رئیس اجرایی سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران:

سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران ۱۰ خرداد برگزار می‌شود

رنجبر گفت: سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران دهم خرداد با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان صدا و سیما، سپاه پاسداران، شهرداری تهران، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و سایر نهادی فرهنگی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ - 14May 2024

رونمایی از مستند و پوستر ۲۰ شهید دانشجوی دانشگاه آزاد استان تهران/ برگزاری کنگره توسط دانشجویانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «بیژن رنجبر» رئیس کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری سومین کنگره شهدای این دانشگاه که در ستاد دانشگاه آزاد استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه تمام مردم کشور است و نهاد‌ها باید برای این گرامیداشت برنامه برگزار کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد استان تهران از سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفت برای شهدا مراسم گرامیداشت برگزار و خانواده شهدا را تکریم کند که اولین کنگره آن آذر ۱۴۰۰ و دومین کنگره در اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد. 

رئیس کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران در مورد دستاورد‌های کنگره دوم شهدای دانشگاه آزاد اظهار داشت: تکریم خانواده‌های شهدا با حضور در منازلشان، مصاحبه با آن‌ها و ضبط خاطرات، تهیه مستند از زندگی شهدا و افتتاح نمایشگاه جانبی به نام «از دفاع مقدس تا شهادت»، رونمایی از سایت کنگره و تشکیل دبیرخانه شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از دستاورد‌های کنگره دوم است.

وی در مورد زمان برگزاری کنگره سوم گفت: بر این اساس و اینکه قرار است این دستاورد‌ها مستمر باشند، ما کنگره سوم را روز دهم خرداد با همکاری سازمان‌ها و نهاد‌هایی از جمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صدا و سیما، سپاه پاسداران، شهرداری، وزارت علوم، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و برخی تشکل‌هایمان برگزار خواهیم کرد.

رنجبر در مورد دستاورد‌های دو کنگره گفت: ساخت نمادهای شهدای دانشگاه آزاد تهران‌شمال، فضاسازی و تبلیغات محیطی، طراحی دیوارنگاره و نصب تصاویر شهدا از جمله دستاورد‌های دو کنگره قبلی بودند و همچنین قرار است در سایت دانشگاهی دانشگاه تهران‌شمال، مکان‌هایی به نام شهدا نام‌گذاری شوند.

** کنگره شهدا، در راستای بیان سبک زندگی شهدا

«صالحی‌آرا» رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در مورد ضرورت برگزاری کنگره شهدا اظهار کرد: کنگره شهدا در راستای برجسته کردن یاد شهدا و بیان سبک زندگی شهدا برگزار می‌شود و مهم‌ترین فعالیتی که دنبال شد، ساخت کلیپ‌هایی در مورد شهدا بود.

** اقدامات کنگره به صورت مستمر برگزار می‌شوند

«محمد آدیگوزل‌زاده» دبیر کنگره در مورد کار‌هایی که در حال اجرا است، گفت: یکی از دستاورد‌های سومین کنگره، ملی شدن آن با هدف ترویج فرهنگ ایثار بین نسل جوان است تا این کنگره در تمام واحد‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی برگزار شود. ما روز دهم خرداد از مستند و پوستر ۲۰ شهید رونمایی می‌کنیم. کتابچه زندگینامه شهدا تدوین شده و خاطرات شهدا، وصایای آنها و دستخط‌شان تهیه شده است.

وی با اشاره به رایزنی با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تشکیل فضای اختصاصی در مورد شهدای دانشگاه آزاد گفت: ما با «اصحاب کریمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران توافق کردیم که فضایی را در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یا موزه شهدا برای شهدای دانشگاه آزاد استان تهران اختصاص دهند تا اینها به‌صورت دائمی به نمایش دربیایند.

دبیر کنگره ادامه داد: قرار است اقدمات کنگره مانند دیدار با خانواده شهدا به‌صورت مستمر برگزار شوند. 

وی افزود: ما در کنگره اول ۴۸ شهید و در کنگره دوم ۶۰ شهید و قرار است در کنگره سوم ۷۱ شهید احصاء شوند و ما با تمام خانواده‌های این ۷۰ شهید دیدار و آنها را تکریم کردیم. ما روز شهادت شهدا یادواره‌ای بر سر مزارشان برگزار می‌کنیم. 

آدیگوزل‌زاده در مورد اطلس شهدای دانشگاه آزاد استان تهران گفت: خاطرات شفاهی تمام خانواده‌های شهدا با اولویت خانواده شهدای دفاع مقدس ضبط شده است. شناسنامه شهدای واحد و اطلس شهدای دانشگاه آزاد استان با تکمیل این ۷۱ شهید و سایت و اپلیکیشن اختصاصی دبیرخانه نیز در روز دهم رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: ما در یک رویکرد دانشجویی، طرح «میثاق با شهدا» را اجرا کردیم و از تمام دانشجویان خواستیم که با یکی از شهدای استان عهد ببندند و کار دیگری که با همکاری ستاد شاهد و ایثارگر این استان انجام دادیم، اکران مستند شهدا و آشنایی دانشجویان درس «آشنایی با دفاع مقدس» با شهدای استان است.

** برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد برعهده دانشجویان است

«سعید ملماسی» دبیر اجرایی کنگره اظهار داشت: یکی از وظایف ما این است که بتوانیم با این کنگره فضای فرهنگی دانشگاه را تغییر دهیم. 

وی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره برعهده دانشجویان است، افزود: تلاش ما این است که دانشجویان را پای کار بیاوریم. برگزاری این کنگره برعهده تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال است و فضای عملکردی تشکل را باز گذاشته‌ایم.

ملماسی در مورد طرح‌نامه برگزاری سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران گفت: اساس کار‌های تهران شمال بر اساس طرح‌نامه‌ای مشخص به نام طرح‌نامه برگزاری سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران انجام می‌شود و بخش‌های آن عبارتند از: محور‌های برنامه، برنامه‌های پیشنهادی و جانبی.

وی در مورد کمیته‌های برگزاری این کنگره اظهار داشت: ما هفت کمیته برای برگزاری این کنگره تشکیل داده‌ایم از جمله کمیته‌های مالی، فرهنگی، تدارکاتی و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها