در اجتماع حامیان مردم فلسطین در میدان انقلاب؛

سرلشکر سلامی: راه افتادن «جنگ اشباح» در غزه/ طوفان‌الاقصی بازتاب ظلم‌های رژیم صهیونیستی و غربی‌ها بود/ انتقام مسلمانان از ظالمان تاریخ انقضا ندارد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انتقام مسلمانان از ظالمان تاریخ انقضا ندارد، گفت: عملیات طوفان‌الاقصی درهم‌شکننده آرامش، آرزو و اقتدار صهیونیست‌ها و باطل‌کننده سحر و جادویی بود که آن‌ها در جهان نشان داده بودند؛ این عملیات نشان داد که فاصله رژیم صهیونیستی تا فروپاشی فقط ۸۰ کیلومتر است.
کد خبر: ۶۳۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ - 18November 2023

سرلشکر سلامی: راه افتادن «جنگ اشباح» در غزه/ طوفان‌الاقصی بازتاب ظلم‌های رژیم صهیونیستی و غربی‌ها بود/ انتقام مسلمانان از ظالمان تاریخ انقضا نداردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه عصر امروز (شنبه) در تجمع باشکوه مردمی حمایت از کودکان مظلوم غزه که در میدان انقلاب اسلامی تهران برگزار شد، با بیان اینکه مردم ایران امروز را به یک یوم‌الله پرافتخار در تاریخ اسلام و ایران تبدیل کردند، اظهار داشت: امروز همه ایران اسلامی سرشار از محبت، احساس عمیق، غیرت دینی و تعصب الهی در حمایت از کودکان شریف‌ترین مردمان روی زمین است.

سرلشکر سلامی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: غافلگیرکننده‌ترین عملیات تاریخ نبرد‌های بشری در فلسطین اتفاق افتاد؛ عملیاتی که انعکاس و بازتابی از جنایت‌ها و ظلم‌های ۱۰۰ ساله اخیر دولت‌های بریتانیا، فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی بود؛ ملتی که ۷۵ سال است آن‌ها را از سرزمین خود بیرون راندند، آواره کردند و عزت، آرامش، امنیت و امکان پیشرفت را از آنان گرفتند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: بعد از جنگ جهانی اول، دولت انگلستان سرزمین فلسطین را از ملت فلسطین غصب کرد و آن را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داد که به واسطه آن ماجرا‌های خطرناک و ویرانگری اتفاق افتاد؛ مانند ماجرای کشتار و قتل‌عام مسلمانان در سال ۱۹۴۸ در دیر یاسین که صهیونیست‌ها تعداد زیادی از مسلمانان فلسطینی را به شهادت رساندند و یا در سال ۱۹۵۶ که ماجرای قتل‌عام کفرقاسم اتفاق افتاد و صهیونیست‌ها اهالی آن منطقه را قتل‌عام کردند.

وی افزود: این ماجرا همچنان ادامه پیدا کرد تا سال ۱۹۸۲ که آریل شارون قصاب صبرا و شتیلا در تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان در یک قتل‌عام دو روزه تقریباً چهار هزار فلسطینی را در درون این اردوگاه‌ها به شهادت رساند؛ همه این جنایت‌ها به دستور اربابانی صورت گرفته که سال‌هاست منطقه جهان اسلام را تحت تأثیر سیاست‌های غاصبانه و ظالمانه خود قرار داده‌اند؛ زیرا آن‌ها بدین‌وسیله ثروت‌های معنوی و مادی دنیای اسلام را برای اینکه به قدرت جهانی تبدیل شوند، به غارت می‌برند و البته ماجرا همچنان ادامه دارد.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: فلسطینی‌ها هرگز نپذیرفتند که ذلیل و اسیر سیاست اسرائیل و آمریکا شوند؛ از این روی مقاومت‌های قهرمانانه صورت گرفت. شهادت جزء لاینفکی از زندگی مسلمانان فلسطینی است و مقاومت در این سرزمین مبارک که خداوند آن را به برکت مسجدالاقصی مبارک کرده، ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: بعد از وقوع انقلاب اسلامی، نهضت فلسطین احیا شد و فلسطینی‌ها که تا آن زمان با سنگ و فلاخن به جنگ صهیونیست‌ها می‌رفتند، مسلح شدند و حتی وقتی در باریکه غزه و کرانه باختری کاملاً ۳۶۰ درجه در محاصره سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار داشتند، توانستند خود را مسلح سازند. نبرد‌های ۳۳ روزه بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ و فلسطینی‌ها در سال ۲۰۰۸ در جنگ با ۲۲ روزه و بعد از آن در جنگ‌های هشت روزه، پنج روزه و ۱۱ روزه و سرانجام طوفان‌الاقصی شکست را بر ارتش رزیم تحمیل کردند. عملیات طوفان‌الاقصی در هم‌شکننده تمام امید، آرزو و احساس آرامش و باطل‌کننده سحر و جادویی بود که صهیونیست‌ها از خود در جهان نشان داده بودند؛ این عملیات شکست‌دهنده ظرفیت ارعاب و هراسی بود که برای مسلمانان ساخته بودند.

وی‌ گفت: طوفان‌الاقصی نشان داد که دولت‌های خارجی همانند آمریکا نمی‌توانند اسرائیل را از خطر فروپاشی نجات دهند؛ زیرا قبل از اینکه آمریکایی‌ها برسند، مسلمانان و فلسطینیان می‌توانند طومار این رژیم را در هم بپیچند. معمولاً آمریکا وقتی به داد صهیونیست‌ها می‌رسد که زمان دیر است؛ حتی این بار هم این ماجرا به همین شکل انجام شد. ارتش صهیونیستی که از خود یک ارتش افسانه‌ای ساخته بود، دیگر نمی‌تواند مانع از اجرای عملیات‌های سنگین و براندازانه توسط مسلمانان علیه خود باشد و در این میان، دیگر نه آن دستگاه اطلاعاتی مخوف و پیچیده‌ای که صهیونیست‌ها با تکیه بر آن شب‌ها آرام می‌خوابیدند و نه امنیت داخلی این رژیم می‌تواند جلوی عملیات‌هایی نظیر طوفان‌الاقصی را بگیرد؛ در واقع این عملیات نشان داد که فاصله جغرافیایی بین فروپاشی رژیم کوتاه است به نحوی که می‌توان گفت یک حرکت دیگر مانند طوفان‌الاقصی، این رژیم را متلاشی خواهد کرد.

سرلشکر سلامی افزود: اما آنچه که در پس این اتفاق رخ افتاد، این است که دولتمردان کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه یک شکست اخلاقی عظیم را در جهان تجربه کردند؛ ارزش‌های واقعی آمریکایی که با جنایت، کشتن انسان‌های بی‌گناه، با محاصره مسلمانان، با اجازه ندادن در رسیدن غذا و آب و سوخت به مردم بی‌دفاع، مترادف است، نشان داد که واقعیتشان چقدر در نزد جهانیان نفرت‌انگیز است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: آن‌ها باید بدانند که هیچ‌یک از این اقدامات مانع و عاملی برای نجات صهیونیست‌ها از خطر فروپاشی زودرس حتی زودتر از آن ۲۵ سالی که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی فرموده بودند، نیست و به نظر می‌رسد که بسیار و فوری‌تر و در دسترس‌تر تحقق این موضوع در حال فرارسیدن است و این واقعیت را هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند.

وی‌ بیان کرد: اجازه دادن آمریکا برای بمباران مردم غزه و ممانعت کردن از اجرای آتش‌بس، چراغ سبز نشان دادن به صهیونیست‌ها و پشتیبانی نظامی، سیاسی و روانی آن‌ها از رژیم صهیونیستی معادل سقوط اخلاقی آمریکا در جهان بود. امروز جهان در برابر آمریکا متحد است؛ به نحوی که نفرت از آمریکا سراسر افکار عمومی عالم را فرا گرفته و آن‌ها بیش از هر زمان دیگری در جهان منزوی شده‌اند؛ این یک شکست سیاسی برای آمریکا در ائتلافی است که امروز با محوریت آمریکا به داد رژیم صهیونیستی رسیده است.

سرلشکر سلامی گفت: وزیر خارجه آمریکا دو سه هفته پیش به بعضی از مقامات کشور‌های منطقه گفت که وقتی ما بعد از طوفان‌الاقصی به تل‌آویو رسیدیم، رژیم صهیونیستی در حقیقت فروپاشیده بود و انگار گَرد مرگ بر صورت مقامات صهیونیستی و فرماندهان ارتش صهیونیستی زده بودند و همه چیز متلاشی شده بود. آمریکایی‌ها از همه جا آمدند؛ به عنوان مثال فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ابتدائاً از ترس در مصر مستقر شد و بعد به سرزمین‌های اشغالی آمد تا مدیریت و هدایت نظامی جنگ علیه کودکان بی‌دفاع غزه و نوزادان غزه را به عهده بگیرد؛ این نشان می‌دهد که فروپاشی این رژیم کار سختی نیست.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز نظام سیاسی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است؛ لذا در بخش مراقبت‌های ویژه سیاسی آمریکا نگهداری می‌شود و دیگر نمی‌تواند آرامش، آسایش، رفاه و امنیت را ببیند. اضطراب از امروز به بعد جزء لاینفک زندگی صهیونیست‌هاست؛ امروز آمریکا و اسرائیل پیروزی خود را در غزه با پیروزی بر نوزادان تازه تولدیافته تفسیر می‌کنند؛ یعنی بزرگترین امپراتوری سیاسی نظامی تاریخ بشر امروز افتخارش آن است که کودکان و نوزادان را می‌کُشد؛ نوزادانی که حتی یک روز از عمرشان را هم سپری نکردند و آن‌ها این را معادل پیروزی می‌داند؛ این خاری و ذلت برای آمریکا و اسرائیل است.

وی‌ اظهار داشت: اگر اتاق مراقبت‌های ویژه بیمارستان را به میدان جنگ تبدیل کنند و بر کودکان و زنان و پیرمردان و پیرزنان مجروح بتازند و فکر کنند که می‌توانند سرود پیروزی سر دهند، آن‌ها بدانند مسلمانان انتقام خواهند گرفت؛ البته انتقام مسلمانان از ظالمان تاریخ انقضا ندارد؛ چون این یک داستان دامنه‌دار است.

وی افزود: حتی اقتصاد آمریکا تحت تأثیر این پدیده افول خواهد کرد زیرا قطعاً مسلمانان و بسیاری از غیر مسلمانان ساکن در سایر سرزمین‌ها کالا‌های آمریکایی و اسرائیلی را تحریم خواهند کرد. آمریکایی‌ها رسیدند تا به آنان اعتماد به نفس بدهند و آن‌ها را کمی سرپا نگه دارند؛ لذا بمباران‌ها شروع شد و بعد از دو هفته، نبرد زمینی را آغاز کردند و برای این‌کار هزار و ۶۰۰ تانک خود را حرکت دادند؛ البته بمباران هوایی بدون وقفه و مستمر ادامه دارد تا بلکه مقاومت مردم فلسطین و جهاد اسلامی را بشکنند؛ ارتش صهیونیستی تا زمانی که پشت دیوار‌ها بودند، مجاهدان فلسطینی به آنان دسترسی نداشتند به همین جهت تانک‌ها در امنیت بودند، ولی آن‌ها یک تصمیم اشتباه گرفتند و دست به انتحار و خودکشی زدند؛ زیرا از پشت دیوار‌ها و قلعه‌های مستحکم خود خارج شدند؛ در چنین شرایطی گروه‌های جهادی و مجاهدان فلسطینی با هم ترکیب و ادغام شدند؛ مجاهدان فلسطین تازه فرصت جنگ پیدا کردند؛ البته چند روزی زمان برد تا مجاهدان فلسطینی خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و قاعده این نبرد را در میدان به زیبایی بیاموزند.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: چون کمی زمان برد، شاید چند روزی بعضی احساس کردند که شعله‌های مقاومت کم‌فروغ شده، اما به سرعت، جوانان فلسطینی قاعده نبرد را به زیبایی تمرین کردند و آموختند؛ به نحوی که امروز آن‌ها از فاصله‌های صفر، تانک‌ها، نفربر‌ها و بلدوزر‌های آن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند؛ از حدود هزار و ۶۰۰ تانک و نفربر و بلدوزر و خودرو، ۲۸۰ دستگاه از تجهیزات به دست جوانان فلسطینی منهدم شده است؛ جنگ واقعاً فرسایشی شده است؛ اما به یک نکته توجه کنید و آن این که جوانان فلسطینی جنگی نامرئی و ناشناخته و رویت‌ناپذیر را آغاز کردند و کسی آن‌ها را نمی‌بینند، اما آن‌ها صهیونیست‌ها را می‌بینند. تجربه ثابت کرده در جنگ کسانی که دیده نمی‌شوند، بر کسانی که دیده می‌شوند، همیشه پیروز می‌شوند؛ جنگ اشباح به راه افتاده است به شکلی که حتی صهیونیست‌ها شب‌ها از سایه خود هم می‌ترسند و این داستان ادامه دارد، غزه در مسیر پیروزی است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امتیازات غزه وسیع است، سرزمین متعلق به این‌هاست به همبن دلیل با یک سلاح ۲۰۰۰ دلاری که حتی شاید به هزار دلار هم نمی‌رسد، یک تانک مرکاوای چند میلیون دلاری را می‌زنند؛ جنگ نامرئی به نفع فلسطین است و از سوی دیگر همیشه در جنگ بین کسی که در سرزمین خود دفاع می‌کند تا آنکه به دنبال غصب سرزمین است، پیروزی به نفع کسی است که از سرزمین خود دفاع می‌کند.

وی گفت: هنوز اسرار شگفت‌انگیز آن عملیات، ناگفته و ناشناخته است؛ دقت کنید فلسطین در مسیر یک جنگ فرسایشی قرار دارد و به تدریج تسلط خود را می‌یابند. بچه‌ها نابودشدنی نیستند؛ آن‌ها جزء مهمی از آرمان فلسطین‌ هستند و البته فلسطین امروز صرفاً یک سرزمین نیست، بلکه یک ملت وسعت‌یافته در درون قلب تمام جهانیان است؛ پس نه فلسطین نابودشدنی است و نه جوانان مجاهد آن؛ اما آنچه که به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت و در درون غزه به عنوان یک باتلاق دشمن را در خود فرو خواهد برد، اسرائیل است و این را بر اساس احساس شخصی خودم نمی‌گویم؛ چون یک واقعیت قابل محاسبه برای آمریکا و اسرائیل وجود دارد؛ بدین صورت که هیچ عنصری از پیروزی در نبرد جاری غزه برای آن‌ها وجود ندارد در حالی که برای فلسطینیان همه چیز برای فتح مبین آماده است و این حمایت‌های زیبا و درخشان شما مردم که با تمام ایمان خود با همه قلب‌های خود امروز به میدان آمده‌اید و همه سرزمین ایران را یک غزه بزرگ کرده‌اید هم عاملی برای قدرت روحی آن‌هاست.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: هنوز ظرفیت‌های عظیمی باقی است که به کار گرفته نشده است. دشمنان ما نباید فکر کنند که می‌توانند به آرزوهایشان برسند؛ ابداً. مومنان و مسلمانان و انقلابیون و مجاهدان و جوانان جهان اسلام به این دشمنان بی‌ریشه اجازه عرض اندام نمی‌دهند؛ ما برای پیروزی مردم فلسطین عزیزشان، برای نوامیس‌شان، برای مردان و زنانشان، آرزوی صبر و استقامت داریم؛ چون آن‌ها امت استقامت‌اند و «فاستقم کما امرت» را به خوبی تفسیر کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار