فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در جمع خبرنگاران:

پژوهشکده جنگ شناختی در دافوس ارتش راه‌اندازی شد

امیر سرتیپ «ولی‌وند زمانی» از راه‌اندازی پژوهشکده جنگ شناختی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش خبر داد.
کد خبر: ۶۰۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ - 10July 2023

پژوهشکده جنگ شناختی را راه‌اندازی کردیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی (دافوس) امروز در حاشیه آیین گرامیداشت نودمین سالگرد تأسیس این دانشگاه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوران دفاع مقدس اوج شکوه این دانشگاه است.

امیر ولی‌وند با بیان اینکه دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا شهدای زیادی را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: نقشی که فرماندهان و اساتید این دانشگاه در دوران جنگ تحمیلی علیه رژیم بعث عراق داشتند، جزو شاهکارهای این دانشگاه است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش عنوان کرد: این برای ما افتخار است که همان کشوری که زمانی با ما در حال جنگ بود، اکنون دانشجو به ایران اعزام می‌کند و آن‌ها نیز معتقدند که ایران در منطقه پیشرو است.

وی گفت: ما هر ساله هزار دانشجو جذب می‌کنیم که تعدادی از آنها عمدتاً نظامی و جزو نیرو‌های مسلح کشورمان هستند؛ تعدادی دانشجو نیز از کشور‌های دوست و همسایه مثل هندوستان، پاکستان، عمان، قزاقستان، کره شمالی، تاجیکستان، کره شمالی، یمن و سوریه بوده و تعدادی دانشجوی شخصی هم داریم که در رشته‌های آینده‌پژوهی، ژئوپولوتیک و مدیریت دانش آموزش می‌بینند.

امیر ولی‌وند با تأکید بر اینکه هیأت علمی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا از افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند، بیان کرد: ارتباط بسیار خوبی با دانشگاه‌های سراسر کشور داریم و در جهت تقویت آن نیز اقدام می‌کنیم.

فرمانده دافوس آجا درباره مبادله اساتید با کشور‌های دوست و همسو گفت: سال گذشته این مبادله با کشور هندوستان انجام شد و امسال نیز این موضوع را در دستور کار خود داریم؛ همچنین به موازات تبادل استاد برنامه داریم تا تبادل دانشجو نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای آینده برنامه‌های زیادی داریم، اظهار داشت: پژوهشکده جنگ شناختی را راه‌اندازی کردیم و نگاه متفاوتی به آینده داریم؛ همچنین تربیت اساتید و دانشجویان را در دستور کار داریم تا بر اساس نگاه به آینده به آن‌ها آموزش دهیم.

امیر ولی‌وند درباره جایگاه دافوس آجا در منطقه خاطرنشان کرد: ما جایگاه بالایی در منطقه داریم و مهم این است که روی پای خود ایستاده‌ایم و هیچ‌گونه وابستگی نداریم؛ آیین‌نامه‌ها، متون و تربیت اساتید و دانشجویان توسط پیشکسوتان عزیزمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار