در مراسم الحاق شناورهای جدید به سازمان رزم ندسا؛

دریادار تنگسیری: شناور‌های «شهید باقری» و «شهید صیاد شیرازی» قابلیت حمل ۳ شناور موشک‌انداز و بالگرد را دارند

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر تاب‌آوری بالای شناور‌های شهید باقری و صیاد شیرازی گفت: این شناور‌ها توانایی انجام رزم نزدیک در دریا و قابلیت حمل سه شناور موشک‌انداز و بالگرد را دارند.
کد خبر: ۶۵۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ - 19February 2024

سردار تنگسیریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم الحاق دو شناور شهید باقری و صیاد شیرازی اظهار داشت: این دو فروند هرکدام به طول ۶۷ متر، نخستین شناور‌های بلند و ساخت شناور سازی ندسا هستند که طراحی کامل آن‌ها در داخل کشور صورت گرفته است.

سردار تنگسیری افزود: این شناور‌ها مجهز به موشک‌های پدافند هوایی «صیاد» و «نواب» با برد‌های به ترتیب بلند و متوسط هستند.

وی با اشاره به تاب‌آوری بالای این شناور‌ها گفت: شناور‌های شهید باقری و شهید صیاد شیرازی پنج هزار و ۵۰۰ مایل دریایی (۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر) قابلیت دریانوردی دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بدنه این شناور‌ها کاتاماران بلند پیشرفته است و با آبخور سه و عرض ۱۸ و نیم متر ساخته شده‌اند.

سردار تنگسیری اضافه کرد: سرعت شناور‌های ساخته شده ۳۲ نات دریایی (حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت) در فرس‌های متفاوت، با ۶۰۰ تن وزن بوده و دارای چهار موتور است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: برد موشک‌های سطح به سطح این شناور‌ها بیش از ۷۰۰ کیلومتر و برد سامانه پدافند هوایی نصب‌شده بر روی آن‌ها بیش از ۹۰ کیلومتر است.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه شناور‌ها توانایی انجام رزم نزدیک در دریا را دارند، افزود: این شناور‌ها قابلیت حمل سه شناور موشک‌انداز و بالگرد را نیز دارند.

وی با بیان اینکه این شناور‌ها می‌توانند همپایی با شناور‌های نفتکش و تجاری داشته باشند، گفت: این دو شناور با ظاهری متفاوت و خطوط پرشمار زاویه‌دار شناساگریز هستند، به گونه‌ای که در رادار دشمن سطح مقطع آن بسیار کوچکتر از واقعیت نشان داده می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: استفاده عمده از آلومینیوم و آلیاژ‌های غیرفولادی در بدنه ناو، مجهز بودن به سیلو‌های عمودپرتاب موشک‌های پدافندی نواب و کروز ضد کشتی صیاد، مجهز به پرتابگر راکت‌های فریبنده چف و فلر جوشن برای منحرف کردن موشک‌های دشمن با ۲۴ خشاب و قابلیت حمل یک بالگرد رزمی مسلح تا اتمام ماموریت از دیگر ویژگی‌های این شناور‌هاست.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار