نوجوان برگزیده جشنواره «سروهای سربلند» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مادرم باعث آشنایی من با دفاع‌ مقدس شد

«مارابی» گفت: همیشه از تلویزیون برنامه‌هایی که در مورد جنگ و شهیدان هست می‌بینم و مادرم در مورد آن زمان و اتفاقاتی که افتاده برایم صحبت می‌کند و کتاب‌های خاطرات شهدا و رزمندها را برایم می‌خرد و می‌خوانم.
کد خبر: ۶۵۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۸ - 21March 2024

مادرم باعث آشنایی من با دفاع‌مقدس و خاطرات شهدا شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌  از لرستان، دفاع مقدس سرشار از مفاهیم ارزشمندی است که انتقال این مفاهیم به کودکان و نوجوانان از راه‌های مقابله با جنگ نرم و ترکیبی دشمنان است. همچنین تولیدات ویژه دفاع مقدس و اختصاص بخشی از جشنواره‌های ادبی و هنری دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان زمینه آشنایی هر چه بیشتر این گروه سنی را با دفاع مقدس فراهم می‌کند. اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در سال‌های اخیر با توجه خاص به گروه سنی کودک و نوجوان، زمینه حضور کودکان ونوجوانان را در جشنواره‌های دفاع مقدس فراهم نموده و این امر مورد استقبال قرار گرفته است.

خبرنگار دفاع‌پرس‌ در  لرستان، گفت‌وگویی با نوجوان برگزیده جشنواره «سروهای سربلند» با محوریت شهدای گمنام انجام داده است که در زیر می‌خوانید:

دفاع‌پرس: خودتان را معرفی کنید؟

«ایلیا مارابی» هستم یازده ساله از شهرستان خرم آباد

دفاع‌پرس: کلاس چندم هستید و در کدام مدرسه درس می‌خوانید؟

پایه پنجم مدرسه شهید مجید بهاروند، ناحیه 2 خرم آباد

دفاع‌پرس: در چه زمینه‌های هنری و ادبی فعالیت دارید؟

نقاشی، داستان کوتاه و دلنوشته

دفاع‌پرس: بیشتر دوست دارید نقاشی‌ها و نوشته‌هایتان در چه موضوعی باشد؟

من خیلی علاقه دارم در مورد جنگ ایران و عراق و شهیدان نقاشی بکشم و مطلب بنویسم.

دفاع‌پرس: چطور شد که به کار کردن در زمینه دفاع مقدس و شهدا علاقه‌مند شدید؟

همیشه از تلویزیون برنامه‌هایی که در مورد جنگ و شهیدان هست می‌بینم و مادرم در مورد آن زمان و اتفاقاتی که افتاده برایم صحبت می‌کند و کتاب‌های خاطرات شهدا و رزمندها را برایم می‌خرد و می‌خوانم و هر سئوالی که در این مورد داشته باشم مادرم برایم توضیح می‌دهد.

دفاع‌پرس: در جشنواره سروهای سربلند از شما تجلیل شد، در این باره خودتان بیشتر توضیح دهید؟ 

در اولین دوره جشنواره «سروهای سربلند» که در مورد شهدای گمنام بود، در گروه کودک و نوجوان در بخش دلنوشته نفر اول شدم.

دفاع‌پرس: از چه طریقی متوجه شدید که این جشنواره برگزار می‌شود؟

چند ماه قبل برنامه ای از شبکه تلویزیونی لرستان پخش شد که متوجه شدم قرار است در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) چند شهید گمنام  در خرم آباد تشییع شوند همان موقع به مادرم گفتم من دوست دارم در این مراسم شرکت کنم. مادرم هم قبول کرد که با هم به این مراسم برویم. آن روزها همه برنامه‌های شبکه افلاک را می‌دیم و حواسم را جمع کرده بودم که مراسم تشییع شهدای گمنام چه ساعتی و در کجا شروع می‌شود و کانال‌های و گروه‌های ایتا را هم نگاه می‌کردم  تا اینکه در یکی از این کانال‌ها متوجه شدم یک مسابقه ای هم به این مناسبت قرار است برگزار شود.

دفاع‌پرس: جشنواره و مسابقه سروهای سربلند از طرف چه اداره ای برگزار شد؟

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان که از همین جا به خاطر برگزاری این مسابقه از سرهنگ محسن رشیدی و همکارانش تشکر می‌کنم.

دفاع‌پرس: حرفی برای هم سن و سال‌های خودت داری؟

از همۀ هم سن و سال‌های خودم می‌خواهم کتاب‌های کودک و نوجوان با موضوع جنگ و شهدا را بخوانند و سعی کنند و از پدر و مادر و معلم‌های خود در مورد اینکه چرا جنگ شد و شهدا چطور آدم‌هایی بودند، سئوال بپرسند.

مصاحبه: عصمت دهقانی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار