مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

روز قدس خروش توفنده ملت‌ها علیه رژیم صهیونیستی/ «استقلال» ره‌آورد «مقاومت» است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: عواطف انسانی مردم دنیا بر ضد رژیم صهیونیستی بسیج شده و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خروش بی‌نظیری درآمده است که این ویژگی بارز در روز جهانی قدس، نمود بیشتری در جهان پیدا می‌کند به طوری که راهپیمایی این روز؛ یک حرکت معمولی نیست بلکه خروش توفنده در گستره جهانی را به همراه دارد.
کد خبر: ۶۵۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲ - 04April 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: روز قدس خروش توفنده ملت‌ها بر علیه رژیم صهیونیستی/ «استقلال» ره‌آورد «مقاومت» استسردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «فلسطین پاره تن اسلام است»، اظهار داشت: به همین دلیل امت اسلامی از پیگیری چنین آرمانی کوتاه نمی‎آید.

وی افزود: رژیم کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی در حال شتاب‌بخشی به نابودی خود است! بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آن‌ها در مسیری قدم گذاشتند که چه بمانند و چه بازگردند، شکستشان قطعی، غیرقابل ترمیم و جبران‌ناپذیر است.

این مسئول در تکمیل صحبت‌های خود گفت: تا پیش از عملیات طوفان‌الاقصی و حمله صهیونیست‌ها به غزه؛ نظام سلطه رسوا بود، اما با وقوع این اتفاقات در ماه‌های گذشته، رسواتر شد. آن‌ها هرچقدر که از رژیم نامشروع صهیونیستی بیشتر دفاع می‌کنند، تنفر و انزجار بین‌المللی هم از آن‌ها بیشتر می‌شود چراکه حکام و جنایتکاران اسرائیلی، در این مدت جنایت را به اوج رساندند. جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مایه بی‌آبرویی کشور‌های حامی این رژیم، مثل انگلیس و آمریکا، شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ادامه در تشریح اهمیت روز قدس سال جاری یادآور شد: ویژگی روز جهانی قدس سال ۱۴۰۳، در مقایسه با این روز در سال‌های گذشته، علاوه بر یادآوری آرمان فلسطین و رهایی قدس از چنگال دولت غاصب اسرائیل؛ این است که حرکت‌هایی نظیر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین یا حماس در قالب گردان‌های عزالدین قسام و جنبش جهاد اسلامی فلسطین، خط نورانی را در عملیات طوفان‌الاقصی ترسیم کردند، که این خط به مردم دنیا مخابره شد و این پیام را به همراه داست که «حق گرفتنی است» و مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم راهبرد قطعی و کارآمد مستضعفین در برابر مستکبرین است.

سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: اگر ملتی، خواهان آزادی و استقلال است و به دنبال آن است تا از چنگال دژخیمانان مستکبر رهایی یابد، باید مقاومت و ایستادگی کند و برای آرمان خود هزینه دهد. در این زمینه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر «سید محمد بهشتی» معتقد بود که بهشت را بها می‌دهند و نه به بهانه.

وی ضمن تکریم مقاومت مردم غزه گفت: در طول شش ماه اخیر که از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و به دنبال آن جنایات اسرائیل در غزه می‌گذرد، ایستادگی و مقاومت مردم در این نقطه از جغرافیای فلسطین؛ بسیار ستودنی و مثال‌زدنی است. در این ایام، شاهد بودیم که عواطف مردم دنیا بر ضد رژیم صهیونیستی، بسیج شده و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خروش توفنده و بی‌نظیری تبدیل شده است؛ بر همین اساس امسال این ویژگی بارز در روز جهانی قدس، نمود بیشتری در دنیا پیدا خواهد کرد به طوری که راهپیمایی این روز؛ یک حرکت آرام و معمولی نیست بلکه خروش توفنده در گستره جهانی را به همراه خواهد داشت.

این مسئول تأکید کرد: این احتمال وجود دارد که امسال در کشور‌هایی که سال‌های گذشته روز قدس را نسبت به سایر کشور‌ها کمتر تجربه کرده‌اند، حضور مردم پرشورتر از کشور‌هایی باشد که در آن‌ها، روز قدس گسترده و باشکوه برگزار شده است. در سرزمین‌های اسلامی و بخصوص کشور‌هایی که جبهه مقاومت در آن‌ها گسترش یافته است؛ قطعاً شاهد حضور با اقتدار و با انسجام توام با عواطف بیشتری خواهیم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با اشاره به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر در غزه ابراز داشت: از ابتدای حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس بر ضد مردم مظلوم غزه، جنایات خارج از قواعد انسانی و بین‌المللی این رژیم، آشکارا به نمایش درآمده است؛ از محاصره بیمارستان‌ها تا ترور شهروندان عادی، تجاوز به نوامیس و اخیراً هم که شاهد بودیم این رژیم جنایتکار در حرکتی مذبوحانه با حمله به کنسولگری ایران در دمشق، جمعی از مستشاران نظامی سپاه پاسداران، بخصوص سردار محمدرضا زاهدی، را به شهادت رساند.

سردار یوسفعلی‌زاده در خصوص گرفتن انتقام توسط ایران از اسرائیل در قبال شهادت مستشاران نظامی ایران در سوریه، تصریح کرد: همه ما سربازان ولایت هستیم و تا زمانی که فرمانده معظم کل قوا در وسط میدان ایستاده و با اقتدار فضای کلی اتفاقات پیش رو را رصد می‌کنند؛ تحلیل‌گران و سایرین نباید در بیان نظرات خود دچار افراط و تفریط شوند. البته که احساسات پاک جوانان و برخی از مردم غیرتمند قابل ستایش است، اما این بدان معنا نیست که در عمل هم احساسات بر عقلانیت غلبه پیدا کند چراکه اگر این افراد اهل عمل به تکلیف هستند؛ باید پشت سر ولایت باشند. باید پذیرفت که سازمان رزمی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بدون هرگونه تعللی اوامر فرمانده معظم کل قوا را اجرا خواهد کرد.

وی یادآور شد: مکانیزم و ساختار تصمیم‌گیری در اینگونه موارد در جمهوری اسلامی تعریف شده است؛ بر همین اساس در چنین چارچوبی ابتدا تصمیمات لازم در شورای عالی امنیت ملی کشور به مشورت گذاشته می‌شوند و در مرحله بعد نظرات و مصوبات این شورا به استحضار فرمانده معظم کل قوا می‌رسد و چنانچه که ایشان با آن‌ها موافقت کنند جهت اجرا در دستور کار قرار خواهد گرفت. برای اجرای دستورات؛ هزاران نفر آمادگی دارند و برای ایثارگری در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی سر از پا نمی‌شناسند. 

این مسئول تاکید کرد: تک‌تک فرماندهان نیرو‌های مسلح و مسئولین امنیتی همچون سردار شهید زاهدی برای صیانت و دفاع از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن جمجمه‌های خود را به عاریه داده‌اند و تمام وجودشان در خروش است؛ و آمادگی‌هایشان، توام با انضباط و انسجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها