت به کشورهای خود هستند.

رئیس داعا با بیان اینکه اسرائیل از اول سال میلادی جدید اقدام به عقب‌نشینی کرده است، خاطرنشان کرد: امروز مردم در کشور‌های عربی و سایر کشورهای جهان ضد رژیم صهیونیستی هستند و چهره پلید این رژیم کودک‌کش نمایان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع جبهه مقاومت از هفتم اکتبر تاکنون در مقابله با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حزب‌الله از ابتدای جنگ تاکنون بالغ بر ۷۰۰ موضع صهیونیست‌ها را مورد هدف قرار داده است.

سردار احمد‌ی‌مقدم با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی انتفاضه سنگ را به انتفاضه موشک رسانده است، یادآور شد: حاج قاسم نقش بزرگی در پیاده‌سازی نقشه‌ها و ترسیم هندسه مقاومت داشته است.

رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: شرایط کنونی غزه، نشان‌دهنده پیروزی حماس است؛ مقاومت فلسطین دست برتر را در میدان دارد و توانسته تمام شروط خود را به دشمن صهیونیست تحمیل کند؛ اما در مقابل، اسرائیل هیچ‌گونه دستاوردی نداشته است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص عملیات طوفان‌الاقصی، تأکید کرد: قطعاً شکست اسرائیل غیرقابل ترمیم و پیروزی از آنِ حماس است؛ همچنین رژیم صهیونیستی در جنگ رسانه‌ای همچون میدان جنگ نظامی، شکست خورده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار