طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی اصلاح شد

نمایندگان مجلس با اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.
کد خبر: ۶۶۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ - 29April 2024

طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی اصلاح شدبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی تبصره ۲ ماده ۲ و برخی از بند‌های طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

-تبصره ۲ ماده ۲ به شرح زیر اصلاح شد:

الف- عبارت «به دادستان کل کشور و یک نفر به عهده رئیس قوه قضائیه» جایگزین عبارت «دو نفر به انتخاب رئیس قوه قضائیه» می‌شود.

ب- عبارت «به عنوان عضو ناظر» بعد از عبارت «ج- دو نفر از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به انتخاب مجلس شورای اسلامی» اضافه می‌شود.

ج- عبارت «به جز موارد فوق در مواردی که به تقاضای بالاترین مقام دستگاه اجرایی همراه با دلایل مستند و مستدل و تشخیص هر یک از رؤسای قوای سه گانه انتشار داده‌ها و اطلاعات موضوع این ماده و مرتبط با آن دستگاه مغایر مصالح عالی نظام باشد، تصمیم گیری حسب این مورد صرفاً با رئیس قوه مربوطه است» حذف می‌شود.

د- عبارت «یا امنیت شخصی مانند امنیت عرض و حیثیت اشخاص» بعد از عبارت «یا مصالح عمومی» الحاق می‌گردد.

- در ماده ۳ عبارت «نحوه شمول احکام» در تبصره ۱ حذف شد.

- در ماده ۳ در تبصره ۲ اصلاحی عبارت «یا امنیت شخصی مانند امنیت عرض و حیثیت اشخاص» بعد از عبارت یا «مصالح عمومی» الحاق شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار