آمادگی نیروی زمینی ارتش برای توسعه روابط با روسیه

فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار با فرمانده کل نیروی زمینی نیرو‌های مسلح روسیه آمادگی این نیرو را برای توسعه همکاری‌های نظامی با نیروی زمینی روسیه اعلام کرد.
کد خبر: ۶۱۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ - 21August 2023

آمادگی نیروی زمینی ارتش برای توسعه روابط با روسیهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، اولگ سالیوکوف فرمانده کل نیروی زمینی نیرو‌های مسلح روسیه و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با یکدیگر در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

اولگ سالیوکوف فرمانده کل نیروی زمینی نیرو‌های مسلح روسیه در مذاکرات مشترک با فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل فرماندهی کل نیروی زمینی روسیه در مسکو، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های کلیدی خاورمیانه و شریک استراتژیک و راهبردی روسیه است.

وی افزود: هم اینک مسکو و تهران گفتگو‌های فشرده سیاسی برای توسعه مناسبات دوجانبه دارند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در این دیدار، آمادگی این نیرو را برای توسعه همکاری‌های نظامی با نیروی زمینی روسیه اعلام کرد.

در این دیدار، موضوعات همکاری و تعامل نظامی با هدف اجرای پروژه‌هایی با هدف افزایش آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح دو کشور بررسی شد.

بنا بر این گزارش، طرفین در این دیدار در زمینه تقویت بیشتر همکاری‌های نیروی زمینی در زمینه‌های مختلف به توافق رسیدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش پیش از این دیدار، در حالی که از سوی فرمانده کل نیروی زمینی نیرو‌های مسلح روسیه همراهی می‌شد، تاج گل به مزار سرباز گمنام در مسکو اهدا کرد.

بنا بر این گزارش، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در سفر به مسکو همچنین از برخی موسسات آموزشی نظامی نیروی زمینی و مجتمع‌های صنعتی نظامی روسیه بازدید خواهد کرد.

امیر سرتیپ حیدری روز یکشنبه در نخستین روز سفر به مسکو از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه نظامی روسیه موسوم به آرمی ۲۰۲۳ در پارک پاتریوت در حومه مسکو بازدید کرده بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار