نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

مسائل ارزشی و تاثیرات فرهنگی برای جامعه تبیین شود

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: مسائل ارزشی، تاثیرات فرهنگی و بحث حقوقی حجاب و از سوی دیگر آسیب‌های این حوزه برای جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۶۰۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ - 16July 2023

مسائل ارزشی و تاثیرات فرهنگی برای جامعه تبیین شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در جلسه عفاف و حجاب که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید از موازی‌کار و برگزاری جلسات متعدد در این حوزه پرهیز و برنامه‌ها ذیل قرارگاه استان پیش برود.

وی خواستار تغییر رویکرد در نحوه برگزاری این جلسات شد و گفت: در این جلسات باید فعالان سیاسی، اجتماعی، صاحب‌نظران و اساتید این حوزه حضور و ما را به چالش بکشانند، چرا که افرادی که از ادارات دعوت می‌شوند، حجاب را قبول دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه باید صاحب‌نظران این حوزه در جلسات حجاب حضور و پرسش‌های سخت و واقعیت‌های کف جامعه را پرسیده تا ببینیم برای آنان پاسخی داریم یا خیر، تصریح کرد: مطالب علمی و مقاله تئوری زیادی در این حوزه زیاد داریم، اما مشکل ما در حوزه اجراست، باید وظایف و نیازمندی جامعه شناسایی شود.

وی افزود: گرچه باید جلوی ناهنجاری در جامعه گرفته شود، اما مهم این است که چطوری جلوی افراد هنجارشکن گرفته شود. ما با انسان مواجه هستیم و باید در حوزه اجرای قوانین حجاب رفتارمان با انسان و مخاطبان این حوزه، انسانی و از پرخاش و درگیری پرهیز شود.

پورذهبی با تاکید بر اینکه هر اداره‌ای نحوه حجاب و عفاف و پوشش کارکنانش را رصد و در صورت ضعف، تذکرات دوستانه و صمیمانه داده شود، عنوان کرد: مسائل ارزشی، تاثیرات فرهنگی و بحث حقوقی حجاب و از سوی دیگر آسیب‌های این حوزه برای جامعه تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با ذکر اینکه وضعیت حجاب در استان اوضاع فجیع نیست و مردم حجاب را رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: نباید خودزنی کنیم، تعدادی هم که حجاب را رعایت نکرده‌اند، باید اهمیت این فریضه الهی برای آنان تبیین شود.

پورذهبی با تاکید بر اینکه برنامه‌های این حوزه تنها منوط به هفته حجاب نباشد، ابراز داشت: امیدواریم چند ماه آینده در این حوزه شاهد اتفاقات خوب و انسان‌پسندانه و در طراز کرامت انسانی انقلاب باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار