سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش مطرح کرد؛

اصابت ۱۰۰ درصدی تمام موشک‌های شلیک شده در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰

دریادار «موسوی» گفت: یکی از موفقیت‌های رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، اصابت ۱۰۰ درصدی تمام موشک‌های سطح به سطح شلیک شده علیه یگان‌های شناور و تهدیدات هوایی بود.
کد خبر: ۴۸۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ - 10November 2021

اصابت ۱۰۰ درصدی تمام موشک‌های شلیک شده در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «سید محمود موسوی» سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در خصوص نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش اظهار داشت: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ بین چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد و یکی از اهداف مهم این رزمایش، افزایش تعامل و هماهنگی بین نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام عملیات مشترک است.

وی افزود: در عصر حاضر نیرو‌ها به تنهایی قادر نیستند عملیاتی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند و لزوم مشارکت سایر نیرو‌ها تحت عملیات مشترک، الزام‌آور است؛ لذا برای اینکه هماهنگی‌ها در ارتش افزایش یابد، این تمرینات در قالب رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ اجرا شد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این رزمایش ارائه و بکارگیری تنوعی از تجهیزات، تمرینات و حضور کارکنان با تخصص‌های مختلف در کنار هم بوده است، گفت: نیرو‌های چهارگانه ارتش در این رزمایش در کنار یکدیگر و در قالب یک شبکه فرماندهی و کنترل متمرکز هدایت شدند و عملیات مورد نظر را انجام دادند؛ این مهم ضمن افزایش توان کار مشترک، سبب هم‌افزایی در قدرت آتش و بازدارندگی است.

دریادار موسوی از حضور کارکنان جوان و با روحیه ارتش برای کسب تجربه از نفرات پیشکسوت در انجام عملیات در شرایط واقعی را یکی از اهداف رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ عنوان و بیان کرد: آزمایش برخی از تجهیزات و تسلیحات جدید و تکرار موفقیت‌های برخی از سامانه‌ها که در سال‌های قبل موفقیت‌آمیز بودنِ آن‌ها به اثبات رسیده بود، از اهداف دیگر رزمایش مورد اشاره است.

وی استمرار آمادگی و حاضر به کاری سامانه‌های ارتش و کارکنان را در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ بسیار خوب توصیف کرد و افزود: یکی از موفقیت‌های بارز این رزمایش، اصابت ۱۰۰ درصدی تمام موشک‌های سطح به سطح شلیک شده علیه یگان‌های شناور و علیه تهدیدات هوایی بود.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش همچنین درخصوص بکارگیری پرنده‌های بدون سرنشین در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ گفت: این پرنده‌ها در حقیقت حوزه فناورانه جدیدی را شکل می‌دهند که در عصر حاضر در عملیات رزمایش نقش‌آفرینی زیادی دارد. خوشبختانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش در این حوزه توانایی‌های بالا و در سطح فناوری‌های روز در اختیار دارند و در این راستا شاهد بودیم که پهپاد انتحاری «آرش» با موفقیت کامل، هدف را شناسایی کرد و مورد اصابت قرار داد در حالی که از فواصل دور پرواز کرده بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار