معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان در تمامی عرصه‌ها مانند دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند

«ستاری‌فرد» گفت: دانش‌آموزان همواره در عرصه‌های مختلف اعم از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند به همین جهت نیز امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران به مدارس چشم طمع دارند و اتفاقات سال گذشته نیز نمونه‌ای از این موضوع بود، اما خوشبختانه دشمنان با شکست سختی مواجه شدند.
کد خبر: ۶۱۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ - 23September 2023

دانش‌آموزان در تمامی عرصه‌ها مانند دفاع مقدس نقش‌آفرین بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «صادق ستاری‌فرد» معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش امروز در آیین نمادین استانی بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امام خمینی (ره) می‌فرمایند زن انسان‌ساز است همچنین در سخنان خود می‌فرمایند قرآن نیز انسان‌ساز است و این بیانگر جایگاه والای زن است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری بی‌بی مریم بختیاری در مبارزه با استعمار انگلستان و انقلاب مشروطیت نقش بسیار ویژه‌ای داشته که قابل تامل است همچنین امروز ۵۴ درصد معلمان کشور بانوان هستند که به امر آموزش و تربیت نسل جوان مشغول هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در تمدن غربی الگوی حکمرانی یک الگوی مردانه است و به همین جهت این کشور‌ها تلاش می‌کنند زنان را به انجام کار‌های مردانه رجوع کند، اما در جمهوری اسلامی حفظ کرامت، شان، جایگاه و منزلت زن در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... همواره مورد توجه قرار داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مدارس آغاز شد، عنوان کرد: ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان و جنبش‌های دانش‌آموزی با استعمار و نظام سلطه به مقابله پرداختند همچنین در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ در حادثه تسخیر لانه جاسوسی جنبش‌های دانش‌آموزی به حمایت از جنبش‌های دانشجویی برخواستند و درواقع می‌تواند گفت جنبش دانشجویی از جنبش دانش‌آموزی الگوبرداری کرد.

ستاری فرد گفت: دانش‌آموزان همواره در عرصه‌های مختلف اعم از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند به همین جهت نیز امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران به مدارس چشم طمع دارند و اتفاقات سال گذشته نیز نمونه‌ای از این موضوع بود، اما خوشبختانه دشمنان با شکست سختی مواجه شدند. سیاست آموزش و پرورش در سال جدید تقویت مدارس دولتی، خانواده محوری، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار