رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مطرح کرد؛

«نداجا»؛ نیرویی مؤثر و تحول‌آفرین در جهان

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: نیروی دریایی به عنوان نیرویی راهبردی، اثرگذار و تحول‌آفرین در جهان، شناخته شده است.
کد خبر: ۶۶۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ - 28April 2024

حجت‌الاسلام محمدحسنیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آئین گرامیداشت روز معلم که با حضور امیر دریادار «ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان، معاونان و کارکنان این نیرو در ستاد نداجا برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرار رسیدن این روز و همچنین اشاره به شخصیت و جایگاه منحصر به فرد معلم در اسلام اظهار داشت: هیچ مکتبی به اندازه اسلام به مقام معلم بها نداده و اینگونه جملات و کلمات طلایی و نورانی که در اسلام و در کلام امام راحل در شأن و منزلت معلم ذکر شده در هیچ جا نیامده است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از جامعه، شناخت شناسنامه‌ای نسبت به شخصیت شهید مطهری دارند، ادامه داد: شناخت، پیش‌نیاز الگوبرداری و تأثیرپذیری است، شهید مطهری با بنیه قوی علمی، توانایی بسیار بالا و روحیه‌ای زاهدانه، تحول‌آفرینی کرد؛ بنابراین ضروری است تا ابعاد شخصیتی این عالم فرهیخته در جامعه به درستی تبیین شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به جامعیت شخصیت علامه مطهری اشاره و عنوان کرد: همه ویژگی‌هایی که یک انسان متعالی الهی باید داشته باشد در این شهید بزرگوار وجود دارد و معلمی که الگویش شهید مطهری است، باید برای جامعیت علمی، ایمانی، عرفانی و رفتاری خودش تمام تلاش خود را بکار گیرد.

وی با اشاره به آسیب‌های موجود در فضای مجازی و ارتباط آن با شخصیت این شهید بزرگوار تصریح کرد: علامه مطهری عاری از هرگونه غرور علمی است؛ اما امروزه هستند کسانی که در فضای مجازی توهم بزرگی و دانایی دارند و به بهانه آن هرگونه مطلب نادرست و سخیفی را در اختیار عموم قرار می‌دهند؛ و شاید مهم‌ترین دلیلی که خداوند علامه مطهری را جزوه مؤثر‌ترین چهره‌های علمی در عالم بشریت قرار داده، همین امر باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی هدف از انتخاب سالروز شهادت شهید مطهری به‌عنوان روز معلم را الگو گرفتن از ویژگی‌های شخصیتی ایشان دانست و گفت: یکی از ابعاد مهم شهید مطهری که شاید کمتر بدان پرداخته شده، شخصیتِ پژوهشگر ایشان است. استاد مطهری را پیش از آن که یک مبارز انقلابی، خطیب و یا معلم بدانیم، باید پژوهشگری بدانیم که ثمرات روش تحقیق وی خلق آثاری است که تاکنون نیز از ارزنده‌ترین و پایاترین آثار دینی معاصر در حوزه شناخت اسلام به شمار می‌روند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از ایمان و علم به عنوان دو بال انسان به منظور رسیدن به نقاط مرتفع‌تری در آسمان معنویت نام برد و تأکید کرد: علامه مطهری در طول زندگانی خود همان‌قدر که به تقویت مهارت‌های علمی خود اهمیت می‌داد از تقویت مهارت‌های ایمانی هم غافل نبود. این شهید بزرگوار ادب در برابر بزرگان، متعهد بودن و تهجد داشتن را همیشه در وجهه همت اخلاقی خویش قرار داده بود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های بزرگ و گسترده قرآنی انجام‌شده در نیروی دریایی ارتش و تقدیر از مجموعه این نیرو در راستای انجام این اقدامات خاطرنشان کرد: نیروی دریایی به عنوان نیرویی راهبردی، اثرگذار و تحول‌آفرین در جهان شناخته شده است که سهم بزرگی از آن مدیریت عالی است که به لطف الهی در این نیرو جریان دارد.

در پایان این مراسم از دستورالعمل اجرایی مرکز تداوم آموزش عقیدتی سیاسی و شیوه‌نامه برگزاری هیئت‌های خانگی قرآن کریم مرکز قرآن عترت و نماز نداجا رونمایی و از اساتید قرآنی برجسته این نیرو تقدیر شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها