بخوانیم و بسازیم/ مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت:

سرافرازی‌های یک ملت به علم و عالِم وابسته است/ تکریم علما می‌تواند جامعه را به نقطه ارزشمندی برساند

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی گفت: تمام پیشرفت‌ها و سرافرازی‌های یک ملت، به علم و عالِم وابسته است. اینکه بتوانیم به علما و اندیشمندان نزدیک شویم، از فکرشان استفاده و آنها را تکریم کنیم، جامعه را به نقطه ارزشمندی می‌رساند.
کد خبر: ۶۶۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱ - 08May 2024

سرافرازی‌های یک ملت به علم و عالِم وابسته است/ تکریم علما می‌تواند جامعه را به نقطه ارزشمندی برساندبه گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس حاضر در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رونمایی از کتاب «حضرت فاطمه (س)» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم موسوی» استاد حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید رضا تقوی» مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و مهدی محقق عصر امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در سالن مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد. 

در این آیین، مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با اشاره به علت فرح‌بخش بودن یک مجلس اظهار داشت: زمانی که محتوای مجلسی، علم و دانش و عالِم و اندیشمند باشد، باعث فرح‌بخش بودن آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عالِم باید تکریم شود، گفت: در تفکر اسلامی، «علم» ارزش به حساب می‌آید و از آنجایی که عالِم حامل این ارزش است، باید تکریم شود.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: علم، تمدن‌ها را می‌سازد و تمام پیشرفت‌ها و سرافرازی‌های یک ملت، به علم و عالِم وابسته است. اینکه بتوانیم به علما و اندیشمندان نزدیک شویم، از فکرشان استفاده و آنها را تکریم کنیم، جامعه را به نقطه ارزشمندی می‌رساند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با اشاره به اسم کتاب که به نام حضرت زهرا (س) است، گفت: حضرت زهرا (س) در فرهنگ دینی و اسلامی، شخصیت ممتاز و محور اهل بیت (ع) هستند. نابسامانی‌های جهان باید از خانواده حضرت زهرا (س) بهبود پیدا کند.

در بخشی از این کتاب از روایات اهل سنت هم استفاده شده است و برای چاپ‌های بعدی، روایاتی که در کتاب استفاده شده‌اند، باید با سبک و سیاق خاصی در دو جلد ترجمه شوند.

گفتنی است؛ کتاب «حضرت فاطمه (س)» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است و پژوهشگر اصلی این کتاب محمود محقق است.

قابل ذکر است که سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نوزدهم تا بیست‌ونهم اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار