مروری بر زندگینامه شهید «علی بیگ‌زاده»

«علی بیگ‌زاده» در سال ۱۳۴۸ در شهرستان دهلران به دنیا آمد و در تاریخ ۲ تیر ۱۳۶۶ در کردستان عراق به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۶۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۳ - 09May 2024

مروری کوتاه به زندگینامه شهید «علی بیگ‌زاده» به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «علی بیگ‌زاده» فرزند مهدی در سال ۱۳۴۸ در خانواده مذهبی در شهرستان دهلران به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند پس از آن برای تحصیل در دوره راهنمایی به شهرستان دهلران رفت.
علی از دانش آموزان ممتاز مدرسه به شمار می‌رفت و همواره از سوی معلمانش مورد تشویق قرار می‌گرفت زمانی که فراخوان طرح لبیک یا امام برای حضور در جبهه‌ها اعلام شد با آنکه در آستانه ۱۵ سالگی قرار داشت در این طرح شرکت کرد و راهی جبهه شد در سال ۱۳۶۵ به عنوان جانشین گروهان منصوب شد این سمت را یک سال عهده‌دار بود در خرداد سال ۱۳۶۶ فرماندهی گروهان به وی تفویض شد و تا زمان شهادتش این مسئولیت را بر عهده داشت.

وی در چند عملیات آفندی مانند کربلای ۱ کربلای ۴ والفجر ۹ کربلای ۱۰ و نصر ۴ شرکت کرد. بیگ زاده بسیار مومن و دوستدار اهل بیت بود و علاقه زیادی به دفاع از میهن خود داشت.

«علی بیگ‌زاده» سرانجام در تاریخ ۲ تیر ۱۳۶۶ در جریان عملیات نصر ۴ در ارتفاعات مشرف به شهر مائوت کردستان عراق مورد اصابت کاتیوشای دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید و پیکر پاکش در مزار شهدای دهلران به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت‌نامه شهید بیگ‌زاده:

بنده کوچک‌تر از آنم که مردم وصیت کنم باید از امام حسین درس بگیریم من از همان روز‌هایی که همراه دیگر برادرانم از رزمنده عازم جبهه شدم خود را آماده شهادت در راه خدا ساختم از پدر و مادرم می‌خواهم که خواهران و برادران را طوری بار بیاورند که در آینده واقعا به درد جامعه اسلامی بخورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار