مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

در دستور کار قرار گرفتن تکمیل و احداث یادمان‌های شهدای گمنام در چهارمحال و بختیاری

«ذوالفقاری» گفت: از ۴۸ یادمان شهدای گمنامی که در چهارمحال و بختیاری وجود دارد ۲۵ یادمان در طول سال‌های اخیر تکمیل و ۲۱ یادمان نیز در دست احداث هست.
کد خبر: ۶۰۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ - 01August 2023

«منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که نقش بسیار موثر و مهمی در دوران دفاع مقدس ایفا کرده و معمولا محل عملیات و حضور نیرو‌های رزمنده استان در سخت‌ترین محور‌ها و حساس‌ترین نقاط بوده است درواقع نقش‌آفرینان و رزمندگان این استان به خط‌شکنی و جناح‌داری معروف هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تقدیم بیش از ۲۴۵۰ شهید بیانگر حضور موثر و نقش‌آفرین مردم استان در دفاع مقدس است، ادامه داد: از ویژگی‌های بارز این استان و مردم آن علاقه‌مندی به فرهنگ شهید و شهادت است.

ذوالفقاری عنوان کرد: ۱۳۴ شهید گمنام والامقام در ۴۸ یادمان در چهارمحال و بختیاری خاکسپاری شده‌اند و درحال حاضر نیز بیش از ۲۰ درخواست مبنی بر تقاضای حضور شهید گمنام از نقاط مختلف استان وجود دارد که این موضوع نیز بیانگر علاقه مردم به این فرهنگ ارزشی است؛ درواقع مردم این استان علاوه بر شهیدپرور بودن علاقه بسیاری نیز به فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

وی اضافه کرد: از ۴۸ یادمانی که در چهارمحال و بختیاری وجود دارند و شهدای گمنام در آن‌ها به خاک سپرده شده‌اند ۲۵ یادمان در طول سال‌های اخیر تکمیل و افتتاح شده و ۲۱ یادمان نیز در دست احداث هستند که از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: براساس برنامه زمانبندی و به شرط تامین اعتبار؛ پیش‌بینی شده تعدادی از یادمان‌های شهدای گمنام امسال و در ایام هفته دفاع مقدس افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند، یادمان‌های باقی‌مانده نیز تا پایان سال و بخشی در سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهند شد؛ بنابراین پیش بینی می‌شود با توجه به اعتباری که در سفر رئیس جمهور به استان درنظر گرفته شد یادمان‌های شهدای گمنام در استان تا پایان سال ۱۴۰۳ افتتاح شوند.

ذوالفقاری با اشاره به اهمیت رسیدگی به جاده دسترسی به یادمان‌های شهدای گمنام، خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ یادمان در چهارمحال و بختیاری به دلیل موقعیت آن‌ها و محل خاکسپاری شهدا بر روی نقاط مرتفع و تپه‌ها مشکلات خاصی داشتند که با دستور استاندار و تقسیم کار بین ادارات و سازمان‌ها حدود ۱۲ جاده دسترسی به یادمان شهدای گمنام درحال احداث است و پیش‌بینی می‌شود تا پیش از شروع فصل سرما جاده‌های دسترسی شهدای گمنام نیز تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار