مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد؛

اجرای طرح «نذر آب ۴» و اعزام تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

«حرازی‌زاده یزدی» از اجرای طرح ملی «نذر آب ۴» و اعزام تیم پزشکی با همکاری پزشکان و خیران داوطلب استان یزد به شهرستان «دلگان» استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ - 23August 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، چهارمین دوره طرح ملی «نذر آب» و اعزام تیم پزشکی با همکاری پزشکان و خیران داوطلب استان یزد به شهرستان «دلگان» استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

«محسن حرازی‌زاده یزدی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در راستای طرح ملی «نذر آب ۴»، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد با تمرکز بر مقابله با ویروس کرونا، متشکل از ۳۰ نفر که شامل پنج نفر پزشک متخصص، شامل متخصص‌ها داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، ماما و پزشک عمومی و همچنین نیرو‌های داوطلب هلال احمر استان و سه نفر از اعضای جوانان هلال احمر یزد به‌عنوان تیم «سحر» به شهرستان «دلگان» استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.

وی افزود: طرح ملی «نذر آب ۴» با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله‌کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم، اجرایی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی می‌پردازند و بیماران نیز دارو رایگان دریافت خواهند کرد، افزود: اجرای این طرح از ۲ لغایت ۵ شهریور در شهرستان «دلگان» خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح «نذر آب ۴» با مشارکت پزشکان داوطلب و خیّرین و همچنین مشارکت خانه‌های هلال استان به‌منظور ارائه خدمات بشردوستانه، با هدف حمایت از زندگی و سلامت جامعه، برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و آموزشی به مناطق محروم و کم‌برخوردار اعزام می‌شوند.

حرازی‌زاده یزدی با بیان اینکه طرح «نذر آب» برای چهارمین‌بار و در نقاط کم‌آب کشور اجرا می‌شود، عنوان کرد: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان استان سیستان و بلوچستان و شهرستان «دلگان» انجام گرفته است.

وی بیان داشت: همچنین در این طرح، ۲۷۰ سبد معیشتی، ۱۲ تانکر آب و ۱۵۰ متر لوله و اتصالات، ۵۶۰ بسته بهداشتی، ۲۰۰ کیسه آرد و تعدادی بسته لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار و... نیز توسط تیم جمعیت هلال احمر استان یزد در منطقه توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار