مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی:

مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت سراسر درس است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت که سراسر مضامین ناب اسلامی و انقلابی است باید با برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه گرامی داشته شود.
کد خبر: ۶۶۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵ - 14May 2024

مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت سراسر درس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان که با حضور اعضا در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت جزو ایام‌الله است و گرامیداشت آن‌ها اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود. در اسلام توصیه شده ایام‌الله را گرامی بداریم و تکریم کنیم و از آن‌ها درس بگیریم. 

وی افزود: مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت پر از درس است. امیدواریم گرامیداشت این مناسبت‌ها با اجرای برنامه‌های ابتکاری در دستور کار دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد قرار گیرد. 

این مقام مسئول ادامه داد: امسال مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت از ۴۳ عنوان به ۴۴ عنوان افزایش یافته و عملیات طوفان‌الاقصی به آن افزوده شده است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: با توجه به تحول عظیمی که در جریان عملیات وعده صادق در جهت‌گیری‌های دفاعی و امنیتی در سطوح داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد شد و در نوع خود ارزشمند است پیش‌بینی می‌شود این عملیات سال آینده به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت افزوده شود. 

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی در گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت عملکرد قابل قبولی داشته و در کشور رتبه نخست را از آن خود کرده است، گفت: خلاقیت و ابتکار باید در برنامه‌های ویژه سوم خرداد مورد توجه قرار گیرد تا موجب جذب مخاطب شود.

وی یادآور شد: هر سال علاوه بر برنامه‌های مناسبتی، برنامه‌های تخصصی حوزه‌های مختلف بعد از ابلاغ از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بومی‌سازی شده و از طریق شبکه دولت در اختیار دستگاه‌های اجرایی، یگان‌های نیروهای مسلح، تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه دفاع مقدس در سراسر استان قرار می‌گیرد. 
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در سال جاری ۸۵ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده و به ساختارها ابلاغ شده است. ان‌شاءالله شاهد همکاری و مشارکت دستگاه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت حداکثری خود در اجرای این برنامه‌ها باشیم.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: دستگاه‌ها با انگیزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نگاهی جامع به اجرای برنامه‌های تخصصی داشته باشند و فعالیت‌ها صرفا به اجرای چند برنامه محدود نشود و برنامه‌های ابلاغی به‌عنوان یک بسته کامل مورد توجه قرار گیرد.
 
سردار یوسفعلی‌زاده افزود: برای موفقیت در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید برنامه‌محور بود و با تکیه به این برنامه‌ها حرکت کرذ و خود را با آن تطبیق داد. اجرای موفق برنامه‌ها نیازمند پشتیبانی‌ها و حمایت‌های همه جانبه است.
 
وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر استان به صورت تخصصی و گسترده نسبت به اجرای برنامه‌های تخصصی ابلاغی اهتمام داشته باشند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: برای اینکه تلاش‌های صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نمود بیشتری پیدا کند باید بر عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه نظارت داشته و اقدامات صورت گرفته مورد ارزیابی قرار گیرد. 
 
این مقام مسئول گفت: ساختار دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان به‌عنوان تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه دفاع مقدس متشکل از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار است که داوطلبانه در این عرصه فعالیت دارند. برای گسترش و تعمیق فعالیت‌های این دفاتر در حوزه ماموریتی، حمایت و پشتیبانی فرمانداران و مسئولین محلی ضروری است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار