در دومین همایش یاد یاران؛

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش: الگوگیری مردم غزه از فرهنگ دفاع مقدس/ نفوذ منطقه‌ای ایران در حال گسترش است

امیر دریادار «کاویانی» گفت: مقاومت ملی ایرانیان در دوران دفاع مقدس بود که سبب شده امروز غزه از شما رزمندگان الهام بگیرد و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی روز به روز در سایه این فرهنگ و اندیشه در حال گسترش است.
کد خبر: ۶۳۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ - 02December 2023

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حمزه‌علی کاویانی» جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در دومین همایش یاد یاران که به مناسبت تکریم و تجلیل از اعضای وابسته (بازنشستگان) ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: هنر انقلاب اسلامی و امام راحل این بود که ملت عزیز ایران و جوانان آن مقطع را با دین و دین‌داری گره زد و با نظام لیبرال‌دموکراسی غرب مقابله کرد که حاصل آن حضور، ایستادگی ملت‌ها در برابر مستکبران عالم است.

امیر دریادار کاویانی با بیان اینکه بازنشستگان و خانواده‌های آنان سرمایه و پشتوانه بزرگ نظام و انقلاب هستند، افزود: انقلاب اسلامی فراتر از انقلاب‌های فرانسه و روسیه و… است که با مردم شروع کردند؛ اما این همراهی با مردم بیشتر از ۱۰ سال طولی نکشید و مسیر مردم جدا شد؛ در حالی که انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی پنج دهه است که با مردم و حمایت مردمی پیش می‌رود.

جانشین فرمانده نداجا با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار هستند و توانایی‌های امروزمان با هیچ دوره دیگری قابل مقایسه نیست. گفت: ایستادگی در برابر هجمه دشمنان با دستان خالی و در حالی که نظام جمهوری اسلامی ساختار مناسبی نداشت، کار بزرگی بود که شما دلاوران ارتشی در کنار سپاه و بسیج مردمی انجام دادید و به لطف خدا پیروزی حاصل شد. انقلاب اسلامی در کنار مردم پیروز است و همه تأکیدات رهبری بر حضور و همراهی مردم، استوار است.

وی با طرح این موضوع که روزی دشمنی با ۱۲ لشکر به جنگ ملت ما آمد و با ۵۰ تا ۶۰ لشکر از صحنه مبارزه با ملت ایران کنار رفت، عنوان کرد: آن مقاومت ملی ایرانیان در دوران دفاع مقدس بود که سبب شده امروز غزه از شما رزمندگان الهام بگیرد و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی روز به روز در سایه این فرهنگ و اندیشه در حال گسترش است.

دریادار کاویانی اضافه کرد: روزی آمریکای جنوبی حیاط‌خلوت آمریکای مستکبر بود، اما مردم و دولت‌های آزادی‌خواه امروز به ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اجازه پهلوگیری می‌دهند و برنامه مشترک طراحی می‌کنند که این نشانه درخشش انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی آقایی و بزرگی دارد و در حال رسیدن به قله‌ها هستیم، اظهار داشت: نظام سلطه رو به افول است و همه پیروزی‌های ما با مردم بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سرزمین های اشغالی گفت: حماس هفت مؤلفه قدرت دارد که پشتوانه مردمی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این قدرت‌زایی مستمر است؛ این اتکای به نیروی مردم تا آن‌جاست که محور مقاومت در سوریه، تروریست‌های تکفیری را از ۷۰۰ متری کاخ‌های ریاست جمهوری پس زد و امروز مقاومت با اتکای به مردم به پیش می‌رود.

امیر کاویانی بیان کرد: نیروی دریایی راهبردی با اتکای کامل به خود، مأموریت ناوگروه ۸۶ را رقم زد و امروز در ساخت تجهیزات، موشک، اژدر و سامانه‌های جنگ الکترونیک و راداری و… به خودکفایی رسیده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: تاکید فرمانده کل ارتش به خدمت مستمر به کارکنان وابسته (بازنشستگان) است و ما هرچه امروز داریم از تلاش‌های دیروز شماست.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار