پیکر شهید «سجاد قدمی» در زادگاهش آرام گرفت

پیکر مطهر مرزبان شهید استواردوم «سجاد قدمی» امروز با حضور مسئولان و مردم در قروه تشییع شد.
کد خبر: ۵۸۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ - 24April 2023

پیکر شهید «سجاد قدمی» در زادگاهش آرام گرفتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، پیکر مطهر مرزبان شهید استوار یکم «سجاد قدمی» امروز با حضور فرماندهان، نیروهای نظامی و انتظامی و همرزمان شهید، مسئولان، مردم قدرشناس و همیشه در صحنه و خانواده‌های معظم شهدا در این شهر تشییع شد.

پیکر مطهر شهید قدمی پس از برگزاری مراسم از مقابل سپاه تا میدان شهید سلیمانی، به‌سمت گلزار شهدای این شهر رهسپار و پس از اقامه نماز خاکسپاری شد.

حجت‌الاسلام «عابدین رستمی» امام جمعه قروه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب سلامی، شهدا را آبرویان جهان اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: پدر این شهید با نان حلالی که به فرزندش داد، او را برای اسلام و انقلاب پروراند.

وی با بیان اینکه شهرستان قروه احد کردستان بوده که در دهه 90، 45 شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: این شهرستان در همه عرصه‌ها مؤثر و باغ شهادت در این دیار باز و گل‌های مختلفی همچون شهید منوچهر سعیدی، تورج اردلان، علی خلیلی و میلاد حیدری و امروز شهید قدمی را در درون خود دارد.

امام جمعه قروه با بیان اینکه شهید قدمی اخلاق‌مدار و توانست در عمر کوتاه خود مؤثر باشد، تصریح کرد: دشمنان قوم کُرد و مسلمانان، منافقان داخلی و کسانی که سر در آخور دشمن داشته و از اتاق‌های غرب و صهیونیستی دستور گرفته تا در جامعه ناامنی ایجاد کنند و در اتفاقات سال گذشته در همین خیابان‌ها مأموران انتظامی و بسیجی را کتک زدند و قرآن و مساجد را به آتش کشاندند؛ بدانند که این مردم مخالف آنان هستند. دست خداوند بالاتر از همه دست‌ها است و مخلوقات خود را رها نمی‌کند تا از حزب شیطان دفاع کند، دشمنان به دامن این قوم کُرد که دَین زیادی بر گردن همه ما داشته، برگردند.

وی با یادآوری اینکه کسانی که بخواهند با اسلام مخالف کنند، خداوند کمرش را خواهد شکست، عنوان کرد: صدا، ندا و عظمت مردم ایران در همه نقاط دنیا شنیدنی است. مردم هر وقت پیکر شهید تشییع می‌شود، کسب و کار خود را تعطیل کرده تا در مراسم حضور یابند و امروز به احترام شهدا باز حضور یافته و حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

رستمی حمایت از اسلام و رهبری را شعار قوم شیعه و سنی خواند و افزود: مردمان این دیار همگام با کشور در همه برهه‌های حساس وفاداری خود را به نظام نشان داده و کسانی که شعار "زن، زندگی و آزادی" سر داده و از رفراندوم صحبت می‌کنند، بدانند زندگی و آزادی در همین مقاومت و حضور مردمی است.

امام جمعه قروه با بیان اینکه شهدا شاهد روزگار و عملکرد ما در قیامت و آخرت هستند و باید به آنان پاسخ‌گو باشیم، یادآور شد: شهدا معتقد به فرامین خدا و رسول اکرم (ص) بوده که فرموده یک شب مرزداری ثوابش به اندازه یک سال روزه‌داری است. شهید قدمی شاهد اعمال ما خواهد بود.

سجاد قدمی از نیرو‌های مرزبانی شهرستان بانه، مستقر در حد فاصل مناطق مرزی سقز، در حین ماموریت گشت‌زنی و پایش و کنترل نوار مرزی بر اثر سانحه خودرویی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار