در فرودگاه بین‌المللی ونوکووا مسکو؛

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: ایران و روسیه در تأمین امنیت بین‌المللی همکاری می‌کنند

امیر سرتیپ «نصیرزاده» که در رأس هیأت بلندپایه نظامی به مسکو سفر کرده است، گفت: ایران و روسیه در راستای تأمین امنیت در سطح بین‌المللی همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ - 14August 2023

ایران و روسیه در تامین امنیت بین‌المللی همکاری می‌کنندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح که امروز (دوشنبه) در رأس هیأت بلندپایه نظامی وارد مسکو شد، در بدو حضور در فرودگاه بین‌المللی ونوکووا اظهار داشت: دنیا شرایط جدیدی را تجربه می‌کند و نظام تک‌قطبی در حال افول و نظام چندقطبی در حال شکل‌گیری است.

امیر نصیرزاده افزود: کنفرانس امنیتی مسکو به تبادل نظر کشور‌ها برای برقراری امنیت در دنیا کمک می‌کند. کشور‌های مستقل در این کنفرانس می‌توانند با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند تا با بحران‌سازی و ناامن‌سازی جهان از سوی آمریکا و هم‌پیمانان او مقابله کنند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ما در این کنفرانس رویکرد‌های خود را اعلام کرده و در حاشیه هم با کشور‌های همسایه و هم‌پیمان ملاقات دوجانبه داریم.

وی همچنین درباره نمایشگاه صنایع دفاعی روسیه، گفت: وزارت دفاع کشورمان در این نمایشگاه تولیدات بسیار مهمی را به نمایش می‌گذارد.

امیرنصیرزاده اضافه کرد: ما مدعی تولید در صنایع دفاعی هستیم و آمادگی داریم محصولات صنایع دفاعی خود را با حفظ حرمت کشور‌ها و بدون اینکه برای کشوری بحران ایجاد شود، صادر کنیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان، با اشاره به همکاری‌های دفاعی ایران و ورسیه عنوان کرد: ما با روسیه همکاری مشترک و راهبردی داریم و این همکاری می‌تواند به برقراری امنیت در نقاط مختلف دنیا کمک کند.

بنابراین گزارش، هیأت بلندپایه نظامی ایران که در پی دعوت رسمی ارتشبد شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه از سرلشگر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی ونوکووا مورد استقبال «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو و ژنرال «اولک ویتالویچ» به نمایندگی از وزارت دفاع فدراسیون روسیه قرار گرفت.

هیأت بلندپایه نیرو‌های مسلح ایران با هدف شرکت در رویداد‌های بین‌المللی دفاعی امنیتی فدراسیون روسیه به مسکو سفر کرده است.

بنا بر اعلام ناخدایکم ستاد «رضا خسروی‌مقدم» وابسته نظامی سفارت ایران در مسکو، هیأت بلندپایه نظامی ایران ضمن شرکت در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه بین‌المللی نظامی ۲۰۲۳ روسیه و بازدید از نمایشگاه، با تعدادی از رؤسای هیأت‌های خارجی شرکت‌کننده نیز گفت‌وگو می‌کند.

همچنین رئیس هیأت نظامی کشورمان فردا (سه‌شنبه) در یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو شرکت و در نشست اول این کنفرانس با موضوع موقعیت جهان چندقطبی سخنرانی می‌کند.

نمایشگاه بین‌المللی نظامی و دفاعی آرمی فروم روسیه از امروز به مدت یک هفته در پارک پاتریوت در حوالی مسکو برپا می‌شود.

بر این اساس، صنایع دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور فعال در این نمایشگاه، بخش‌های متنوعی از تولیدات نظامی و دفاعی کشورمان را در معرض دید شرکت‌کنندگان روسی و بیش از ۶۰ کشور جهان به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار