نماینده ولی فقیه در مازندران:

حفظ دین و هدایتگری مردم از وظایف مهم روحانیت است

«محمدی لائینی» گفت: حفظ دین و ایمان و هدایت مردم دو وظیفه مهم روحانیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ - 31October 2021

حفظ دین و هدایتگری مردم از وظایف مهم روحانیت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی منطقه‌ای امامان روستایی و پایگاه‌های طرح تحول اجتماعی در مسجد جامع ایرا و در جوار مزار علامه ذوفنون حسن زاده آملی (ره) آمل با گرامیداشت سیزده آبان و سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز دانش آموز اظهار داشت: علامه حسن زاده آملی مظهر خودسازی و خداخواهی و پارسایی و وارستگی بود.

وی افزود: پیامبران برای خود رسول داشتند که برای تبلیغ برای روستاها و بلاد می‌فرستادند و روحانیون هم این نقش را ایفا می‌کنند.

محمدی لائینی با بیان اینکه در این روستا باید چشم انداز آینده را ببینیم و برای این امر، با بزرگان ایرا نشستی خواهیم داشت، گفت: این روستا باید از هر جهت آمادگی کامل برای زائرین را داشته باشند و باید بگونه‌ای زیرساخت‌ها آماده بشود که هم مردم و هم زائرین راضی باشند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه طلبه‌ها و مبلغین وظیفه دارند اخلاق و دین و تقوا را حفظ کنند و به هدایت مردم بپردازند، بیان داشت: ائمه و پیامبران دین به دنبال محبت خدا بودند و ترس از جهنم داشتند.

محمدی لائینی با بیان اینکه محبت به خدا، محبت علم و محبت به استاد در زندگی‌  علامه حسن زاده مشهود بود، اظهار داشت: این سه محبت انسان را متحول می‌کند و روحانیت وظیفه داریم هم خود را حفظ کنیم و هم هدایت مردم را داشته باشیم.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه روحانیت باید مردمی باشد، اظهار داشت: باید هنر مردم داری را در خود تقویت کنیم چراکه مردم داری کار صد منبر را انجام می‌دهد و ما باید آموزش‌ها و مهارت‌های ضمن خدمت و پیش از خدمت داشته باشیم و در عمل نیز اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی ولایتمداری مردم و نظام جمهوری اسلامی و دستاورد شهدا را مورد هدف تبلیغات شوم خود قرار داده است، تصریح کرد: روحانیت وظیفه دارد برای حفظ انسجام خود و مردم و جامعه همه مردم را در مسیر ولایت بخط کند و همه پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم و از تفرقه بپرهیزیم.

محمدی لائینی گفت: روز استکبارستیزی باید در میان ما روزبروز برجسته‌تر بشود و به فرموده امام (ره) آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها