مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان:

اجرای برنامه‌های تشویقی فرزندآوری در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

«ستاری‌نوید» به کاهش فرزندآوری در استان همدان اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های تشویقی در فرزندآوری به خصوص خانواده‌های تک فرزند باید در اولویت حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
کد خبر: ۶۶۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ - 07May 2024

اجرای برنامه‌های تشویقی فرزندآوری در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان بهار با حضور «مجتبی فیض اللهی» فرماندار شهرستان بهار، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از رؤسای ادارات و بانک ها با هدف بررسی و رفع موانع و مشکلات جوانان، فرهنگ سازی افزایش جمعیت و تسهیل گری در فرزندآوری در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

«فاطمه ستاری‌نوید» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در این جلسه اظهار داشت: در آستانه دهه کرامت و هفته جوانی جمعیت بحث جوانی جمعیت را با ذکر «یا علی اصغر علیه‌السلام» شروع می‌کنیم چرا که ایشان با دستان کوچکشان گره‌های بزرگی را گشودند و امیدواریم بحران جمعیت جوانی هم با یاد ائمه معصومین همراه با عمل و اقدامات موثر مسئولین حل شود.

وی به کاهش فرزندآوری در استان اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‌های تشویقی در فرزندآوری به خصوص خانواده‌های تک فرزند باید در اولویت حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان پیگیری اعمال مشوق‌ها را دلیلی بر تحقق قانون جوانی جمعیت دانست و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات و قانونگذاری در خصوص جوانی جمعیت شیب تند کاهش جمعیت را کند کرده است.

وی از مشوق‌های طرح «فتحان» خبر داد و گفت: این طرح شامل خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات آموزشی و خدمات اقتصادی است که ارائه آن به خانوار می‌تواند در طرح افزایش جمعیت موثر باشد.

ستاری با تاکید بر مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولین در این امر متذکر شد: با اولویت بندی برنامه‌ها و بررسی نقطه به نقطه شهر و روستا به صورت منظم و فعال می‌توان خروجی مطلوبی در طرح جوانی جمعیت به دست آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار